un complet curajos, le dă celor de la
pensii pantalonii jos.
Azi am avut proces, la
cererea noastră, respectiv a instanţei, către M.Ap.N., de a prezenta Odinul
secret cu modificarea condiţiilor de muncă, prin care unora le-a crescut pensia
prin aplicare, altora nu li s-a aplicat înainte, ministerul nici
n-a catadicsit să răspundă,instanţa a trimis guvernului şi ministerului
hotărâre de declasificare a ordinului.
Grupul de la Arges si-a luat soarta in propriile maini si a
obtinut castig de cauza in instanta. Dupa cum puterti vedea, nici macar pentru
ei calvarul nu s-a incheiat.
Astfel de notificari precum cea de mai sus, au
inceput sa fie expediate rezervistilor! Prin acestea M.Ap.N. incearca sa ne
convinga sa ne retragem contestatiile ceea ce inseamna ca in mod implicit
renuntam si la procese si drepturile castigate de noi in instanta, ministerul
aducand ca argument aparitia Legii nr. 241/2013! Se repeta cumva povestea
din 2010 cand M.Ap.N. ne chema la CMJ-uri pentru a solicita cu mana noastra sa
renuntam la pensiile de serviciu. Am discutat deja intre noi aceste aspecte si
stim ca nu trebuie sa cadem in capcana intinsa!
Pentru cei mai putin informati, Legea nr. 241/2013 "simuleaza"
o reintregire a pensiilor diminuate in baza Legii nr. 119/2010 aplicate cu
O.U.G. nr. 1/2011. "Simularea" reintregirii incepe cu data de 1 octombrie
2013. Faptul ca este o "simulare" a reintregirii unor drepturi si nu
o "reintregire" reala, o demonstreaza art. 1 (4) din lege care
prevede astfel: "Cuantumul
pensiei cuvenite pentru luna decembrie 2010, prevăzut la alin. (1), se menţine
în plată până când cuantumul pensiei rezultat din înmulţirea valorii punctului
de pensie cu punctajul mediu anual acordat ca urmare a recalculării sau
revizuirii, conform prevederilor Legii nr. 119/2010 şi ale Ordonanţei de
urgenţă a Guvernului nr. 1/2011, aprobată prin Legea nr. 165/2011, cu
modificările şi completările ulterioare, este mai mare decât cuantumul cuvenit
pentru luna decembrie 2010." In traducere
libera acest fapt inseamna ca din acel moment, pensiile
"reintregite" la valoarea din decembrie 2010,
"ingheata" ca valoare pana cand suma acordata cu titlu de
"reintregire" este recuperata de stat prin neindexare, timp de 5-15
ani, de la ca la caz, in functie de valoarea asa-zisei "reintregiri",
faptic neexistand nicio "reintregire" in adevaratul sens al
cuvantului, ci un fel de imprumut "rambursabil"!
Exemplu de calcul simplificat:
- pensia actuala in baza Legii nr. 119/2010
aplicate cu O.U.G. nr. 1/2011 = 2 000 lei;
- pensia in plata in decembrie 2010, in baza
Legii nr. 164/2010 = 3 000 lei;
- de la 01.10.2013, in baza Legii nr. 241/2013, pensia se achita in
cuantumul din 2010, deci 3 000 lei, din care 2 000 lei cuantumul in baza Legii
nr. 119/2010 si 1 000 lei cu titlul de "imprumut";
Insa in anul 2014,
urmeaza o indexare generala a pensiilor cu 4% (exemplu). In cazul celui caruia
i s-a reintregit pensia de la 2 000 la 3 000 lei in baza Legii nr. 241/2013, se procedeaza astfel: se
indexeaza suma de 2 000 lei cu 4%, deci nu cea de 3 000. Cuantumul de 2 000 lei
se majoreaza astfel cu 80 lei, devenind 2 080 lei, insa pensia totala nu devine
3 080 lei, ci ramane tot 3 000, intrucat cei 80 lei se scad din suma de 1
000 de lei acordata cu titlul de imprumut. Imprumutul de rambursat devine astfel
de 920 lei, iar pensia de drept 2080 lei, total tot 3 000 lei. Istoria se
repeta an de an pana cand "imprumutul" de 1 000 lei va fi recuperat
in integralitate de catre stat. In cazului exemplului dat si la o medie de
indexare de 4%, pensia asa-zis reintregita va ramane "inghetata" la
valoarea de 3 000 lei timp de 10 ani - abia in 2024 depasind pragul de 3 000
lei, cuantumul ajungand la 3 078 lei. In acelasi an 2024, pensia celui care a
avut un cuantum majorat in baza Legii nr. 119/2010 stabilit la 3 000 lei,
atinge in 2024 pragul de 4618 lei. Cu alte cuvinte, d.p.d.v. financiar, daca
pensia diminuata de 2 000 lei ramane tot 2 000, dar se indexeaza normal sau
daca se majoreaza la 3 000, dar "ingheata" timp de 10 de ani de zile,
rezultatul final, iar dupa rambursarea imprumutului cei "reparati"
ajung practic in acceasi situatie ca la inceput. Legea nr. 241/2013 este astfel doar un
tertip financiar marca USL destinat inducerii in eroare a celor cu pensii
diminuate si in niciun caz o reparatie reala a abuzurilor fostului regim PD-L! Cat
priveste sumele retinute de stat in perioada 01.01.2012-01.10.2013, acestea nu
se ramburseaza, bineinteles, "ţeapa" la adresa rezervistilor cu
pensii diminuate fiind astfel totala! Analizand situatia d.p.d.v. politic, este
evident ca USL mentine neclintite abuzurile fostului regim, doar ca
acestea sunt "invelite" intr-un ambalaj cosmetizat!
***
Revenind la cei care avem pensiile de serviciu
in plata in urma deciziilor judecatoresti. Fiind un grup restrans cu o situatie
juridica aproape singulara (mai avem la cunostinta de cazul unui rezervist din
M.A.I. din Prahova caruia i s-a repus in plata pensia de serviciu si de un grup
de grefieri din Arges - in ambele cazuri respectivii primind si toate sumele
retinute de stat incepand cu 01.01.2011), este evident ca nu ne intereseaza
decat pe noi situatia noastra si trebuie sa ne descurcam pe cont propriu,
astfel incat sa determinam statul sa aplice deciziile judecatoresti in volum
complet.
Cei care am comunicat intre noi, am procedat
astfel:
- ne-am ridicat Sentinta Civila de la Tribunalul
Arges si pe cea irevocabila de la Curtea de Apel, legalizate, din prima serie
de procese (cele individuale);
- am expediat in urma cu 1-2 luni, catre Casa de
Pensii Sectoriala, cereri simple prin care am solicitat, atentie, aplicarea
deciziilor irevocabile din prima serie de procese, respectiv a impunerii
judecatoresti explicite "Menţine în plata pensia de
serviciu stabilită contestatorului în baza Legii 164/2001, modificată şi
completată şi aflată în plată în luna decembrie 2010";
- la unele cereri simple, Casa de Pensii
Sectoriala a raspuns evaziv, invocand aparitia OUG 1/2011 pentru neexecutarea
hotararii judecatoresti irevocabile;
- insa la cererile intocmite dupa acest model, Casa de Pensii
Sectoriala nu a mai raspuns deloc, termenul legal de 30 de zile, fiind depasit
de mult. Nici nu are ce sa raspunda, fiind prea evident ca institutia nu poate
invoca aplicarea OUG 1/2011 care este doar un simplu act normativ de aplicare a
Legii nr. 119/2010 (ca si noua Lege nr. 241/2013) din moment ce noua
instantele ne-au anulat aplicarea Legii nr. 119/2010, impunerea judecatoreasca
din deciziile irevocabile fiind cat se poate de limpede: "Menţine în plata pensia de
serviciu stabilită contestatorului în baza Legii 164/2001, modificată şi
completată şi aflată în plată în luna decembrie 2010"!
Pentru cei care am comunicat intre noi mai
indeaproape, am stabilit ca urmatorii pasi pe care intentionam sa ii parcurgem,
sunt:
- cerere de punere in aplicare a deciziilor
judecatoresti, de data aceasta prin cabinet de avocatura;
- executarea silita a Casei de Pensii
Sectoriale;
- plangere penala contra institutiei (daca mai
este cazul);
- plangere la CEDO contra statului pentru
neexecutarea deciziilor judecatoresti (daca mai este cazul);
Pentru a nu exista confuzii:
- o sentinta legalizata a Tribunalului in primul
proces (cel individual), precum si decizia definitiva legalizata a
Curtii de Apel, arata ca aici;
- sentinta Tribunalului in al 2-lea proces (cel
colectiv) este aceasta, iar sentinta de
completare in cazul celor cu nume sau numere de decizii inscrise gresit urmeaza
sa fie atasate;
In legatura cu demersurile pe care trebuie sa le
facem mai departe, contributia fiecaruia dintre noi, e binevenita! Fiind vorba
de aplicarea unor hotarari judecatoresti individuale, practic fiecare suntem pe
cont propriu, situatie in care nimeni nu poate poate apara interesele altuia.
Insa, acest fapt nu ne impiedica sa luam impreuna cele mai bune decizii,
neavand practic niciunul vreo experienta in executarile judecatoresti sau in
procese de natura penala! In acest sens, este bine ca fiecare sa ne prezentam
indrumarile de natura juridica primite, pentru a putea lua cea mai buna
decizie!
***
Referitor la notificarea care ne-a fost
expediata de M.Ap.N.! Este evident ca aceasta a fost redactata inainte de
promulgarea Legii nr. 241/2013, in
notificare nespecificandu-se despre ce lege este vorba, ci doar cam ce prevede,
sub o forma care induce ideea ca respectiva lege ar aduce luna de pe cer
rezervistilor cu pensii diminuate. Trecem cu vedere amanunte cum ar fi ca cei
care au intocmit notificarile nu cunosc nici macar cum se inscriu prescurtarile
regulamentare pentru gradele militare [Col. (r) si nu col. (r.)] precum si peste faptul ca
in cazul denumirii unei institutii cu personalitate juridica cum ar fi C.S.P.,
toate cuvintele principale din componenta enumirii ar trebui inscrise cu
majuscule si nu doar primul cuvant component! Pentru noi este clar ca daca
renuntam la contestatii, renuntam si la dreptul la pensie de serviciu si la
drepturile castigate in instanta, intrand astfel sub prevederile stupidei Legi nr. 241/2013, deci cu cuantumurile din
decembrie 2010 inghetate timp de 5-10-15 ani. Daca dorim sa ne pastram
drepturile castigate, este evident ce raspuns putem sa transmitem Comisiei de
Contestatii. In cazul celor care inca nu au facut cerere simpla catre Casa de Pensii
prin care sa solicite institutiei sa intre in legalitate si sa aplice decizia
irevocabila din prima serie de procese, ar fi recomandat sa expedieze o
astfel de cerere inaintea expedierii raspunsului la notificare transmisa de
Comisia de Contestatii.
Pe de alta parte, este evident ca in M.Ap.N. ce
face stanga - respectiv Casa de Pensii, nu stie ce face dreapta - respectiv
Comisia de Contestatii, despre care la randul ei pare tot evident ca nu are
nicio comunicare cu Directia pentru Asistenta Juridica. Altfel, cei care
au redactat/semnat notificarea ar fi trebuit sa realizeze ca in cazul grupului
nostru, notificarea se adreseaza unor cetateni asupra carora prin decizie
judecatoreasca irevocabila, Legea 119/2010 nu mai poate opera decat la cererea
noastra, iar Legea nr. 241/2013 care
este un simplu act normativ de aplicare a Legii nr. 119/2010, nu poate
produce efecte asupra noastra decat daca noi insine solicitam sa ni se aplice
Legea 119/2010, renuntand astfel la impunerile judecatoresti irevocabile. Pe de
alta parte, se pare ca pe fondul lipsei de comunicare intre diversele directii
la nivel M.Ap.N., Directia pentru Asistenta
Juridica "paseaza" prin neimplicare si lipsa unor dispozitii
precise, responsabilitatea pentru executarea sau neexecutatea hotararilor
judecatoresti pe umerii personalului derutat din cadrul Casei de Pensii.
Cei care ne-am consultat intre noi, am stabilit ca un raspuns complet la acea
notificare, ar trebuie sa cuprinda in afara de precizarea ferma ca nu renuntam
la contestatii, si urmatoarele:
- copii dupa sentintele individuale ale
Tribunalului si deciziile Curtii de Apel, astfel incat sa se lumineze si
Comisia de Contestatii ca legea aplicabila subsemnatilor este decizia
judecatoreasca irevocabila care a anulat aplicarea Legii nr. 119/2010
subsemnatilor si nu Legea nr. 119/2010 pe care o invoca in notificare. In cazul
in care are nelamuriri, sa le solicite Directiei pentru Asistenta Juridica -
poate astfel realizeaza si comisia diferenta intre pensia de serviciu stabilita
subsemnatilor de instante si cea stabilita abuziv de stat in baza Legii nr.
119/2010 - a carei aplicare a fost anulata in cazul nostru prin decizii
irevocabile;
- copie dupa Sentinta Civila nr. 574/2013 (al
2-lea proces - cel colectiv), asupra careia daca onorata comisie are din
nou nelamuriri - sa le solicite tot Directiei pentru Asistenta Juridica;
- cate o copie dupa un talon de pensie din
perioada martie-iulie, incat poate observa si Comisia de Contestatii ca noi
avem pensiile (de serviciu) in acelasi cuantum (deocamdata) ca in decembrie
2010, in plata inca din luna martie 2013, urmand ca acestea sa fie actualizate
conform literei si spiritului deciziei judecatoresti, nu sa ramana "inghetate"
10-15 ani, cum prevede Legea nr. 241/2013;
- copie dupa cererea simpla adresata Casei de
Pensii si la care am facut referire, ocazie cu care membrii isteti ai comisiei
au ocazia sa realizeze ca neexecutarea unei decizii judecatoresti, constituie
caz penal pentru personalul care va fi facut raspunzator pentru neexecutarea
deciziilor judecatoresti, in loc sa se tina de glume expediindu-ne notificari
pe banii contribuabililor prin care sa ne indeamne sa ne taiem singuri creanga
de sub picioare;
In acest mod, si personalul Comisiei de Contestatii devine raspunzator pentru
executarea sau neexecutarea deciziilor judecatoresti, alaturi de personalul
C.S.P.! De asemenea, ar trebui sa inchidem si cercul "pasării"
responsabilitatii de catre Directia de Asistenta Juridica asupra simplilor
executanti din cadrul C.S.P. sau al Comisiei de Contestatii, tot printr-o
cerere adresata Directiei de Asistenta Juridica pe baza continutului de aici, fapt
ce atrage si responsabilitatea directa a personalului Directiei de
Asistenta Juridica pentru executarea sau neexecutarea deciziilor instantelor,
alaturi de personalul celorlalte 2 organisme!
Totusi, notificarile sunt transmise cu un scop precis, Comisia de Contestatii
fiind un simplu executant al unor decizii politice! Legea nr. 241/2013 se aplica oricum din
oficiu tuturor (cu exceptia celor care detin decizii judecatoresti care dispun
altfel - cum este cazul nostru), cu sau fara contestatii! Caz in care scopul
notificarilor nu poate fi legat doar de niste contestatii, ci de actiunile in
instante care succed respectivelor contestatii! In mod clar, scopul
notificarilor este mult mai profund si este legat chiar de monitorizarea
Romaniei pe Justitie! In toate rapoartele de verificare pe Justitie apare si
numarul de cetateni care au pe rol actiuni deschise contra statului, interesul
politic fiind de a "cosmetiza" astfel de rapoarte, incat sa apara cat
mai putini cetateni nemultumiti de abuzurile statului! Asa se explica aparitia
notificarilor care au ca tinta retragerea a cator mai multe actiuni din
instante si in niciun caz binele celor carora le sunt adresate! Politicul
simuleaza ca isi face treaba emitand noi legi, Comisia de Contestatii
executa dispozitiile politicului in mod ireprosabil, insa esenta este ca Legea nr. 241/2013 care constituie
punctul de plecare al notificarilor, doar "mimeaza" ca repara niste
abuzuri, acestea ramanand realmente neschimbate!
Dupa ce ajungem la un acord intre noi cu privire la raspunsul care va fi
transmis Comisiei de Contestatii, acesta va fi publicat fie pe acest blog, fie
inmanat direct celor interesati, urmand ca fiecare sa faca ceea ce crede de
cuviinta ca este mai bine pentru el insusi!
Publicat de R-26500 la 21:35 Niciun comentariu:
Etichete: Grupul de la Arges
joi, 25 iulie 2013
In atentia colegilor, membri sau
fosti membri ai filialelor SCMD Curtea de Arges si Campulung Muscel! Dar si a
celor din Pitesti si in general, a tuturor rezervistilor cu pensii diminuate!
Aceasta informare este publicata pe
acest blog, intrucat grupului celor carora Justitia ne-a repus in plata
incepand cu luna martie 2013, pensiile de
serviciu in baza Legii nr. 164/2001, nu mai corespund cu cele promovate de
conducerea SCMD, conducere care in mod evident s-a politizat, demonstrat prin
faptul ca a sustinut si face reclama in continuare Legii nr. 241/2013, lege
care contravine total drepturilor noastre castigate in instanta, dar si a
rezervistilor cu pensii diminuate, in general. Asupra acestui fapt, mi-am facut
datoria si v-am instiintat si aici! Pe acest fond, atat
eu cat si alti colegi, am decis sa ne aparam interesele singuri, in afara
cadrului SCMD!
[Desi materialul nu ii vizeaza in mod direct pe rezervistii din
Filiala SCMD Pitesti, acestia sunt rugati sa analizeze cu atentie cele expuse! Verdictul
din cel de-al doilea proces pe care il detin si dumnealor, nu il influenteaza
pe cel irevocabil din primul proces si care stabileste ca "Menţine în plata pensia de
serviciu stabilită contestatorului în baza Legii 164/2001, modificată şi
completată şi aflată în plată în luna decembrie 2010". Casa
de Pensii Sectoriala a M.Ap.N. este obligata sa aplice neconditionat impunerea
judecatoresca irevocabila mentionata din primul proces. La punctele 1-4 este
explicat pe larg, totul! Mai departe depinde doar de dumnealor daca reusesc sa
convinga statul sa execute deciziile judecatoresti!]
***
Dupa cum cunoasteti, membrii si fostii
membri ai Filialelor SCMD Curtea de Arges si Campulung Muscel si Pitesti, am
fost angrenati in 2 serii de procese:
1.
Primele procese, desi intentate initial intr-un dosar colectiv,
prin disjungerea dosarelor acestea au capatat caracter individual. In procese,
am solicitat instantelor nu numai abrogarea deciziilor emise in baza HG
735/2010 care aplica Legea 119/2010, ci si recastigarea dreptului la pensiei de
serviciu in baza Legii nr. 164/2001, respectiv abrogarea tuturor efectelor
Legii 119/2010. Spre deosebire de alte verdicte din tara, in cazul nostru
instanta a impus prin sentinte irevocabile, nu doar anularea deciziilor emise
in baza HG 735/2010, ci si faptul ca "Menţine în
plata pensia de serviciu stabilită contestatorului în baza Legii 164/2001,
modificată şi completată şi aflată în plată în luna decembrie 2010". Motivatiile
(fond si recurs) pot fi vizualizate aici! Prin modul de
formulare care ne-a reacordat irevocabil dreptul la pensie de serviciu,
instanta a anulat astfel orice efect al Legii nr. 119/2010 pentru cei care au o
sentinta definitiva in aceasta prima serie de procese. Decizia judecatoreasca
irevocabila are caracter de lege, impunerile acesteia sunt executorii pentru
institutiile statului, acestea nu pot fi modificate de nicio lege si nici macar
de o alta decizie judecatoreasca!Ce se intampla intr-o astfel de situatie?
Deciziile emise de Casa de Pensii Sectoriala in baza Legii nr. 119/2010 pana la
aparitia deciziilor irevocabile in prima serie de procese, devin nule!
Eventualele decizii emise de Casa de Pensii Sectoriala in baza Legii nr.
119/2010, dupa aparitia deciziilor irevocabile in prima serie de procese, nu
doar ca devin nule, ci intra si sub incidenta art. 271/Cod Penal. Din momentul
pronuntarii sentintelor irevocabile, Casa de Pensii Sectoriala nu mai poate
invoca aplicarea niciunui act normativ de aplicare a Legii nr. 119/2010 precum HG
735/2010 (abrogata oricum), OUG 1/2011 (care a inlocuit HG 735/2010) sau mai
nou, Legea 241/2013, in
conditiile in care instanta a anulat punctual, prin decizii irevocabile, insasi
aplicarea Legii 119/2010, subsemnatilor. Pentru eliminarea oricarei
confuzii, trebuie realizata diferenta intre Legea 119/2010 si diversele acte
normative care au aplicat/aplica sau completeaza/modifica Legea 119/2010.
Aceste acte normative care au aplicat/aplica/completeaza/modifica Legea
119/2010, sunt: HG 735/2010 (abrogata), OUG 1/2011 (care a inlocuit HG
735/2010) si mai nou, Legea 241/2013. Noua ne-a fost desfiintat
dreptul la pensie de serviciu prin Legea nr. 119/2010, nu prin actele normative
care aplica legea si ne-au fost repuse in plata pensiile de serviciu, in baza
unor decizii judecatoresti irevocabile care anuleaza aplicarea Legii nr.
119/2010 subsemnatilor si in mod implicit si toate actele normative care aplica
Legea 119/2010. Dupa cum am mentionat, noi detinem o hotarare judecatoreasca
irevocabila care stabileste ca ne "Menţine în
plata pensia de serviciu stabilită contestatorului în baza Legii 164/2001,
modificată şi completată şi aflată în plată în luna decembrie 2010",
hotarare care a anulat astfel efectele Legii nr. 119/2010 asupra noastra si
ne-a reacordat dreptul la pensie de serviciu. In aceste conditii, HG 735/2010
(abrogata oricum), OUG 1/2011 sau Legea 241/2013 – toate actele normative
care aplica/modifica/completeaza Legea 119/2010, raman fara obiect in cazul
nostru! Institutiile statului nu mai pot invoca in nicio situatie, aplicarea
actelor normative care aplica/modifica/completeaza Legea 119/2010, respectiv
OUG 1/2011 sau Legea 241/2013, decat
daca ar incalca decizia judecatoreasca irevocabila care stabileste ca ne "Menţine în
plata pensia de serviciu stabilită contestatorului în baza Legii 164/2001, modificată
şi completată şi aflată în plată în luna decembrie 2010" si
care anuleaza astfel aplicarea Legii nr. 119/2010 subsemnatilor. In aceste
conditii, posibila emitere de catre Casa de Pensii Sectoriala dupa aparitia
hotararilor judecatoresti irevocabile, a unor decizii de pensii in baza OUG
1/2011 sau a Legii 241/2013 care
sunt simple acte normative de aplicare a Legii nr. 119/2010 si care nu
substituie Legea nr. 119/2010, contravine flagrant deciziilor judecatoresti
irevocabile, ceea ce ar fi un caz de o gravitate exceptionala si care atrage
inclusiv raspunderea penala a institutiei!
2. A 2-a
serie de procese, dosar colectiv. La prima vedere, sentinta irevocabila din
prima serie de procese, de a ne "Menţine în
plata pensia de serviciu stabilită contestatorului în baza Legii 164/2001,
modificată şi completată şi aflată în plată în luna decembrie 2010", din
punct de vedere juridic, atrage intr-un fel, inutilitatea celei de-a doua serii
de procese, din moment ce noi ne-am recastigat irevocabil dreptul la pensie de
serviciu in prima serie de procese. Insa, noi am intentat aceasta serie de
procese in paralel cu prima serie de procese, deci in conditiile in care nu
aveam o decizie irevocabila in cazul primelor procese. Pe de alta parte, in
prima serie de procese ne asteptam ca dupa practica altor instante din tara, sa
ne fie anulate doar deciziile emise in baza HG 735/2010 si cele ale comisiilor
de contestatii din cadrul M.Ap.N. si in nici un caz sa ne fie anulata insasi
aplicarea Legii nr. 119/2010, prin repunerea in plata a pensiei de serviciu in
baza Legii nr. 164/2001. In conditiile in care nu aveam o decizie irevocabila
in prima serie de procese, in a 2-a serie de procese am solicitat instantelor
nu numai abrogarea noilor decizii emise in baza OUG 1/2011 (care a inlocuit HG
735/2010) ca act normativ de aplicare a Legii 119/2010, ci am solicitat din nou
recastigarea dreptului la pensiei de serviciu in baza Legii nr. 164/2001, respectiv
abrogarea tuturor efectelor Legii 119/2010. In aceasta a 2-a serie de procese,
a fost emisa pe fond motivatia de aici. Motivatia a fost
redactata in data de 23 ianuarie 2013, in contextul in care in prima serie de
procese fusesera deja emise primele sentinte judecatoresti irevocabile si care
stabileau ca "Menţine în
plata pensia de serviciu stabilită contestatorului în baza Legii 164/2001,
modificată şi completată şi aflată în plată în luna decembrie 2010".
In aceste conditii de suprapunere a proceselor, completul realizeaza la aln. 2
si 3 de la fila nr. 2 din
motivatie, conexiunea cu deciziile irevocabile din prima serie de
procese. Extrase din motivatie: "Deciziile de recalculare
a pensiilor (nota: prima serie de procese) au fost contestate
in instanta iar acestea au fost anulate, fiindu-le mentinute in plata pensiile
de serviciu (…). Ulterior, Casa de Pensii Sectoriale din cadrul Ministerului
Apararii Nationale le-a emis decizii de revizuire, prin care drepturile de pensie
au fost revizuite conform OUG 1/2011 (…)". Cu alte cuvinte, in
afara de o pura constatare, completul de judecata atrage si atentia Casei
Sectoriale asupra faptului ca emiterea de catre Casa de Pensii Sectoriala,
dupa aparitia hotararilor judecatoresti irevocabile, a unor decizii de pensii
in baza OUG 1/2011 si care este un simplu act normativ de aplicare a Legii nr.
119/2010, contravine deciziilor judecatoresti irevocabile din prima serie de
procese, decizii care prin repunerea in plata a pensiilor de serviciu
subsemnatilor, a anulat orice posibilitate de a ni se aplica Legea
119/2010 si cu atat mai putin vreun act normativ care aplica Legea 119/2010!
Din punct de vedere juridic, deciziile emise de Casa de Pensii Sectoriala in
baza Legii nr. 119/2010 aplicate cu OUG 1/2011 pana la aparitia deciziilor
irevocabile in prima serie de procese, devin nule! Iar eventualele decizii
emise de Casa de Pensii Sectoriala in baza Legii nr. 119/2010 aplicate cu OUG
1/2011, dupa aparitia deciziilor irevocabile in prima serie de procese, nu doar
ca devin nule, neexecutarea deciziei judecatoresti de catre Casa de Pensii
Sectoriala intrand sub incidenta art. 271/Cod Penal. In final, in a 2-a serie
de procese, completul de judecata respectand intocmai decizia irevocabila din prima
serie de procese, anuleaza si deciziile emise in baza OUG 1/2011 care oricum
erau nule in urma verdictelor irevocabile din prima serie de procese,
concluzionand inca o data ca "Menţine în plata pensia de
serviciu stabilită contestatorilor în baza Legii 164/2001, modificată şi
completată şi aflate în plată în luna decembrie 2010".
De retinut cateva
aspecte!
·
Daca sentintele din
prima serie de procese ar fi anulat doar deciziile emise in baza HG 735/2010
fara sa prevada si faptul ca ne "Menţine în plata pensia de serviciu stabilită
contestatorului în baza Legii 164/2001, modificată şi completată şi aflată în
plată în luna decembrie 2010" – anuland astfel efectele ale insesi Legii nr.
119/2010 pentru subsemnatii, ar fi fost nevoie, intr-adevar si de a 2-a serie
de procese care sa anuleze si deciziile emise in baza OUG 1/2011;
·
Referitor la al 2-lea
proces, noi suntem in situatia in care M.Ap.N. a declarat recurs, fara sa il
mai si redacteze! Intr-o astfel de situatie, sentintele definitive din al 2-lea
proces, indiferent ca ne sunt favorabile sau nu, nu pot anula sau modifica sentintele
irevocabile din primul proces si care ne sunt favorabile. Cu alte cuvinte, daca
M.Ap.N. si-ar sustine recursul, poata sa il si castige, insa in orice situatie
sentinta irevocabila din prima serie de procese, aceea de a ne "Menţine în plata pensia de serviciu stabilită
contestatorului în baza Legii 164/2001, modificată şi completată şi aflată în
plată în luna decembrie 2010", are tot caracter executoriu pentru M.Ap.N!;
·
Motivatia din cel de-al 2-lea proces isi
dovedeste insa o utilitate de exceptie inclusiv pentru primul proces castigat
irevocabil, prin 2 elemente: a) explica la ultimul alin. de la pg. 3 si care continua
la pg. 4, in cel mai clar mod posibil ca o lege chiar declarata constitutionala
de catre CCR precum Legea 119/2010, ii poate fi anulata aplicarea de catre
Justitie, in mod punctual, de catre instante. Extras: "
In legatura cu acest aspect,
instant retine in primul rand ca potrivit dispozitiilor art. 20 din Constitutia
Romaniei, dispozitiile constitutionale privind drepturile si libertatile
cetatenilor vor fi interpreatate si aplicate in concordant cu Declaratia Universala
a Drepturilor Omului, cu pactele si cu celelalte tratate la care Romania este
parte, iar daca exista neconcordante intre acestea din urma si legile interne,
au prioritate reglementarile internationale cu exceptia cazului in care
Constitutia sau legile interne contin dispozitii mai favorabile.
Asadar, daca instantele de judecata constata ca
legile interne incalca pactele si tratatele privitoare la drepturile
fundamentale ale omului la care Romania este parte, continand dispozitii mai
putin favorabile decat acestea din urma, sunt obligate sa ignore aceste
prevedere (nota: instantele sunt obligate sa ignore Legea nr. 119/2010 cu
tot cu actele actele normative care o aplica precum OUG 1/2011 sau Legea
nr. 241/2013) si sa faca aplicarea celor din reglementarea internationala mai
favorabila. Procedand astfel, instantele de judecata nu fac altceva decat sa
respecte dispozitiile art.20 din Constitutia Romaniei, precum si pactele si
tratatele privitoare la drepturile fundamentale ale omului la care Romania este
parte". Ocazie cu care, instanta de judecata incearca sa lumineze mintile
incetosate de comunism ale institutiilor statului roman, readucand aminte Casei
de Pensii Sectoriale ca Justitia este independenta de politic, iar deciziile
acesteia se executa ca pe orice lege a statului roman";
3. Incepand
cu luna martie 2013, Casa de Pensii Sectoriala ne-a pus in plata cuantumurile
pensiilor de serviciu din luna decembrie 2010, invocand la cererile de
precizare a bazei legale inainate institutiei de catre unii membri ai grupului
nostru, in mod surprinzator, Sentinta
nr. 574/2013, nedefinitiva, din a 2-a serie de procese (dosarul colectiv).
Impunerea judecatoresca nedefinitiva precizeaza insa ca"Menţine în plata pensia de
serviciu stabilită contestatorilor în baza Legii 164/2001, modificată şi
completată şi aflate în plată în luna decembrie 2010" si nu doar cuantumul
acesteia aflat in plata in luna decembrie 2010. Casa de Pensii Sectoriala "eschiveaza"
astfel aplicarea hotararii judecatoresti in volum complet - exact dupa litera
si spiritul acesteia, punandu-ne in aplicare simple cuantumuri aflate in plata in
luna decembrie 2010 si in nici un caz pensiile de serviciu in baza Legii nr.
164/2001, fapt ce presupune actualizarea pensiilor in baza art. 48 din Legea
nr. 164/2001, precum si returnarea diferentelor care rezulta din pensiile
actualizate si cele achitate efectiv de Casa de Pensii Sectoriala, in perioada
01.01.2011 - prezent. Prin invocarea Sentintei
nr. 574/2013 ca baza legala de repunere in plata a pensiilor de
serviciu ( in realitate doar a cuantumului acestora la nivelul anului 2010), Casa de Pensii
Sectoriala pare sa ignore cu intentie deciziile irevocabile din prima serie de
procese care ne redau dreptul la pensie de serviciu in integralitatea lui si nu
doar la simple cuantumuri „inghetate” la nivelul anului 2010. Ce se intampla de
fapt? In astfel de cazuri, o institutie a statului are obligatia ca dintre 2
pagube, sa incerce sa opteze pentru paguba cea mai mica pentru stat! Iar paguba
cea mai mica pentru stat este aceea de a incerca sa ne puna in plata
cuantumurile pensiilor din decembrie 2010, prin invocarea Sentintei
nr. 574/2013 in baza careia - nefiind irevocabila, noi nu putem solicita
nici actualizarea pensiilor in baza art. 48 din Legea nr. 164/2001, nici
returnarea diferentelor de bani care rezulta intre cuantumul actualizat al
pensiei si ceea ce ne-a achitat statul roman incepand cu data de 01.01.2011
pana in prezent. Casa de Pensii Sectoriala incearca astfel sa ignore deciziile
definitive din prima serie de procese, mizand probabil pe anumite elemente cum
ar fi:
·
suntem multumiti si numai pentru faptul ca ni s-a pus in plata
cuantumurile pensiilor de serviciu din decembrie 2010 si nu ne mai solicitam
drepturile in mod integral;
·
nu realizam care este diferenta intre cuantumul
"inghetat" al pensiei din 2010 si dreptul la pensie de serviciu care
presupune automat actualizarea acelui cuantum in baza Legii nr. 164/2001,
precum si returnarea diferentelor de bani care rezulta intre cuantumul actualizat
al pensiei si ceea ce ne-a achitat statul roman incepand cu data de 01.01.2011
pana in prezent;
·
suntem in sitatie de confuzie juridica in sensul ca nu
constientizam ca prima serie de procese ne-a acordat irevocabil dreptul la
pensie de serviciu;
·
nu constientizam ca invocarea OUG 1/2011 de catre Casa de Pensii
Sectoriala incalca flagrant deciziile judecatoresti irevocabile care au anulat
insesi efectele Legii nr. 119/2010 asupra subsemnatilor si in mod implicit,
toate efectele actele normative care aplica Legea nr. 119/2010;
·
ne dispersam intrucat spre deosebire de al 2-lea proces care are
caracter colectiv, in prima serie de procese avem sentinte irevocabile
individuale, deci – mai departe, fiecare trebuie sa actioneze pe cont propriu
pentru aplicarea sentintelor de catre Casa de Pensii Sectoriala (cerere simpla
de executare a deciziei judecatoresti, procedura
executarii silite, actiune in instanta penala pentru neexecutarea unei
hotararii judecatoresti irevocabile, actiune la CEDO pentru neexecutarea de
catre statul roman a deciziilor Justitiei);
·
drepturile castigate in instanta si nerevendicate in termen de 3
ani, se prescriu;
Cu alte cuvinte, Casa de Pensii
Sectoriala ne induce eroare cu buna stiinta, incercand sa eschiveze aplicarea
deciziilor judecatoresti irevocabile din prima serie de procese. De retinut! Sentinta
nr. 574/2013, nu este definitiva, deci Casa de Pensii Sectoriala, poate sa
sisteze oricand plata cuantumului pensiilor de serviciu aflate in plata in luna
decembrie 2010. Insa, dupa cum am mentionat, indiferent de situatie, sentinta irevocabila din primul
proces de a ne "Menţine în plata pensia de serviciu stabilită
contestatorului în baza Legii 164/2001, modificată şi completată şi aflată în
plată în luna decembrie 2010", are caracter executoriu pentru M.Ap.N!
4. Concluzii! Chiar
daca ni s-au pus in plata cuantumurile pensiilor de serviciu aflate in plata in
luna decembrie 2010 prin invocarea Sentintei nr. 574/2013,
fiecare dintre noi detinem o decizie irevocabila care stabileste "Menţine în
plata pensia de serviciu stabilită contestatorului în baza Legii 164/2001,
modificată şi completată şi aflată în plată în luna decembrie 2010".
·
impunerea judecatoreasca irevocabila din prima serie de procese
are caracter executoriu, este independenta fata de decizia din al 2-lea proces,
deci nu poate fi modificata sau influentata de decizia judecatoreasca din
a 2-a serie de procese si nici macar prin lege;
·
impunerea judecatoreasca irevocabila din primul proces, prin
repunerea in plata a pensiilor de serviciu in baza legii nr. 164/2001, anuleaza
efectele Legii 119/2010 pentru subsemnatii, prin urmare Casa de Pensii
Sectoriala nu poata invoca nici un act normativ de aplicare a Legii
119/2010 precum este OUG 1/2011 pentru a ne emite decizii tot in baza Legii
119/2010, in caz contrar – institutia incalca decizia judecatoreasca si isi
atrage raspunderea penala;
·
avand decizii irevocabile individuale, fiecare dintre noi – daca
doreste sa obtina mai mult decat un cuantum „inghetat” al pensiei, trebuie sa
actioneze in asa fel incat sa determine statul sa respecte integral deciziile
Justitiei (cerere simpla de executare a deciziei judecatoresti, procedura
executarii silite, actiune in instanta penala pentru neexecutarea unei
hotararii judecatoresti irevocabile, actiune la CEDO pentru neexecutarea de
catre statul roman a deciziilor Justitiei);
Este drept ca am unii
dintre noi am primit asigurari "verbale" din partea unor functionari
ai M.Ap.N. cum ca sa stam linistiti ca urmeaza sa ni se actualizeze si pensiile
in baza Legii nr. 164/2001 si ni se vor returna si diferentele aferente -
deocamdata C.S.P. neavand fondurile necesare! Posibil da, posibil nu, cert este
ca au trecut deja 4-5 luni si nu s-a intamplat nimic, iar timpul trece!
5. Alte date! De curand a fost
promulgata Legea 241/2013 si care,
atentie - constituie tot un act normativ de aplicare/modificare a Legii nr.
119/2010. Prin urmare, emiterea de catre Casa de Pensii Sectoriala,
subsemnatilor, a unor eventuale noi decizii in baza Legii 241/2013 ar constitui o
incalcare a deciziilor irevocabile din prima serie de procese si care a
stabilit odata pentru totdeauna: "Menţine în plata pensia de serviciu stabilită
contestatorului în baza Legii 164/2001, modificată şi completată şi aflată în
plată în luna decembrie 2010", deciziile anuland efectele Legii
119/2010 asupra noastra, si in mod implicit – toate actele normative care
aplica intr-un mod sau altul Legea 119, printre care si Legea 241/2013. In nicio situatie
nu poate fi invocat un act normativ care aplica o lege anulata sau abrogata, intrucat
efectele Legii 119/2010 sunt efectiv anulate/abrogate in cazul nostru!
Atentie si la capcanele Legii 241/2013! Dupa cum stiti, inaintea de "inscaunarea" din
mai 2012, Ponta si Antonescu promiteau rezervistilor cu pensii diminuate marea
cu sarea, mai exact ca imediat ce vor prelua puterea, vor remedia abuzurile
vechiului regim politic! Timp de 14 luni nu s-a intamplat nimic! Intr-un
final a aparut Legea 241/2013, numita
de liderii unor organizatii de rezervisti care au sustinut-o ca fiind
"reparatorie"! Desi aparent legea creeaza impresia ca ar interveni in
sprijinul celor cu pensii diminuate, art. 1 (4) din textul acesteia dovedeste
ca legea este o „cacealma” politico-juridico-financiara in toata regula la
adresa categoriei de rezervisti mentionate. Legea
241/2013 ascunde un „tertip” financiar de proportii: reintregeste
pensiile incepand cu luna octombrie 2013 la valoarea din luna decembrie 2010,
dar sumele destinate asa-zisei reintregiri sunt recuperate de catre stat in
anii urmatori (5-10-15 ani), prin neindexarea, respectiv „inghetarea”
cuantumurilor la nivelul lunii decembrie 2010. Deci, ce „reintregeste” statul
cu o mana, ia inapoi cu cealalta, "reparatia" fiind inexistenta! Cu
alte cuvinte, si sub regimul USL rezervistii cu pensii diminuate, raman in
aceeasi situatie ca in vechiul regim, doar metoda "aritmetica" de
"jefuire" difera! In plus, Legea
241/2013 nu prevede returnarea de catre stat a diferentelor retinute
in perioada 01.01.2012-01.10.2013. Citita cu atentia, se observa ca legea
prezinta si avantaje, dar prea putin pentru rezervistii cu pensii diminuate.
Este vorba de art. 2 care prevede ca rezervistilor carora li s-au achitat
pensii majorate in mod eronat (de regula, ca urmare a incadrarii gresite in
grupele de munca), nu mai trebuie sa restituie sumele inapoi (pentru perioada
01.01.2011- prezent). Legea a fost sustinuta de conducerile principalelor 2
organizatii de rezervisti (ANCMRR si SCMD), in ciuda faptului ca art. 1 ascunde
un tertip financiar de cel mai prost gust la adresa rezervistilor cu pensii
diminuate, de unde rezulta cu usurinta ca liderii respectivelor organizatii
avand pensiile majorate substantial in baza Legii nr. 119/2010, au fost
interesati in special de art. 2, respectiv sa nu mai returneze sumele calculate
eronat, decat de soarta celor cu pensii diminuate sau de revenirea „erga omnes”
(a tuturor) la pensii de serviciu! In consecinta, Legea 241/2013 este
"reparatorie", dar in niciun caz pentru rezervistii cu pensii
diminuate. Cat priveste comparatia cu situatia noastra, intre ceea ce
prevede Legea 241/2013 care doar
„simuleaza” recastigarea unor drepturi si ceea ce am obtinut noi in instanta,
este o diferenta fundamentala in favoarea deciziei judecatoresti, Legea 241/2013 fiind realmente
o stupiditate!
Ca element de noutate si fapt divers
legat de Legea 241/2013 - o
lege fals-reparatorie pentru rezervistii cu pensii diminuate! Statul, prin Casa
de Pensii Sectoriala a trecut la o ultima sa strategie de a ne induce in
eroare! Ne comunica in scris sa solicitam cu mana noastra sa ne fie acordate
drepturile in baza Legii 241/2013. Adica,
ne indeamna sa renuntam de buna voie si nesiliti de nimeni la pensiile de
serviciu stabilite de instanta in baza Legii nr. 164/2001 si toate drepturile
care deriva din acest fapt, si sa cerem singuri sa ne fie „inghetate” pensiile
timp de 5-10-15 ani la nivelul anului 2010 si sa renuntam si la sumele care
trebuie sa ne fie restituite de stat in baza deciziilor judceatoresti! Buna
incercare a Casei de Pensii Sectoriale! Intr-adevar, deciziile judecatoresti nu
pot fi incalcate de o lege cum ar fiLegea 241/2013, decat daca noi insine
solicitam acest lucru! Iar Casa de Pensii Sectoriala ne indeamna sa renuntam de
buna voie la drepturile castigate!
6. Pe baza tabelului de mai jos cu soldele
militarilor in activitate de astazi, se pot face comparatii intre cuantumul
„inghetat” al pensiei la nivelul anului 2010 si ce presupune cu adevarat pensia
de serviciu actualizata in conditiile art. 48 din Legea nr. 164/2001, precum si
o idee despre diferentele care trebuie returnate de stat rezultate intre
cuantumurile pensiilor de serviciu actualizate incepand cu 01.01.2011 si cele
achitate efectiv. Majoritatea dintre noi ne-am pensionat avand pensii in
procente de 90-100% raportate la ultima solda. Actualizarea in baza art. 48 din
Legea nr. 164/2001, pastreaza aceleasi procente insa raportate la soldele din
tabelul de mai jos! Calculele sumare demonstreaza ca pensiile actualizate in
corelatie cu soldele militarilor in activitate, in baza art. 48 din Legea nr.
164/2001, cresc de caz la caz, cu 20-60% fata de cuantumurile aflate in plata
in decembrie 2010. Plus sume de restituit din partea statului intr-o medie de
20 000–30 000 lei. Aceasta este diferenta intre impunerea judecatoreasca "Menţine în plata pensia de
serviciu stabilită contestatorului în baza Legii 164/2001, modificată şi
completată şi aflată în plată în luna decembrie 2010" care
ne acorda in volum complet dreptul la pensie de serviciu si Legea 241/2013 care doar „simuleaza” o
reintregire!
Cei care ne-am consultat intre noi, am stabilit ca un raspuns complet la acea notificare, ar trebuie sa cuprinda in afara de precizarea ferma ca nu renuntam la contestatii, si urmatoarele:
In acest mod, si personalul Comisiei de Contestatii devine raspunzator pentru executarea sau neexecutarea deciziilor judecatoresti, alaturi de personalul C.S.P.! De asemenea, ar trebui sa inchidem si cercul "pasării" responsabilitatii de catre Directia de Asistenta Juridica asupra simplilor executanti din cadrul C.S.P. sau al Comisiei de Contestatii, tot printr-o cerere adresata Directiei de Asistenta Juridica pe baza continutului de aici, fapt ce atrage si responsabilitatea directa a personalului Directiei de Asistenta Juridica pentru executarea sau neexecutarea deciziilor instantelor, alaturi de personalul celorlalte 2 organisme!
Totusi, notificarile sunt transmise cu un scop precis, Comisia de Contestatii fiind un simplu executant al unor decizii politice! Legea nr. 241/2013 se aplica oricum din oficiu tuturor (cu exceptia celor care detin decizii judecatoresti care dispun altfel - cum este cazul nostru), cu sau fara contestatii! Caz in care scopul notificarilor nu poate fi legat doar de niste contestatii, ci de actiunile in instante care succed respectivelor contestatii! In mod clar, scopul notificarilor este mult mai profund si este legat chiar de monitorizarea Romaniei pe Justitie! In toate rapoartele de verificare pe Justitie apare si numarul de cetateni care au pe rol actiuni deschise contra statului, interesul politic fiind de a "cosmetiza" astfel de rapoarte, incat sa apara cat mai putini cetateni nemultumiti de abuzurile statului! Asa se explica aparitia notificarilor care au ca tinta retragerea a cator mai multe actiuni din instante si in niciun caz binele celor carora le sunt adresate! Politicul simuleaza ca isi face treaba emitand noi legi, Comisia de Contestatii executa dispozitiile politicului in mod ireprosabil, insa esenta este ca Legea nr. 241/2013 care constituie punctul de plecare al notificarilor, doar "mimeaza" ca repara niste abuzuri, acestea ramanand realmente neschimbate!
Dupa ce ajungem la un acord intre noi cu privire la raspunsul care va fi transmis Comisiei de Contestatii, acesta va fi publicat fie pe acest blog, fie inmanat direct celor interesati, urmand ca fiecare sa faca ceea ce crede de cuviinta ca este mai bine pentru el insusi!