marți, 3 iulie 2012
DISCURS ASPRA REVENIRII DIN DERAPAJ
AUTOR
Presedintele Filialei Brasov
Gl. mr(r) prof. univ. dr. Petrisor Mandu
Argument la discurs
Prin
materialul intitulat” Strategia noastră şi păcatul social” publicat în
ziua de 29 iunie 2012, am încercat să poziţionez situaţia actuală a
realizărilor obiectivelor SCMD, în raport cu puterea (cea care a fost
până la 07 mai 2012 şi faţă de actualul executiv condus de Victor
Ponta). După cum observaţi, diferenţiez cele două noţiuni şi anume
„puterea” de „executiv” şi nu intenţionez să dau explicaţii. Dacă cei
mai mulţi dintre domniile voastre apreciaţi că, în cele două luni de la
„instalarea la guvernare” au dispărut din justiţie, poliţie, armată,
învăţământ, administraţie, sectorul privat căpuşat de evaziune fiscală,
sectorul de sănătate publică, pensii şi asigurări sociale, preocupările
baronilor locali, palatul Cotroceni, parfumul portocaliu şi intenţiile
de revanşă , la succesul ultimei moţiuni de cenzură, trebuie să vă
dezamăgesc! În analiza „Scenarii politice şi perspective imediate”
publicată de subsemnatul în 06 mai 2012, arătam „Au fost deschise mai
multe „fronturi de luptă politică” în care sunt poziţionaţi o serie de
factori interni şi externi.... Aceste scoruri (cele previzionate a fi
obţinute în alegeri) pot fi confortabile pentru PSD şi PNL, în măsura
în care, vor consfinţi şi oficializa alianţa de guvernare centru –
stânga, centru – dreapta. În situaţia în care tentaţiile de dominaţie
politică şi ambiţiile personale vor triumfa, configuraţia scenei
politice se va schimba radical, pe fondul unor turbulenţe amplificate de
binevoitorii perdanţi. În această situaţie, oricare dintre cele două
partide câştigătoare poate fi aruncat în opoziţie. Deşi nu sunt premise serioase în acest sens, rămâne o problemă cu grad de risc maxim”.
La
data de 07 mai 2012, guvernul condus de Victor Ponta a înlocuit pe cel
de - al doilea guvern portocaliu căzut prin moţiune de cenzură.
Nu cumva apreciaţi că poporul, prin vocea Parlamentului, este suveran în
această decizie strategică de schimbare a cârmuirii? Cu siguranţă, aţi
constatat că acest nou guvern are susţinerea Uniunii Social Liberale
formată din Partidul Social Democrat şi Alianţa de Centru Dreapta (Partidul Naţional Liberal şi Partidul Conservator).
Nu cumva am identificat noi, SCMD, în aceste forţe politice aliaţii pe
care i- am sprijinit în campania electorală şi în care ne-am ancorat
toate speranţele de luptă şi victorie împotriva abuzurilor?
Scăderea
încrederii românilor (noţiune atât de des şi fals rostită de Boc) a
cauzat , în principal, plecarea din PD-L şi UNPR a unor parlamentari la
USL. Consideraţi că pot fi abordate şi implementate unele măsuri urgente
de limitare a „riscului de ţară portocaliu” fără ca USL să refacă
raportul politic de forţe, în Parlamentul României, în favoarea sa? Poate
ar fi normal să încercăm unele formulări de răspuns şi la următoarele
întrebări ţinând cont de orizontul de aşteptare de două luni:
a. Se
putea realiza un mix eficient între politicile de stimulare a creşterii
economice şi obiectivul asigurării stabilităţii economice şi financiare
a ţării?
b. Se
putea realiza execuţia bugetară de o manieră prudentă, concomitent cu
respectarea obligaţiilor asumate către diferite categorii de cetăţeni,
şi anume, în cursul acestui an, reîntregirea salariilor personalului
bugetar la nivelul din iunie 2010 și restituirea sumelor reţinute fără bază legală pensionarilor, inclusiv militarilor?
c. Puteau
creşte încasările bugetare prin eficientizarea administrării fiscale,
îndeosebi prin aplicarea de proceduri moderne de control, lupta fermă
împotriva evaziunii fiscale şi a corupţiei, precum şi prin utilizarea cu
rezultate cuantificabile a banului public (reducerea drastică a
cheltuielilor materiale ale instituțiilor bugetare şi ierarhizarea investițiilor publice în funcție de influențele economico-sociale favorabile ale acestora, fără a fi puse pe masă rezultatele auditului ordonat de Primul Ministru?
d. Se
putea finaliza: creşterea substanţială a gradului de absorbţie a
fondurilor structurale şi de coeziune până la 31 decembrie 2012;
demararea implementării schemei privind reabilitarea termică a
clădirilor; finalizarea, promovarea şi aprobarea noului proiect de lege a
sănătăţii; implementarea unui proiect pilot cu privire la salarizarea
diferenţiată, în funcţie de performanță,
a personalului din sistemul sanitar; creşterea accesibilităţii
populaţiei vulnerabile la servicii medicale; înfiinţarea centrelor
multifuncționale
în zonele în care şi-au încetat activitatea spitalele considerate
ineficiente, pentru creşterea accesibilităţii populaţiei la servicii
medicale de specialitate; auditarea şi evaluarea tuturor contractelor de
achiziţii de bunuri şi servicii; îmbunătăţirea cooperării dintre
instituţiile abilitate în combaterea evaziunii fiscale şi a contrabandei
(ANAF, IGPF și
IGPR); implementarea strategiei sectoriale pentru combaterea corupţiei
în structurile MAI; demararea consultărilor cu societatea civilă pentru
reconstrucţia sistemului de pensii ocupaţionale; reîntregirea salariilor
personalului bugetar, etc?????
Cu siguranţă NU!
1.
Factorii care au exercitat presiuni asupra comportamentului politic,
strategic al guvernului USL, în perioada 07 mai 2012 - 01 iulie 2012
Vă vorbesc în cunoştinţă de cauză, nici din amintiri , nici din auzite.
Tot ce spun este fundamentat matematic, prin fapte, scheme logice,
intenţii, previziuni şi rezultate. Iată cum văd eu situaţia! În cele
două luni, asupra guvernării Ponta (USL) au acţionat o serie de factori interni cum sunt:
eternul meci iraţional dintre cele două Palate; efortul mediatic de
discreditare pe plan intern şi necesitatea unei reacţii; atenţionarea
publică a preşedintelui că ”reformele făcute in ultimii ani nu vor mai
putea fi intoarse”; examenul alegerilor locale şi necesitatea trecerii
acestuia atât din perspectiva organizării ireproşabile cât şi a
rezultatelor favorabile hotărâte de popor, prin exprimare liberă;
contracararea acţiunilor baronilor locali uniţi transpartinic, prin
logica intereselor de grup; reacţia fermă la atacurile de imagine
produse prin vectorii de manipulare a opiniei publice; şuntarea elanului
şi imaginii lui Victor Ponta prin asocierea cu „infractorul favorizat, Adrian Năstase”;
atragerea unor vectori ai societăţii civile în sfera de influenţă a
găştii PE- DE- LISTE; critica severă a lui Victor Ponta pe temeiul
acordului cu UNPR; acuzaţia de plagiat multiplicată şi difuzată de
reţeaua propagandistică portocalie, mai ales pe plan extern şi
necesitatea formulării unei strategii de răspuns; existenţa unui cod
inerţial de rezistenţă în toate structurile administrative portocalii;
presiunile exercitate de primăriile portocalii blagoslovite financiar de
MRU şi obligate să returneze banii; abandonarea marjei de majorare a
salariilor de 16% cât promisese MRU pentru vara lui 2012 şi adoptarea
unei decizii de eşalonare a reântregirii salariilor în două etape în
luna iunie, şi 8% după desfăşurarea alegerilor guvernamentale din
noiembrie 2012; scandalul generat de nominalizarea unor miniştrii (cel
de la educaţie şi cultură) de care se fac vinovaţi unii lideri cu
vechime ai PSD; precaritatea constructiilor politice, dar si caracterul
ascuns şi perfid al jocurilor actuale de putere din Romania; senzaţia de
izolare a instituţiilor statului de partide, precum Parchete, Parchetul General şi DNA, serviciile de informaţii, ICCJ şi CSM; compromiterea
imaginii de redresare economică printr-o agresiune imagologică
speculată de media, în interes financiar. Vă mai aduceţi aminte de
conţinutul discursului de felicitare al domnului Preşedinte la
investirea guvernului Ponta? Vă redau un mic fragment: (ora 23.03): "Incep prin a vă felicita. 284, vă apropiaţi de 322 o cifră care v-a adus noroc data trecută. Aveţi
o misiune grea în condiţiile în care Europa nu e stabilizată economic.
Aş vrea să vă spun la ce m-aş aştepta de la un Guvern fie şi el de
Opozitie fata de mine. M-as astepta la o continuare a ceea ce s-a făcut
bun în mod deosebit în reforma statului". NU uitaţi că legea 329/2009 şi legea 263/2011 sunt legi organice care “au reformat, prin abuz şi furăciune, statul”.
Dar sunt şi o serie de factori externi care au exercitat presiuni asupra guvernului Ponta: mirajul
proiecţiei de putere al liderului român în Consiliul European; disputa
de putere stânga – dreapta în toate statele Uniunii Europene; mesajele
ambasadorului SUA; efortul mediatic de discreditare pe plan extern;
negocierile cu FMI; stabilirea din exterior, a indicatorilor
macroeconomici, financiari, şi sociali; pierderea din potenţialul de
suveranitate naţională prin integrare şi lipsa autorităţii politice
naţionale; criza economico-financiară şi jocul european al „falimentului
elen”; comportamentul duplicitar al unor ţări democratice faţă de
interesele României; atacul brutal extern asupra privatizărilor şi
asupra resurselor; manipularea şi intoxicarea românilor din diaspora
împotriva noii guvernări de către un aparat bine structurat şi condus de
la palat. Factorii externi pot fi enumeraţi în continuare.
2. Noi , SCMD, am semnalizat public în permanenţă la stânga socială iar acum, ne aflăm într-un mic derapaj
Deseori,
confundăm lupta pentru apărarea drepturilor şi libertăţilor cetăţenilor
cu lupta pentru egalitate. Am putea susţine că noi, SCMD, prin
sprijinul public acordat USL, am conexat cele două aspecte ale luptei în
sensul că , prin doctrina PSD am susţinut
lupta pentru egalitate şi dreptate socială iar prin cea liberală,
apărarea drepturilor şi libertăţilor cetăţeneşti. Aceste aspecte
ar putea conduce, logic, la un paradox dar, numai în situaţia în care
ne-am deconecta de la celelate stări paradoxale ale lumii contemporane
şi anume: cea dintre resursele limitate şi încurajarea consumului şi cea dintre gândirea economică unică şi fragmentarea politică.
Lumea noastră, stimaţi camarazi, este o lume a paradoxului, aşa este ea
concepută şi într-o astfel de lume este necesară intervenţia de urgenţă
a spiritului de TOLERANŢĂ!
Acceptarea acestui spirit este specifică pentru toate entităţile umane
care nu acţionează în plan public, sub influenţa excesivă a prostiei,
răutăţii, imposturii şi care nu fac din răutate şi duşmănie „alianţe monstruoase” nedemne pentru o morală normală. Mass-media internă, în cea mai mare parte diversionistă, abia aşteaptă să facem pasul greşit în strategia sindicală. Derapând
de la poziţia consolidată, în conştiinţa opiniei publice, de vector
important al alianţei USL, noi SCMD ne îndepărtăm artificial de axa sa,
puternic orientată către dreptatea socială iar prin frustrările
personale vom face să ni se închidă actualele oportunităţi deschise prin
truda, sacrificiul stradal, financiar şi psihic al tuturor camarazilor
noştri. La ce a fost util tot efortul nostru „revoluţionar” din 2009 şi până în prezent?
Cum se poate defini o entitate care îşi schimbă principiile şi
partenerii după cum îi sunt satisfăcute mofturile? Nu cumva, căldura
verii şi confortul social ne anihileaza pofta de dezbatere
publică a unor aspecte legate de starea "morala" a societăţii din care
facem parte? A dispărut cumva la orizont pericolul instaurării unei
societăţi administrate de politicieni corupţi şi incompetenţi? A încetat
suferinţa populaţiei de pe urma deciziilor incompetente sau direct
interesate ale politicienilor sau abuzul marilor corporaţii sau
instituţiilor financiare? A luat sfârşit reforma morală sau continuă
înfrăţirea dintre politicienii cu afacerişti , mafioţi şi excroci,
corupţi mai vechi sau mai noi? Nu
observaţi cum liderii ONG-urilor s-au compromis iremediabil prin
tăcerea suspectă în faţa abuzurilor patronate de cei pe care i-au ajutat
să ajungă la putere? Nu simţiţi starea de convalescenţă din interiorul filialelor noastre? Doriţi să ajungem şi noi, SCMD, apendicele însărcinat cu propaganda politică a unui partid de buzunar?
Sunt mult mai multe întrebări care aşteaptă un răspuns comun,
cetăţenesc şi moral care să influenţeze viaţa a milioane de români
ajunşi la limita suportabilităţii, după şase decenii de experimente
efectuate, în mod barbar, asupra lor. Renaşterea României va putea fi
posibilă şi prin implicarea responsabilă a SCMD, a noastră în luarea
deciziilor economice şi politice în dispariţia de pe scena politică a
acelor partide duşmănoase împreună cu personajele incompetente şi
corupte care le conduc. Renasterea
Romaniei va putea avea loc doar în situaţia în care, din partidele
politice actuale vor dispare de pe scena politica unele personajele
incompetente şi corupte. Dar, odata cu acestea trebuie sa dispara şi
actualele organizaţii care se autointitulează reprezentante ale
Societatii Civile şi care s-au dovedit, în cele din urmă, a fi doar
nişte apendice insarcinate cu propaganda, în favoarea unor partide
politice. Pe locul lasat liber, trebuie să apară o reţea de organizaţii
care, să îşi ia în serios, rolul de supraveghetoare a modului în care se
iau deciziile politice şi economice cu impact direct asupra vieţii a
milioane de români, deja ajunsi la limita suportabilităţii după aproape
60 de ani de experimente asupra lor.
a. În primul rând, recunoaşterea greşelilor şi revenirea la principiul fundamental care ne-a unit „lupta împotriva abuzurilor şi a dictaturii”;
b. Readucerea urgentă în SCMD a tuturor camarazilor care, din diferite motive, au fost excluşi sau marginalizaţi;
c.
Activarea tuturor blogurilor filialelor SCMD prin trezirea la realitate
a preşedinţilor de filiale; cu mare atenţie şi grijă la acele filiale
unde au rămas cu mesajul de Anul Nou;
d.
Trecerea pe blogurile filialelor a adresei de e-mail a preşedintelui de
filială; după cum aţi observat, subsemnatul are postată adresa de
e-mail din prima zi şi telefonul personal; (altfel cum putem comunica
unii cu alţii?);
e. Exprimarea adeziunii pe fiecare blog de filială, până la 07.07.2011, de SPRIJIN TOTAL ŞI FĂRĂ ECHIVOC A GUVERNULUI USL ŞI PRIMULUI MINISTRU VICTOR PONTA cu toate limitele generate obiectiv, aşa cum am arătat anterior; Sprijin
total pentru Generalul CORNELIU DOBRIŢOIU în buna sa credinţă şi
intenţie de a readuce pensiile diminuate la nivelul lui decembrie 2010;
f.
Asigurarea ordinii de drept şi promovarea rolului de lider al SCMD în
mitingul din 14.07.2012, prin măsurile organizatorice din care să nu fie
excluşi acei camarazi „mai incomozi”;
g.
Asigurarea prezenţei la miting a cel puţin jumătate plus unul dintre
filiale, chiar în condiţiile suportării cheltuielilor de transport; în
acest scop dorim să fie suficient de transparente , hotărârile tuturor
filialelor din Bucureşti şi judeţul Ilfov; nu cred că 40 de lei ,
cheltuieli individuale de transport ne vor afecta nivelul de trai în
raport cu satisfacţia de a te exprima democratic , în Piaţa Victoriei;
h.
Dispozitivul de miting trebuie să fie realizat la orele 11.00 şi să nu
dureze mai mult de 90 de minute; să fie stabilite locurile în
dispozitiv, în faţă SCMD (responsabil de organizare) iar în planul 2,
elementele societăţii civile;
i.
Ordinea noastră, ţinuta decentă, asigurarea propagandistică, disciplina
şi numărul mare de participanţi vor demonstra că suntem demni de Sigla
şi statutul nostru;
j. Toate aceste date şi informaţii ar trebui să ajungă la Comitetul director al SCMD, până la 07.07.2012; Este numai un proiect de sugestii, în lipsa unor alte posibilităţi de armonizare a idealurilor cărora, mulţi le-am rămas fideli! După
ce trece ziua de 14 iulie 2012, vom avea timp să punem punct
rătăcirilor temporare în cadrul unui CNR, aşa cum propune distinsul
camarad din Craiova, domnul colonel Ioan Mişu NAON
În loc de Epilog
Dragi
camarazi, guvernul Ponta străbate etape dificile printr-o furtună
mediatică generată de hărţuirea permanentă produsă de unele structuri în
care continuă”să bată un vânt portocaliu”. Nu sunt adeptul dictonului “CHI SEMINA VENTO REACCOGLIE TEMPESTA”( cine seamănă vânt culege furtună) însă
apreciez că, din când în când, este necesară o scuturare a scenei
politice pentru a scăpa de secături şi uscături. Sistemul politic, fără
intervenţia societăţii civile, nu este capabil de autocontrol. Din
aceste perspective au luat fiinţă, începând cu prima Europă, Elada,
marile democraţii ale lumii. Dacă hotărâm să ajungem în piaţa Victoriei
de 14 iulie, ziua căderii Bastiliei atunci
mesajul nostru de unitate trebuie să fie pentru sprijinul USL iar
mesajul de sancţionare publică, democratică şi legală pentru aceia care
au în sânge, curent portocaliu.
În acest scop trebuie să ne îmbunătăţim comunicarea, să definim un set
comun de măsuri, să ne mobilizăm operativ, să evităm confruntările şi
răutăţile care ne împing adesea, în afara solidarităţii, să recunoaştem
dreptul natural al fiecăruia de a se apăra, să ne rostim reciproc numele
cu mândrie şi respect, să nu mai fim atât de singuri, să nu aşezăm
baricade între noi şi să ne producem răni, să nu ne schimbăm opţiunile
de la o zi la alta, să analizăm şi să comentăm faptele noastre cu
atenţie şi toleranţă, să nu uităm că toţi oameni au idei şi le pot
promova, să nu dăm material brut isteriilor televiziunilor, să nu ne
pronunţăm asupra a ceea ce nu cunoaştem, să ne asigurăm reciproc,
liniştea sufletească, pacea socială, recunoaşterea meritelor şi
demnitatea. Mulţi dintre dumneavoastă apreciază stilul meu direct şi
respectuos de exprimare. Mulţi apreciază că un asemenea stil este prea
elegant şi nu produce efecte. Ştiu că în adâncul sufletelor toţi gândiţi
astfel numai că, viaţa ne-a contaminat cu un soi de răutate. Acest proiect de comportament vi-l propun.
Simpla aşezare pe blogul filialei a textului Comunicatului SCMD de
convocare la miting nu este suficientă,fără implicarea fiecărei filiale.
Altfel, mă tem că nu mai am nimic de făcut, rolul meu pe această scenă sindicală poate fi considerat încheiat şi mă voi gândi la un anumit mod de protecţie morală interioară.