joi, 9 octombrie 2014
REGULAMENTUL
DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE
AL SINDICATULUI CADRELOR MILITARE
DISPONIBILIZATE
(ROF – SCMD)
CAPITOLUL I
Dispoziţii generale
Art.1 Sindicatul
Cadrelor Militare Disponibilizate, denumit
în continuare SCMD, este o organizaţie cu personalitate juridică, apolitică
și nonprofit, constituită în temeiul Legii Sindicatelor nr. 54 din 24 ianuarie
2003, care reuneşte, fără discriminare, pe baza liberului consimţământ, cadre
militare în rezervă, disponibilizate conform O.G. nr. 7/1998 dar si a
altor acte normative conjucturale, în retragere,
indiferent de structura sistemului naţional de apărare, siguranţă şi ordine
publică din care provin şi care aderă la Statutul, scopul şi obiectivele
Sindicatului.
Art.2 Regulamentul
de Organizare și Funcționare, denumit în
continuare ROF, reprezintă un document de reglementare a activităţii
Sindicatului, prevederile sale fiind
obligatorii pentru toţi membrii acestuia.
CAPITOLUL II
Organizarea
și conducerea Sindicatului.
Atribuţiile
funcţionale ale organelor de conducere.
Art.3 Sindicatul
este organizat, in funcţie de scopul şi obiectivele statutare, astfel:
(1) la nivel central: Comitetul
Director; Biroul Operativ; Comisia de Cenzori, Secretariatul General şi
colectivele de specialitate (Departamente) pe domenii de activitate.
(2) la
nivel teritorial:
filiale, birouri operative ale filialelor, compartimente sau responsabili pe
domenii de activitate.
Art.4. Organele de conducere şi control ale SCMD sunt:
4.1. Organele
Centrale de Conducere
a)
Consiliul Naţional al
Reprezentanților– organul suprem de conducere,
b)
Comitetul Director
c)
Biroul Operativ
d)
Preşedintele
Sindicatului
4.2. Organele
Teritoriale de Conducere
a) Adunarea generală a filialei teritoriale
b) Biroul operativ teritorial
c) Presedintele filialei
4.3. Organ
Central de Control
a)
Comisia de cenzori
CONSILIUL
NAŢIONAL AL REPREZENTANŢILOR
Art.5.
(1) Consiliul Naţional al
Reprezentanţilor, denumit
în continuare CNR, este organul suprem de conducere
al Sindicatului, constituit din:
·
membrii Comitetului
Director;
·
membrii fondatori;
·
preşedinţii filialelor
teritoriale.
(2) CNR se intruneste odata pe an in sesiune ordinara si in
sesiuni extraordinare ori de cate ori este nevoie la cererea Comitetului
Director sau a unei treimi din membrii CNR existenti la data convocarii, in
termen de 30 de zile de la data inregistrarii cererii.
(3) În
îndeplinirea atribuţiunilor prevăzute de Statut şi ROF, CNR emite Hotărâri.
Art.6
Documentele care urmează a fi discutate la CNR,
inclusiv listele cu candidaturile depuse pentru Comitetul Director, odata la 5
ani, trebuie prezentate, de către Secretarul General, Comitetului Director, cu
cel puţin 30 de zile înainte de deschiderea lucrărilor CNR.
Art.7
Convocarea CNR trebuie notificată
membrilor, împreună cu ordinea de zi, cu cel puţin 15 zile înainte de începerea
lucrărilor.
Art.8. (1)
CNR este legal constituit dacă la şedinţă participă
jumătate plus unul din numărul total al membrilor, hotărârile adoptându-se
numai în cazul unei majorităţi de 2/3
din cei prezenţi.
(2) Fac exceptie de la prevederile alin.
(1) situatiile privind dizolvarea
SCMD, modificarea Statutului, revocarea sau excluderea individuala ori
colectiva a membrilor organelor de conducere si control centrale, cand trebuie
sa fie prezenti minimum 2/3 din membrii CNR, votul fiind unanim.
Art.9
La lucrările CNR pot participa, ca invitati, fără
drept de vot, membrii onorifici ai SCMD, membrii Comisiei de Cenzori, alți
membri de sindicat, precum şi reprezentanţi ai mass-media și societății civile,
etc.
Art.10 Conducerea
lucrărilor CNR este asigurată de preşedintele Sindicatului, împreună cu un
prezidiu format din membrii raportori ai Comitetului Director.
Art.11 CNR
are următoarele atribuţii:
a)
aprobă ordinea de zi
şi problemele de procedură;
b)
odata la 5 ani
constituie şi validează componenţa numerică şi nominală a Comitetului Director, a Preşedintelui şi a
Secretarului General;
c)
stabileşte
obiectivele şi strategia Sindicatului pentru perioada următoare;
d)
hotărăşte asupra
petiţiilor, apelurilor şi propunerilor ce-i sunt adresate;
e)
hotărăşte asupra
afilierii Sindicatului la organizaţii de profil pe plan intern şi
internaţional;
f)
aprobă schimbarea
sediului Sindicatului;
g)
aprobă nivelul
cotizaţiilor pentru organizaţia internaţională la care este afiliat;
h)
analizează şi
hotărăşte asupra activităţii desfăşurate de Comitetul Director şi Comisia de
Cenzori;
i)
aprobă şi modifică
Statutul şi ROF-ul;
j)
validează
autoexcluderea membrilor și hotărăște excluderea ca sancțiune disciplinară;
k)
numeşte şi revocă
membrii Comitetului Director şi ai Comisiei de Cenzori in conditiile prevazute
de Statut;
l)
alege membrii
Comisiei de Cenzori și validează președintele Comisiei de Cenzori și
înlocuitorul de drept al acestuia în caz de vacantare a postului;
m)
hotărăşte asupra
măsurilor de verificare privind activitatea şi gestiunea organelor de conducere,
administrare şi control;
n)
aprobă bugetul de
venituri şi cheltuieli al Sindicatului si mandateaza Comitetul Director in
acest sens, intre sesiuni;
o)
hotărăşte asupra
cuantumului cotizaţiei ce se achită de membrii Sindicatului;
p)
hotărăşte asupra
oportunitatii propunerilor privind plata unor indemnizaţii membrilor
Comitetului Director si ai Comisiei de Cenzori;
q)
adoptă hotărâri cu
privire la înfiinţarea sau participarea la capitalul social al unor societăţi
comerciale care să asigure fondurile necesare funcţionarii şi îndeplinirii
scopului Sindicatului;
r)
examinează
propunerile prezentate de membrii de sindicat CNR şi decide cu privire
la rezolvarea acestora;
s)
hotărăşte dizolvarea
Sindicatului şi adoptă orice alte hotărâri care, conform Statutului şi
legislaţiei în vigoare, sunt de competenţa exclusivă a CNR;
t)
numește cu mandat, pe
timp de un an, o comisie de soluționare a contestațiilor la deciziile de
sancționare.
COMITETUL
DIRECTOR
Art.12
(1) Comitetul Director, denumit in continuare CD, este
compus din Preşedintele Sindicatului, Secretarul General şi un număr impar de
vicepreşedinţi.
(2) Funcţia
de Preşedinte al CD este asigurată de către Preşedintele Sindicatului.
(3)
Membrii fondatori, in perioada dintre mandatele CD au dreptul să decidă completarea acestuia cu noi membri, conform
Statutului.
Art.13
(1) CD este
organul de conducere al Sindicatului în intervalul dintre două ședințe ale CNR,
lucrările sale desfăşurându-se, cel puţin o
dată pe lună sau ori de câte ori este necesar.
(2) Convocarea
se face în scris sau telefonic, de către Secretarul General, cu cel
puţin 5 zile înainte de data întrunirii.
(3) CD
este statutar întrunit cu participarea a cel puţin jumătate plus unu din
membri.
(4) În
îndeplinirea atribuţiunilor prevăzute de statut şi regulament, CD emite Decizii.
(5) Deciziile
CD se adoptă cu majoritatea absolută a celor prezenţi.
Art.14 Şedinţele
CD sunt conduse de Preşedintele Sindicatului, iar în lipsa acestuia de
Secretarul General sau un vicepresedinte desemnat.
Art.15 La
şedinţele CD pot fi invitaţi preşedinţi de filiale, preşedintele Comisiei de
Cenzori, alte persoane.
Art.16
Şedinţele CD sunt consemnate într-un proces verbal, de către o persoană din
cadrul Secretariatului General care participă, permanent, la aceste şedinţe.
Procesul-verbal al sedinței Comitetului Dirtector se semnează de toti membrii
participanti în cel mult 5 zile de la data sedintei.
Art.17 CD
are următoarele atribuţii:
a) conduce
activitatea Sindicatului pentru ducerea la îndeplinire a hotărârilor luate de
CNR;
b) elaborează
proiecte de politici şi strategii ale Sindicatului;
c) aprobă
investiţiile Sindicatului şi acţiunile promovate;
d) aprobă
statul de funcţii şi nivelul de salarizare al angajaţilor. Nivelul de
salarizare al angajatului, se va stabili in procent negociabil care sa nu
depaseasca salariul mediu brut pe economie;
e) aprobă
instrucțiunile de organizare și funcționare privind componenţa numerică și
nominală, precum și atribuțiile colectivelor de specialitate de la nivel
central și le actualizează periodic;
f) adoptă
ordinea de zi şi regulile de procedură privind desfăşurarea şedinţelor CD;
g) asigură
întocmirea bilanţului şi, in baza mandatului CNR aproba bugetul de venituri şi
cheltuieli al Sindicatului;
h) urmăreşte
executia bugetului Sindicatului, verifică oportunitatea si asigura legalitatea
cheltuielilor şi a plăţilor angajate de sindicat conform bugetului;
i) coordonează,
monitorizează şi controlează întreaga activitate a structurilor Sindicatului;
j) înfiinţează,
organizează și dizolvă filiale ale Sindicatului;
k) decide
acordarea de ajutoare, stimulente bănești, indemnizații de colaborare și
cota-parte pentru afilierea Sindicatului la organizații interne și externe,
precum și finanțarea activităților organizatorice, sociale, culturale,
artistice, sportive și de altă natură;
l) hotărăște
suspendarea din funcție a membrilor CD în cvorumul și majoritatea prevăzute de
Statut și propune revocarea acestora de către CNR;
m) aplică
sancțiuni conform prevederilor
statutare;
n) aprobă
instucțiunile de emitere, primire, înregistrare și arhivare a documentelor;
o) stabilește
anual o comisie de disciplină pentru efectuarea cercetării faptelor considerate
abateri disciplinare.
Art.18 În
caz de vacantare a tuturor funcțiilor din Biroul Operativ Teritorial sau de
nefuncționalitate a filialei ori a Biroului Operativ Teritorial, CD convoacă în
termen de 10 zile de la data apariției situației ca atare, Adunarea Generală a
filialei pentru alegerea altor organe de conducere.
BIROUL OPERATIV
Art.19
(1) Biroul Operativ este
organul care coordonează activitatea curentă a Sindicatului, în intervalul
dintre şedinţele CD şi este format din Preşedinte, vicepresedinte şi Secretarul
General al Sindicatului.
(2) În exercitarea atribuţiilor
proprii, Biroul Operativ stabilește măsuri.
Art.20
Biroul Operativ are următoarele atribuţii:
a) organizează
şi supervizează activitatea Sindicatului pentru realizarea, în bune condiţii, a
hotărârilor CNR și a deciziilor CD;
b) coordonează
activitatea birourilor operative teritoriale;
c) suspendă
activitatea birourilor operative teritoriale, în situaţia apariţiei unor
disfuncţionalităţi majore în activitatea acestora, luând, după caz, următoarele
măsuri:
c.1. - dispune
verificarea activităţii birourilor operative suspendate;
c.2. - hotărăşte asupra
conducerii curente a filialei;
c.3. - propune CD măsura
mentinerii suspendării, organizării de noi alegeri, sau reluarea activităţii
biroului operativ suspendat.
d) urmăreşte
execuția bugetului şi verifică oportunitatea cheltuielilor şi a plăţilor
angajate;
e) planifică
data și ordinea de zi a ședințelor CD;
f) organizează,
la nivel central, continuitatea conducerii;
g) coordonează
activitatea Secretariatului General al Sindicatului.
PREŞEDINTELE SINDICATULUI
Art.21
(1) Preşedintele reprezintă
Sindicatul, potrivit mandatului încredinţat de CNR, şi asigură
conducerea organizaţiei la nivel naţional fiind responsabil de buna organizare
şi funcţionare a acesteia.
(2) Președintele
Sindicatului este și președintele CD.
Art.22
(1) Preşedintele este ales prin vot secret de CNR pentru o
perioadă de 5 ani, din rândul membrilor de sindicat.
(2) Persoana
care candidează la această funcţie trebuie să îndeplinească condiţiile
prevăzute de legislatia specifica.
(3) În
caz de vacantare a funcţiei de preşedinte, funcţia acestuia se preia de
Secretarul General, până la organizarea, în termen de 45 de zile, de noi
alegeri în cadrul CNR.
Art.23 Preşedintele are
următoarele atribuţii:
a)
reprezintă interesele
membrilor de sindicat în toate împrejurările;
b)
urmăreşte şi impune
respectarea Statutului şi ROF-ului de către toţi membrii de sindicat;
c)
prezidează şedinţele
CD şi ale CNR;
d)
asigură aplicarea
hotărârilor CNR şi deciziile CD, precum şi ale măsurilor stabilite de
Biroul Operativ;
e)
coordonează
activitatea de elaborare a proiectelor de politici şi strategii ale
Sindicatului si de verificare a modului de indeplinire;
f)
delegă competenţele
prevăzute de statut și regulament;
g)
răspunde de
activitatea economico-financiară si de organizarea contabilitatii Sindicatului şi
asigura efectuarea in conditii legale a cheltuielilor stabilite prin bugetul anual al Sindicatului;
h)
numește anual, prin decizie, o comisie de disciplină
stabilită de CD pentru efectuarea cercetării faptelor considerate abateri
disciplinare și desemnează persoana din cadrul Secretariatului General care
asigură lucrările de secretariat ale acestei comisii;
i)
semnează
corespondenţa oficială a Sindicatului;
j)
dispune măsuri
corespunzătoare pentru ducerea la îndeplinire a activităților curente ale
Sindicatului;
k)
poate mandata
atribuții Secretarului General sau vicepreședinților Sindicatului;
l)
îndeplinește orice alte sarcini pentru realizarea
obiectivelor prevăzute de Statut.
Art.24 În
exercitarea atribuţiilor proprii, Preşedintele Sindicatului emite decizii
în aplicarea hotărârilor CNR si a deciziilor CD precum și pentru coordonarea și
îndeplinirea activităților Sindicatului.
Art.25
(1) Secretarul
General face parte din Biroul
Operativ şi asigură, alături de preşedinte, buna funcţionare a activităţii
organelor şi structurilor de conducere ale Sindicatului.
(2) Preia
prerogativele preşedintelui când acesta își anunță indisponibilitatea
prezenței.
Art.26
(1) Secretarul General este ales prin vot secret de CNR,
pentru o perioadă de 5 ani, din rândul membrilor de sindicat.
(2)Persoana
care candidează la această funcţie trebuie să îndeplinească condiţiile
prevăzute de legislatia specifica.
(3) În
caz de vacantare a funcţiei de Secretar General, funcţia acestuia se preia de
unul din vicepreşedinţi, desemnat de CD, până la organizarea statutara de noi
alegeri, în cadrul CNR.
Art.27
Secretarul General are următoarele atribuţii:
a)
asigură funcţionarea
tuturor componentelor structurii organizatorice şi urmăreşte respectarea
Statutului, a ROF-ului, a deciziilor CD;
b)
Coordoneaza si
raspunde de activitatea economico-financiara a SCMD prezentand lunar CD un
raport scris privind situaţia financiară pe categorii de venituri si
cheltuieli;
c)
verifică actualizarea
evidenţei membrilor Sindicatului;
d)
întocmește proiectul
bugetului de venituri și cheltuieli pe care îl supune spre avizare CD și spre
aprobare CNR.
Art.28
(1) Vicepresedintii fac parte din CD, asigura coordonarea zonala
a activitatii filialelor teritoriale si de specialitate in conducerea la nivel
central si il sprijina pe presedinte, la solicitarea acestuia, in cazul in care
secretarul general este indisponibil.
(2) Vicepreşedinţii
Sindicatului sunt aleşi prin vot secret de CNR, pentru o perioadă de 5 ani, din
rândul membrilor de sindicat, sau cu statut de interimat, in perioadele dintre
alegeri, de catre membrii fondatori, conform prevederilor statutare.
(3)
Numărul de vicepreședinți este impar și se stabilește statutar.
(4)
Persoana care candidează la această funcţie trebuie să
îndeplinească condiţiile prevăzute de legislatia specifica.
Art.29 Vicepreşedinţii au
următoarele atribuţii:
a) coordonează
activitatea sindicală în zona teritorială de responsabilitate;
b) menţin
o comunicare permanentă cu structurile teritoriale pentru rezolvarea
problemelor de interes general ale membrilor de sindicat;
c) controlează
modul în care membrii de sindicat și filialele teritoriale respectă și
îndeplinesc prevederile statutului și regulamentului;
d) indruma
activitatea colectivelor de specialitate (departamente) ale Sindicatului
repartizate spre coordonare de catre CD, pe care il informeaza lunar asupra
activitatilor desfasurate.
Art.30.
Vicepreședintii desemnati pentru a prelua atribuțiile în lipsa Președintelui
Sindicatului sau a Secretarului General, sunt stabiliti de CD.
Art.31.
Vicepreședinții răspund în fața CD de rezolvarea activităților potrivit
atribuțiilor sau a unor acțiuni încredințate spre coordonare sau executare
directă.
ADUNAREA GENERALĂ A FILIALEI TERITORIALE
Art.32
(1) Adunarea Generală a
filialei teritoriale denumită în
continuare Adunare Generală, este organul colectiv de
conducere al filialei ce reuneşte membrii de sindicat din zona administrativă
de care aparţin.
(2) Adunarea
Generală se convoacă anual, în ședință ordinară sau ori de câte ori este nevoie
în ședințe extraordinare.
(3) Adunarea
Generală este legal constituită în prezenţa a cel puţin jumătate plus unu din
totalul membrilor săi şi adoptă hotărâri cu majoritate
absolută. Dacă la ședință nu se întrunește cvorumul menționat, se convoaca o
noua adunare generala care este legal constituită indiferent de numărul
membrilor prezenți, hotărârile urmând a fi luate cu majoritatea simplă a celor
prezenți.
Art.33.
(1) Convocarea Adunării
Generale trebuie notificată membrilor, împreună cu ordinea de zi, data și locul
de desfășurare, cu cel puţin 15 zile înainte de începerea lucrărilor.
(2) Convocarea se face în mod obligatoriu pe pagina de
internet a filialei, precum și prin alte modalități de anunțare: telefon, SMS,
e-mail, scrisori, etc.
(3) Sedinta
extraordinara se convoaca de catre Biroul Operativ al filialei la initiativa
acestuia sau la cererea a 1/3 din numarul total al membrilor filialei prin
tabel semnat si depus de catre initiatori la Biroul Operativ.
Art.34. (1) Desfășurarea Adunării
Generale se consemnează într-un proces verbal în care se menționează obligatoriu
numărul celor prezenți și modul de adoptare a
hotărârilor.
(2)
Hotărârile Adunării Generale se semnează și parafează de președintele filialei, se
îndosariază într-un dosar special si in termen de 15 zile se trimit in
copie CD pentru informare/confirmare.
Art.35. La
ședința ordinară a
Adunării Generale se alege
președintele, vicepreședintele/vicepresedintii și secretarul filialei pe o
perioadă de 4 ani, care sunt și membri de drept ai Biroului Operativ teritorial
al filialei.
Art.36. Fiecare membru al filialei dispune de un vot egal
în cadrul Adunării Generale.
Art.37. La
Adunarea Generală pot participa, fără drept de vot, membrii organelor de
conducere din structura centrală, alti
invitati, reprezentanţi ai mass-media și societății civile.
Art.38. Lucrările
Adunării Generale sunt conduse de către președintele filialei sau înlocuitorul
de drept, împreună cu un prezidiu compus din membrii Biroului Operativ teritorial, precum și alte persoane.
Art.39. Adunarea
Generală are următoarele atribuţii:
a)
dezbate problemele de
interes general şi particular, în conformitate cu prevederile statutului,
regulamentului şi ale altor acte emise de organele de conducere ale
Sindicatului sau rezultate din necesitățile locale ale filialei și adoptă
măsuri corespunzătoare;
b)
adoptă planul cu
activitățile și acțiunile pentru perioada următoare, în conformitate cu
strategia aprobată de CNR;
c)
adopta masurile
necesare indeplinirii sarcinilor rezultate ca urmare a deciziilor presedintelui,
Biroului Operativ sau CD;
d)
analizează şi
hotărăște cu privire la aplicarea sau ridicarea de sancțiuni membrilor biroului operativ teritorial, precum
și oricărui alt membru al filialei;
e)
hotărăşte asupra
petiţiilor, apelurilor şi propunerilor adresate filialei;
f) analizează
și hotărăște asupra:
– activității membrilor biroului operativ teritorial;
–
cheltuirii fondurilor provenite din cotizații și alte surse de venit;
–
proiectului bugetului de venituri și cheltuieli al filialei, propuneri ce vor
fi inaintate CD, spre analiza in vederea supunerii spre aprobare CNR;.
–
propunerilor de comasare cu alte filiale sau de dizolvare a filialei.
Art.40. În
caz de vacantare a tuturor funcțiilor în Biroul
Operativ teritorial sau de nefuncționalitate a filialei ori Biroului Operativ teritorial, Adunarea Generală este convocată de
CD în termen de 10 zile de la apariția situației pentru a hotărî asupra alegerii noilor organe de
conducere.
BIROUL
OPERATIV TERITORIAL
Art.41.
(1) La nivel teritorial, Adunarea Generală alege Biroul
Operativ teritorial, format din minimum trei membri - președinte,
vicepreședinti și secretar.
(2)
Președintele filialei este și președintele Biroului Operativ teritorial.
(3) Durata
mandatului membrilor Biroului Operativ teritorial este de 4 ani.
(4) Prin
excepţie de la prevederile alin. (3), durata mandatului membrilor aleşi pe funcţiile vacante în perioada de după
alegerile generale este până la data viitoarelor alegeri generale.
(5) Membrii
Biroului Operativ teritorial asigură conducerea executivă a filialei
teritoriale.
(6) În
exercitarea atribuţiilor proprii, Biroul Operativ teritorial adoptă măsuri,
care
sunt consemnate într-un proces verbal semnat de cei prezenți la ședință.
Art.42. Biroul
Operativ teritorial își desfășoară
activitatea în ședințe lunare (bilunare) la care pot fi invitați membri
ai organelor de conducere din structura centrală și alte persoane.
Art.43. Biroul Operativ teritorial are următoarele atribuții:
a)
stabileşte măsuri
pentru organizarea și desfășurarea adunării generale ordinară sau
extraordinară;
b)
stabileşte ordinea de
zi a şedinţelor Biroului Operativ teritorial, a adunărilor generale şi aprobă
documentele care fac obiectul analizei adunării teritoriale;
c)
numeşte sau
revocă/suspendă membrii compartimentelor sau responsabilii pe domenii din
subordinea sa;
d)
numeşte
administratorul de cont și răspunde de gestionarea patrimoniului incredintat
filialei;
e)
analizează
propunerile de acordare a recompenselor (stimulentelor) materiale, financiare
sau de altă natură membrilor Biroului Operativ teritorial sau membrilor de
sindicat ai filialei;
f) coordonează
şi ţine evidenţa acţiunilor şi mijloacelor specifice luptei sindicale.
g)
intocmeste proiectul
bugetului propriu de venituri si cheltuieli pe care-l supune aprobarii Adunarii
Generale inainte de a-l trimite spre avizare conducerii centrale;
h)
conduce activitatea
filialei teritoriale conform Statutului si ROF-ului pentru indeplinirea
hotararilor si deciziilor CNR, CD, Biroului Operativ al SCMD, Presedintelui si
a hotararilor proprii;
i) reprezinta
Sindicatul in raporturile cu tertii in plan teritorial;
j) analizeaza
si propune conducerii SCMD initierea de actiuni si aliante pe plan local.
Art.44. (1) Președintele filialei este ales, revocat, sau suspendat în/din
funcție de Adunarea Generală, în ședință ordinară sau extraordinară.
(2) Președintele filialei
face parte de drept din CNR, cu drept de vot, putând fi înlocuit prin mandat de
un vicepreședinte
sau secretarul filialei, cu acordul Biroului Operativ teritorial;
Art.45. Președintele filialei se
poate retrage demisiona
din funcție
înainte de expirarea mandatului. RetragereaDemisia se
aduce la cunoștința Adunării Generale
si conducerii centrale. În această perioadă, unul dintre vicepresedinti sau
secretarul filialei, desemnat de Biroul Operativ teritorial preia prerogativele
preşedintelui, până la alegerea unui nou preşedinte de către Adunarea Generală.
Art.46.
Președintele filialei are următoarele atribuţii:
a)
conduce şedinţele Biroului Operativ teritorial şi Adunării Generale ale filialei;
b)
conduce și/sau coordonează activităţile/acţiunile la nivelul
filialei, stabilind măsuri operative eficiente;
c)
semnează actele
contabile de competenţa sa şi dispune asupra cheltuirii fondurilor conform
capitolelor de cheltuieli prevăzute de bugetul de venituri şi cheltuieli
aprobat de Adunarea Generală;
d)
semnează acte în
conformitate cu competenţele atribuite de conducerea centrală a Sindicatului.
Actele emise fără viza de legalitate sau control financiar preventiv sunt nule
de drept;
e)
îşi delegă
competenţele unuia dintre membrii Biroului Operativ
teritorial în situaţia de
indisponibilitate temporară;
f)
controlează modul de
îndeplinire a hotărârilor Adunării Generale şi a celor stabilite de Biroul Operativ teritorial şi dispune măsuri corespunzătoare;
g)
răspunde în faţa
membrilor de sindicat, a Biroului Operativ
teritorial sau Adunării Generale privind modul de îndeplinire a
actului de conducere la nivelul filialei;
h)
reprezintă filiala în
raporturile cu terţi, în plan teritorial, în limitele mandatului dat de Președintele
Sindicatului;
i)
verifica depunerea
cotizației, de către membrii filialei, într-unul din conturile bancare ale
Sindicatului si ia masurile ce se impun in caz de nerespectare a acestei
obligatii statutare.
Art.47.
Vicepreședintii filialei sunt alesi, revocati sau suspendati în/din
funcție
de Adunarea Generală, în ședință ordinară sau extraordinară.
Art.48.
Vicepreședintii filialei au următoarele
atribuţii:
a)
răspund de
organizarea şi desfăşurarea manifestărilor publice prin utilizarea mijloacelor
de luptă sindicală;
b)
întocmesc şi prezintă
spre analiză Biroului Operativ
teritorial documentele necesare
desfăşurării acţiunilor sindicale;
c)
răspund de anunţarea
membrilor filialei de a participa la acţiunile organizate, precum şi de dotarea
acestora cu mijloace şi materiale de propagandă sindicale;
d)
propun scăderea din
evidenţa contabilă a mijloacelor consumate, pierdute sau reţinute pe timpul
acţiunilor sindicale;
e)
îndeplinesc alte
atribuţii stabilite de Adunarea Generală sau Biroul Operativ teritorial;
f)
pot prelua
atributiile presedintelui filialei in conditiile prevazute.
Art.49. (1) Secretarul filialei este ales, revocat
sau suspendat în/din funcţie de Adunarea Generală a filialei, în şedinţă
ordinară sau extraordinară.
(2)
În lipsa anunţată a preşedintelui și vicepreședintelui preia competenţele
și atribuțiile acestora.
Art.50. Secretarul filialei
are următoarele atribuţii:
a)
răspunde de modul
de organizare a evidenţei membrilor filialei şi de actualizarea bazei de date,
precum şi de rezolvarea cererilor noilor membri de sindicat;
b)
primeşte şi verifică
dosarele de înscriere de noi membri;
c)
pregăteşte şi
prezintă spre aprobare preşedintelui actele necesare desfăşurării
activităţilor;
d)
aplică prevederile
legale privind evidenţa documentelor şi arhivarea acestora;
e)
întreprinde
demersurile pentru obţinerea vizei de legalitate pentru documentele emise de
filială, în conformitate cu deciziile CD;
f)
răspunde de
organizarea evidenţei şi consemnarea modului de soluționare a petiţiilor,
propunerilor şi sesizărilor adresate filialei;
g)
ţine evidenţa
recompenselor acordate și sancţiunilor aplicate membrilor filialei şi a celor
autoexcluşi;
h)
înregistrează
orice document care urmează a fi analizat de Adunarea Generală;
i)
prezintă
propunerile de numire/suspendare/revocare a responsabililor sau membrilor
compartimentelor pe domeniile de activitate Biroului Operativ teritorial;
j)
organizează
evidenţa primirii, înregistrării, verificării şi predării documentelor la casa
de avocatură;
k)
informează membrii
filialei despre acţiuni şi activităţi curente care se pregătesc sau sunt în
curs de desfăşurare;
l)
asigură depunerea
cotizaţiei de către membrii de sindicat în contul Sindicatului;
m)
îndeplineşte şi alte
atribuţii stabilite de Adunarea generala sau Biroul Operativ teritorial.
COMISIA DE CENZORI
Art.51 Organul
de control economico-financiar al Sindicatului este Comisia de Cenzori formată
din 3 membri titulari, aleşi de CNR, pentru un mandat de 4 ani.
Art.52 Comisia
de cenzori este condusă de un preşedinte, ales de către comisie şi validat de
CNR.
Art.53 Poate
ocupa funcţia de cenzor orice persoană care întruneşte cumulativ următoarele
condiţii:
a)
are studii superioare
de specialitate atestate prin documente oficiale;
b)
nu a suferit
condamnări pentru infracțiuni de serviciu sau economice;
c)
nu este membru în organele
de conducere centrale ale SCMD;
d)
nu este in conflict
de interese cu membrii CD sau cu persoane de executie angajate in Sindicat.
Art.54
Preşedintele Comisiei de Cenzori trebuie sa aiba studii superioare economice si
experientă în domeniu.
Art.55 Organizarea
şi funcţionarea Comisiei de Cenzori se desfăşoară în baza unui regulament
propriu aprobat de CNR.
Art.56 Comisia
de Cenzori realizează cel puţin două acţiuni de control pe an sau ori de câte
ori consideră necesar, informând CD despre rezultatele verificării. Anual
prezintă un raport în faţa CNR.
Art.57Pe
timpul controlului, membrii comisiei beneficiază de decontarea cheltuielilor
ocazionate de această activitate, conform normativelor legale în vigoare.
CAPITOLUL III
Colectivele
de specialitate (departamente) ale Sindicatului
Art.58 (1)Pentru
punerea în aplicare a hotărârilor și deciziilor structurilor de conducere,
precum şi pentru îndeplinirea scopurilor propuse, la nivel naţional şi
teritorial, se organizează şi funcţionează colective de specialitate ale
Sindicatului, astfel:
a)
la nivel
central: departamente
pe domenii de activitate;
b)
la nivel
teritorial: compartimente
sau responsabili pe domenii de activitate.
(2) Colectivele de specialitate ale
sindicatului au rol consultativ.
Art.59 Denumirile
compartimentelor la nivel teritorial sunt similare celor de la nivel central.
Atribuţiile şi compunerea numerică a acestora sunt particularizate la nivelul
fiecărei filiale.
Art.60 Denumirea
şi compunerea departamentelor la nivel central sunt prevăzute în Anexa
nr.1
Art.61 Departamentele/Compartimentele/Responsabilii pe
domenii de activitate au, în principal, următoarele atribuţii:
a)
acordarea de
asistenţă de specialitate şi sprijin la solicitarea oricărui membru de
sindicat, pe problematica solicitată;
b)
elaborarea de studii,
programe şi informări privind evoluţia domeniului respectiv, alte sarcini de
specialitate incredintate de CD/Birourile Operative teritoriale;
c)
monitorizarea şi
reacţia rapidă la acţiunile guvernamentale sau de altă natură în domeniul de
activitate.
Art.62. (1)
La nivel central, departamentele sunt
conduse/coordonate de Presedinte, Secretarul General, vicepresedinti, alte
persoane desemnate de CD.
(2)
Departamentele desfășoară ședințe periodice sau ori de câte ori este necesar și
adoptă măsuri, care sunt consemnate în procese-verbale.
Art.63. (1)Departamentele au în structura lor compartimente.
(2) Instrucțiunile
de organizare și funcționare a Departamentelor, componenţa numerică și
nominală, precum și atribuțiile acestora, se aprobă şi se actualizează periodic
de către CD.
Art.64. (1)
La nivel teritorial, compartimentele sau responsabilii
pe domenii de activitate se aproba si se actualizeaza periodic de Biroul
Operativ teritorial.
(2) Compartimentele
sau responsabilii pe domenii de activitate desfășoară ședințe săptămânale sau
ori de câte ori este nevoie și adoptă măsuri, care sunt consemnate în procese
verbale.
Art.65
Pentru îndeplinirea unor obiective sau necesităţi cu
caracter temporar, atât la nivel central cât şi teritorial, organele de
conducere ale Sindicatului pot înfiinţa comisii pe probleme specifice. Din
aceste comisii pot face parte atât membri de sindicat cât şi
persoane(specialişti) din afara Sindicatului.
CAPITOLUL IV
Organe
administrativ- tehnice si de executie ale Sindicatului
Art.66 Secretariatul General
este organul de executie in subordinea Presedintelui SCMD care asigura suportul
organizatoric si tehnic necesar desfasurarii activitatii organelor de conducere
centrale ale sindicatului si ale departamentelor, evidenta membrilor de
sindicat, emiterea, primirea, inregistrarea si arhivarea documentelor emise sau
primite de conducerea SCMD.
Art.67 Instructiunile
de organizare si functionare a Secretariatului General, componenta numerica si
nominala, atributiile si conditiile contractuale se stabilesc si se
actualizeaza periodic de catre CD.
Art.68 Compartimentul
contabilitate se subordoneaza Presedintelui SCMD si
vicepresedintelui delegat care coordoneaza activitatea Departamentului
economico-financiar.
Art.69 Compartimentul
contabilitate isi desfasoara activitatea in baza instructiunilor de organizare
si functionare aprobate de CD, care stabileste si componenta numerica si nominala precum si conditiile
contractuale.
Art.70 Compartimentul
Consilieri Juridici avizeaza din punct de vedere al
legalitatii deciziile si hotararile, asigura consilierea juridica a
Presedintelui SCMD, BO, CD si Departamentului juridic al SCMD. Acest
compartiment se subordoneaza Presedintelui SCMD si vicepresedintelui delegat
care coordoneaza activitatea juridica a SCMD.
Art.71 Instructiunile
de organizare si functionare a Compartimentului Consilieri Juridici, componenta
numerica si nominala, atributiile si conditiile contractuale se stabilesc si se
actualizeaza periodic de catre CD.
Art.72 Compartimentul
Redactional si Tehnic Audio-Vizual si al publicatiilor
SCMD isi desfasoara activitatea in baza instructiunilor de organizare si
functionare aprobate de CD, care stabileste si componenta numerica si nominala precum si conditiile
contractuale.
Art.73 Compartimentul
Redactional si Tehnic Audio-Vizual si al publicatiilor SCMD se subordoneaza
vicepresedintelui cu probleme media si isi desfasoara activitatea in sprijinul
Departamentului media si comunicare.
CAPITOLUL V
Dobândirea
si incetarea calității de membru al Sindicatului
Art.74 Conform
prevederilor Statutului se pot înscrie în Sindicat:
a)
cadrele militare în
rezervă şi retragere indiferent de structura sistemului naţional de apărare,
siguranţă şi ordine publică din care provin (MApN, MAI,SRI, SIE, STS, SPP,
etc.);
b)
beneficiari ai
pensiei de urmaş;
c)
alte cadre militare
în rezervă și
retragere.
Art.75 Documentele
necesare înscrierii şi care compun „Dosarul de înscriere” sunt
următoarele:
a)
cerere de înscriere
(Anexa nr.2);
b)
copia
cărţii/buletinului de identitate;
c)
copie după dovada
oficială a calităţii de cadru în rezervă sau retragere;
d)
copie după
certificatul de deces (numai pentru văduvele şi urmaşii majori ai cadrelor
militare decedate);
e)
copie după documentul
doveditor prin care se atestă plata cotizaţiei de membru al Sindicatului;
f)
două fotografii tip
buletin.
Art.76 Persoanele
care doresc sa adere la Sindicat pot solicita înscrierea la orice filială pe
care o doresc, fiind egali în drepturi și obligații cu cei deja înscriși. Toti
membrii Sindicatului, inclusiv cei alesi in organele de conducere trebuie sa
fie luati in evidenta , sa achite cotizatia si sa activeze in cadrul unei
filiale.
Art.77 Data
primirii în rândurile sindicatului a unui membru se consideră data achitării
cotizației de membru, confirmarea fiind asigurata de depunerea documentelor
necesare înscrierii..
Art.78 Legitimaţia
de membru al Sindicatului se va înmâna, după luarea în evidenţă, de către
filiala locală unde a depus dosarul de înscriere sau de catre Secretariatul
General.
Art.79 Mutarea
membrilor de la o filială la alta se poate face la schimbarea domiciliului sau
a locului de muncă, ori din alte motive, numai cu avizul preşedinţilor ambelor
filiale, cu respectarea regulilor privind evidenţa membrilor Sindicatului.
Art.80 Încetarea
calităţii de membru poate interveni în următoarele situaţii:
a)
la cererea membrului
în cauză, cu respectarea prevederilor statutare;
b)
prin deces;
c)
prin excludere, la
cererea filialei, a CD și hotărârea CNR;
d)
prin autoexcludere,
ca urmare a neplății cotizației anuale.
CAPITOLUL VI
Drepturi, obligatii,
recompense, sanctiuni
Art.81
Membrii Sindicatului, indiferent de funcţia sau calitatea deţinută în Sindicat,
sunt egali în drepturi şi obligaţii.
Art.82 Membrii
Sindicatului au următoarele drepturi:
a) de
a alege şi de a fi ales în mod liber în organele de conducere;
b) la
opinie, fără restricţii, în cadrul Sindicatului;
c) de
participare liberă la adoptarea şi aplicarea hotărârilor;
d) dreptul
nelimitat să hotărască liber şi oricând de a se retrage din Sindicat;
e) de
a fi informaţi cu privire la activitatea organelor de conducere ale
Sindicatului;
f) dreptul
la consultanţă, în problemele muncii sindicale, economice, juridice, sociale,
etc.;
g) de
a beneficia de asistenţă juridică cu sprijinul Sindicatului în probleme
specifice calității de membru;
h) de
a contesta statutar membrii organelor de conducere, pe baza unor motivaţii
întemeiate;
i)
de a se
apăra/contesta sanctiunea primita/aplicata;
j)
de a delega
competenţa votului unui alt membru de sindicat în cadrul adunării generale a
filialei.
Art.83 Membrii
Sindicatului au următoarele obligații (indatoriri):
a)
să respecte Statutul
şi ROF-ul;
b)
să participe, la
activitatea Sindicatului;
c)
să acţioneze pentru
ducerea la îndeplinire a hotărârilor şi măsurilor stabilite de către organele de conducere. Membrii care nu
sunt de acord cu unele hotărâri nu sunt obligaţi să participe la îndeplinirea
lor, dar se vor abţine de la orice acte potrivnice realizării acestora;
d)
să respecte
disciplina si ierarhia instituţională a Sindicatului.
e)
să fie loiali
Sindicatului şi să acţioneze împotriva atacurilor nejustificate lansate
împotriva acestuia, indiferent din partea cui ar veni.
f)
să achite cotizaţia
stabilită.
g)
să nu întreprindă
acțiuni contrare intereselor si imaginii Sindicatului.
h)
sa participe, cand este
solicitat, la actiunile decise de catre organele de conducere ale SCMD.
Art.84 Membrilor
Sindicatului li se pot acorda următoarele recompense:
a)
mulţumiri verbale;
b)
mulţumiri scrise;
c)
diplome de onoare, de
merit, de excelenţă;
d)
acordarea de însemne
distinctive ale Sindicatului;
e)
stimulente bănești in
limita fondurilor disponibile, cu respectarea procedurii stabilite si aprobarea CD. La nivel teritorial,
persoanele care sunt recompensate prin stimulente bănești sunt nominalizate de
Biroul Operativ teritorial, iar la nivel central si al presedintilor de filiale teritoriale
nominalizarea aparține CD;
f)
alte recompense
prevăzute de Statut.
Art.85 (1) Membrilor
Sindicatului li se pot aplica următoarele sancţiuni:
a)
atenţionare verbală
in cadrul Adunarii Generale sau atentionare scrisa;
b)
suspendarea din
functie;
c)
suspendarea calității
de membru al Sindicatului în vederea excluderii;
d)
excludere.
(2)
Sancțiunile nu se aplică gradual, ci în funcție de gradul de vinovăție și de
efectele negative cauzate intereselor Sindicatului.
(3) Adoptarea
unei alte formalități de încasare a cotizației decât cea prevăzută de prezentul
regulament este nelegală și atrage răspunderea disciplinară, iar dacă fapta are
caracter de continuitate, după caz, se poate aplica sancțiunea excluderii din
Sindicat și/sau sesizarea organelor de
cercetare penală competente.
Art.86
Sesizările și propunerile anonime pentru acordarea recompenselor și aplicarea
sancțiunilor nu se iau în considerare.
Art.87 Sesizările
privind săvârșirea oricăror fapte care atrag eventuale sancțiuni disciplinare,
se adresează Adunării Generale a filialei și pot fi făcute de oricare membru al
sindicatului care are cunoștință și le poate proba. Sesizarea se face numai în
formă scrisă sub semnătură olografă.
Art.88 (1) Sesizarea faptelor presupuse ca
abateri disciplinare se adresează Adunării Generale in cazul unui membru al
filialei sau CD in cazul membrilor CD si CNR in cazul membrilor fondatori.
(2)
Adunarea generală în cvorumul și cu majoritatea prevăzute de prezentul
regulament, analizează sesizarea în termen de max. 30 de zile de la data
înregistrării acesteia de către Biroul Operativ teritorial.
(3)
Persoana reclamată este audiată în mod obligatoriu în ședința Adunării Generale
extraordinare. Citarea persoanei se face prin orice modalitate care asigură
dovada certă a comunicării. Scrisoarea cu confirmare de primire are prioritate.
(4)
Neprezentarea persoanei în cauză statutar citată fără un just temei nu
împiedică Adunarea Generală în analiza faptelor și propunerea sancțiunii.
Despre lipsa persoanei în cauză se menționează în procesul verbal al ședinței.
(5)
Aprecierea temeiniciei situațiilor care au condus la neprezentarea persoanei în
cauză la ședință aparțin Adunării Generale.
(6) În
situații întemeiate de neprezentare la ședința Adunării Generale, ședința se
reprogramează înăuntrul termenului de 30 de zile.
Art.89
Biroul Operativ teritorial comunică CD propunerea adoptată de adunarea generală
privind sancționarea sau nu a membrului de sindicat, în termen de 5 zile de la
data desfășurării Adunării Generale.
Art.90 (1)
Pentru efectuarea cercetării faptelor considerate abateri disciplinare, se
constituie, anual, la nivelul Sindicatului, o Comisie de disciplină formată din
3 membri de sindicat, dintre care cel puțin unul să aibă pregătire juridică.
(2) Compunerea comisiei de disciplină se stabilește anual
de CD și se instituie prin decizie a președintelui CD.
Art.91
CD, față de toate actele depuse și concluziile comisiei de cercetare, precum și
cele desprinse din ascultarea persoanei în cauză, în cvorumul și cu majoritatea
prevăzute de statut, analizează și
decide.
Art.92 În
caz de excludere, CD inainteaza propunerea excluderii la CNR.
Art.93
Decizia adoptată de CD sau CNR se comunică atât persoanei în cauză, prin
scrisoare cu confirmare de primire sau personal, sub semnătură, cât și Biroului Operativ teritorial, prin adresă cu extras din şedinţa
respectivă.
Art.94(1)
Prin hotărârea CNR se instituie la nivelul Sindicatului, cu mandat de
funcționare de 1 an, o Comisie de soluționare a contestațiilor la deciziile de
sancționare, compusă din 9 membri, care au calitatea de membri de sindicat, se
bucură de o buna reputație și nu au suportat sancțiuni disciplinare.
(2) În
prima ședință, membrii comisiei își desemnează președintele și vicepreședintele,
precum și modalitatea de lucru a comisiei. Secretariatul comisiei este asigurat
de o persoană din cadrul Secretariatului General, numită prin decizie a
președintelui CD.
(3) Pe durata mandatului în caz de
vacantare, comisia se completează prin decizie a CD cu membri care îndeplinesc
condițiile enunțate.
(4) Comisia este legal constituită în
cvorum de 2/3 din numărul membrilor și decide cu majoritatea simplă a celor
prezenți.
(5) Împotriva deciziei de sancționare
se formulează plângere, în termen de 15 zile de la luarea la cunoștință a
sancțiunii, care se depune la Secretariatul General al Sindicatului, document
care se predă comisiei de soluționare a contestațiilor. Comisia astfel sesizată
soluționează plângerea (contestația) în termen de 20 de zile.
CAPITOLUL VII
Patrimoniul,
stabilirea şi încasarea cotizaţiei, administratorul de cont
Art.95 Patrimoniul
Sindicatului se compune din bunuri mobile, imobile şi mijloace
băneşti provenite din cotizaţii, donaţii şi alte surse prevăzute de lege.
Art.96 Patrimoniul
aparţinând Sindicatului poate fi folosit numai potrivit intereselor membrilor
săi, nu poate fi împărţit, transmis sau lichidat decât pe baza hotărârii CNR şi
a legislaţiei în vigoare.
Art.97 Administrarea
patrimoniului Sindicatului se face de către CD si Birourile Operative
teritoriale, prin administratori de cont.
Art.98 Mijloacele
băneşti ale Sindicatului provin din:
a)
cotizaţia sindicală
stabilită de CNR, încasată de la membrii de sindicat;
b)
donaţii şi
sponsorizări din partea persoanelor fizice sau juridice din ţară şi
străinătate;
c)
venituri realizate
din alte surse prevăzute de lege.
Art.99 Cuantumul
cotizaţiei de membru se propune de către CD şi se aprobă de CNR.
Art.100 Filialele
întocmesc proiectul de buget de venituri si cheltuieli anual care se aprobă de
Adunarea Generală a filialei, avand ca sursa de finantare cota procentuala
anuala din cotizatiile platite de membrii filialei aprobate de CD.
Art.101 (1)
Cotizaţia se achita integral, pana in luna decembrie,
pentru anul urmator sau jumatate din suma, semestrial, pana in luna decembrie
pentru primul semestru al anului urmator si pana in luna iunie pentru al doilea
semestru al anului in curs.
(2)
Neachitarea cotizaţiei atrage după sine autoexcluderea din Sindicat cu
consecința directă a pierderii drepturilor şi obligaţiilor provenite din calitatea de membru de
sindicat.
(3) Persoanele
care se înscriu în Sindicat sunt obligate să achite cotizaţia pentru lunile
rămase din anul în curs, inclusiv luna în care s-au înscris.
(4)
Reînscrierea ca membru de sindicat pentru persoanele care şi-au pierdut
calitatea de membru ca urmare a autoexcluderii, se poate face după achitarea
cotizației anuale și a cotizației restante.
Art.102 (1)
Cotizaţia
de membru se achită prin următoarele modalități:
a)
în mod individual
prin depunere în unul dintre conturile bancare ale Sindicatului;
b)
prin incasare cu
chitanta de la sediul central al Sindicatului;
c)
prin transfer din
contul bancar sau contul de card al membrului de sindicat in unul dintre
conturile bancare ale Sindicatului, cu suportarea comisionului de transfer de
catre depunator;
d)
prin debitarea
contului bancar al depunatorului, cu acordul acestuia, efectuata de banca si
virarea sumei in contul Sindicatului in baza conventillor de debit direct
incheiate de sindicat cu bancile.
(2)
Obligatoriu in extrasul de cont sau pe chitanta trebuie mentionate urmatoarele
elemente: numele si prenumele depunatorului, CNP-ul, suma depusa, perioada
pentru care se plateste si filiala.
(3)
Dupa depunerea cotizatiei membrul aderent este obligat să facă dovada plăţii la
filiala care l-a luat în evidenţă.
(4) Pentru derularea
operatiunilor bancare Compartimentul financiar-contabil, cu aprobarea CD,
deschide fiecarei filiale teritoriale un subcont la una din bancile la care are
deschise conturi colectoare, in care se vor vira semestrial sumele care revin
filialelor din cota anuala stabilita de CNR, la propunerea CD, pentru
acoperirea cheltuielilor de functionare, in functie de valoarea cotizatiilor
incasate de la membrii filialelor si
virate in conturile Sindicatului. Sumele neutilizate la finele anului se
reporteaza cu aceeasi destinatie in anul urmator, fara sa afecteze cuantumul
sumelor de incasat in noul exercitiu financiar.
Art.103 (1) Biroul Operativ
teritorial nominalizează un administrator pentru subcontul bancar al filialei dintre membrii de sindicat
ai filialei.
(2) Presedintele SCMD
autorizeaza/imputerniceste persoana desemnata ca administrator de catre Biroul Operativ
teritorial.
(3) Administratorul de
cont se subordoneaza ierarhic contabilului sef al Sindicatului si are următoarele atributii:
a)
efectuează operatiuni
in contul bancar al filialei;
b)
îndeplineste si
functia de gestionar/ responsabil cu patrimoniul filialei;
c)
Intocmeste
documentele pentru ridicari/depuneri de numerar in si din cont si ordinele de
plata pentru viramentele din contul
filialei;
d)
întocmeşte şi
transmite Departamentului Economico Financiar,
cel tarziu in prima decada a primei luni din trimestru pentru trimestrul
anterior, deconturile impreuna cu actele
de cheltuieli originale pentru justificarea sumelor acordate ca avans
filialelor;
e)
ţine evidenta tehnic-operativa a patrimoniului şi gestiunii
economico – financiare a filialei;
f)
urmăreşte şi asigură
integritatea bunurilor aflate în patrimoniul filialei, organizeaza
inventarierea bunurilor filialei si trimite situatia inventarierii la
Departamentul Economico-Financiar;
g)
preia de la
secretarul filialei și transmite la Departamentul Economico-Financiar situatia
cu numarul de membri si valoarea cotizatiilor depuse de membrii filialei pe
anul in curs la inceputul lunii ianuarie si o actualizeaza trimestrial in prima
decada a primei luni din trimestru;
h)
transmite la
Departamentul Economico-Financiar referatele de necesitate pentru acordarea
avansurilor semnate de presedintele filialei si orice alte documente din
domeniul economico-financiar stabilite prin proceduri sau decizii ale CD.
Art.104 Sumele
provenite din donaţii, sponsorizări şi alte surse prevăzute de lege se vor lua
în evidenţa centrală a Sindicatului şi se vor direcţiona către filialele care
le-au obţinut.
CAPITOLUL VIII
Mijloace
de luptă sindicală
Art.105 Mijloacele
specifice de luptă sindicală sunt cele prevăzute de statutul Sindicatului și de
prevederile legale în vigoare.
Art.106 La
nivel teritorial acţiunile se vor desfăşura numai după informarea CD şi cu
acordul acestuia, precum şi cu respectarea normelor legale în domeniu.
Art.107 Relaţiile
structurilor sindicale cu mass-media se vor derula în conformitate cu
procedurile comunicate de Departamentul Media si Comunicare.
Art.108
Acţiunile desfăşurate de către filiale vor fi postate pe site-ul propriu,
pentru informarea operativă a membrilor de sindicat şi schimb de experienţă.
Art.109 (1)
Conducerea Sindicatului nu-şi asumă răspunderea pentru
acţiunile desfăşurate de filiale în alte condiţii decât cele prevăzute se
statut și prezentul regulament.
(2)
Cei care încalcă aceste prevederi sunt sancţionaţi, conform prevederilor
statutare şi prezentului regulament.
CAPITOLUL
IX
Dispozitii
finale
Art.110 Prezentul
regulament este elaborat în conformitate cu Statutul Sindicatului şi produce
efecte ca şi acesta.
Art.111 Actele,
sesizările, hotărârile, deciziile, precum şi alte documente emise de Sindicat
se îndosariază şi păstrează la sediul central
al Sindicatului.
Art.112 Registrul
de intrări/ieşiri va fi gestionat numai de Secretariatul General al
Sindicatului.
Art.113 Documentele
înaintate altor instituţii vor fi inregistrate, vor purta sigla Sindicatului,
vor fi ştampilate şi semnate de preşedinte sau înlocuitorul de drept;
exemplarul 2 se va pastra obligatoriu in arhiva SCMD.
Art.114 Sigla
şi antetul corespondenţelor oficiale sunt prezentate în Anexa nr.4.
Art.115 Se
pot înfiinţa filiale ale Sindicatului în oricare localitate/județ din România
sau din afara ei, la solicitarea a minim 15 membri.
Art.116 Filialele
deja înfiinţate care, din diverse cauze, îşi reduc numărul de membrii sub
minimul stabilit, se dizolvă prin decizie a CD, iar membrii de sindicat aflaţi
în evidenţa lor se afiliază altor filiale.
Art.117
(1) Instrucţiunile de organizare şi funcţionare a
colectivelor de specialitate ale sindicatului, aprobate înainte de intrarea în
vigoare a regulamentului, își produc efectele în continuare. După intrarea în
vigoare a regulamentului, acestea se
actualizează, în funcție de obiectivele de atins cuprinse în strategia
Sindicatului.
(2)
In termen de 60 de zile de la intrarea in vigoare a ROF, CD aproba
instructiunile de organizare si functionare pentru colectivele de specialitate
care nu sunt constituite ori a caror denumire sau structura se modifica prin
ROF.
Art.118.
(1) Prezentul regulament poate suferi modificări și completări.
(2) Modificările și completările trebuie să fie propuse
de CD şi aprobate de CNR.
Art.119 Prezentul
regulament a fost aprobat de CNR, forul suprem de conducere al Sindicatului,
întrunit statutar în data de 18.10.2011 şi intră în vigoare în termen de 15
zile de la aprobare.