STIMAȚI COLEGI,
DEȘI AM MAI POSTAT UN COMUNICAT CONSIDER NECESAR SĂ VĂ PREZINT PUNCTELE DE VEDERE A MAI MULTOR PARTICIPANȚI, RESPECTIV:
- SIBIU
-FOCȘANI
-TIMIȘOARA
-CRAIOVA
-SECTOR 6 BUCUREȘTI ( FILIALELE DIN BUCUREȘTI ȘI ILFOV).
VĂ DORESC LECTURĂ PLĂCUTĂ.
Am
onoarea sa va salut, stimate colege si stimati colegi!
Va
transmit in attach o informare referitor la intalnirea reprezentantilor unor
filiale din SCMDcu dl senator gl(r) Cornel Dobritoiu - pesedintele Comisiei
pentru Probleme de Aparare, Ordine Publica si Siguranta Nationala din Senatul
Romaniei, alaturi de reprezentanti ai autoritatilor administratiei publice
centrale implicate in rezolvarea problemelor noastre referitoare la
pensii,dreptul la munca etc.
Intreprind
acest demers pentru ca :
-
am participat la activitatea respectiva in calitate de presedine de filiala si
de vicepresedinte coordonator de zona, postura in care ma simt obligat sa va
informez cu privire la activitatile la care particip ca reprezentant al dvs;
-
cu toate ca exista un comunicat al grupului de initiativa, cred ca este
necesara o informare vazuta si elaborata si cu alti ochi si judecata decat cele
ale organizatorilor. Aceasta fara a acuza pe nimeni de nimic! As dori sa fie
extrem de clar acest lucru!
Cu
deosebita stima,
Presedinte
Filiala Sibiu a SCMD
Col.(r)
Tudosie Stefan
INFORMARE
Stimati
colegi,
Va
aduc la cunostinta ca, in data de 15.02.2013, cu aproximatie intre orele 10.00
– 12.45, la Senatul Romaniei,a avut loc o intalnire a unei parti a
presedintilor de filiale si a vicepresedintilor coordonatori de zona ai SCMD cu
Presedintele Comisiei pentru Probleme de Aparare, Ordine Publica si Siguranta
Nationala din Senat – dl senator gl.(r) Cornel Dobritoiu alaturi de
reprezentantii MApN, MAI,MMFPS,SRI.
Initiativa
acestei activitati a apartinut filialelor din Bucuresti si Oltenia ,
beneficiind de sprijinul dlui senator gl(r) Dobritoiu care si-a asumat
calitatea si obligatiile de gazda, in temeiul carora a transmis ministerelor
mai sus enuntate cele necesare, cu rugamintea de a participa ministrii
respectivi.
Initiatorii
activitatii au lansat invitatia de a participa tuturor presedintilor de filiale
si vicepresedintilor coordonatori de zona, fapt pentru care , alaturi de alti
presedinti de filiale si vicepresedinti din tara (Moldova , Banat , Muntenia
etc) am participat si eu la aceasta intalnire. In afara persoanelor din SCMD ,
la intalnire au participat:
-dl.
senator gl.(r) C. Dobritoiu – Presedintele Comisiei pentru Probleme de Aparare,
Ordine Publica si Siguranta Nationala din Senat;
-dl.
Vasile Costea -secretar de stat in MApN impreuna cu ofiteri cu functii de
specialitate in domeniul pensii militare , juridic si comunicare din MApN:
gl.R. Balbaie,col.M. Danila, col. D. Lucan,
col.C.
Luca;
-dna. Georgeta Bratu – secretar de stat
in MMFPS (Ministerul Muncii);
-dl.
Calin Chiper - secretar de stat in MAI;
-dl.gl.
D. Scornea si lt. col. I. Alexandru - SRI
Ca
gazda, dl sen. gl. Dobritoiu a deschis activitatea aratand in alocutiunea sa:
-
desfiintarea sistemului pensiilor militare de stat si abuzurile comise de
regimul Basescu – Boc in acest domeniu au lezat democratia si au creat uriase
frustrari care au dus si duc la pierderi de vieti ale camarazilor nostri. In
acelasi timp tot sistemul de aparare a fost grav lezat prin subfinantare;
-
in opinia sa nu este intamplator ce s-a intamplat. Rezultatul este acela ca ,
intr-un mediu international instabil, Romania are o armata slabita prin
subfinantare(dotare invechita , slaba instruire) , cu o rezerva agresata
salbatic , cu spiritul de corp impins spre precaritate etc.;
-
ca ministru al Apararii a sprijinit cat a putut , in conditiile date, actiunea
de reparare a nedreptatilor facute cadrelor militare in rezerva:
•
a identificat sumele necesare revenirii pensiilor scazute la cuantumul din dec.
2010 – 5mil.eur.
•
a emis ordin pentru auditarea operatiunilor de revizuire a pensiilor;
•
a infiintat comisia complexa cu reprezentanti ai tuturor ministerlor implicate
si ai rezervistilor care au elaborat proiectul OUG penrtru revenirea pensiilor
abuziv miocsorate la nivelul din dec 2010, precum si proiectul noii legi a
pensiilor militare;
•
din actuala functie, a initiat elaborarea unui Memorandum adresat Guvernului
Romaniei ,aflat in lucru, prin care , bazandu-se si pe Raportul special al
Avocatului Poporului , sprijina rezolvarea problemelor noastre.
In
interventiile lor, reprezentantilor filialelor din SCMD si ai conducerii
centrale – col(r) Tudor, col.(r) Naon , col.(r) Neacsu Marin, gl.(r) Nastase ,
col.(r) Pricina ,col.(r) Aromanesei, col (r)Galateanu si altii, au aratat in
principal urmatoarele:
-
agresiunea extrema pe care regimul Basescu – Boc au indeptat-o impotriva
cadrelor militare in rezerva cu consecinte grave la nivel individual(pierderi
de vieti, imposibilitatea de a avea suportul material pentru o viata demna,
umilintele indurate etc ), precum si la nivelul corpului cadrelor din rezerva
Armatei, a MAI si a SRI;
-
SCMD a fost singura forta sindicala care s-a opus constant regimului Basescu –
Boc;
-
sprijinul acordat USL de catre SCMD si promisiunile USL de a face imediat ce
ajunge la putere “dreptate pana la capat”;
-
faptul ca pana in prezent USL, prin Guvernul pe care l-a instaurat, nu si-au
onorat promisiunile, lasand sa se perpetueze situatia grava in care ne aflam;
-
ba mai mult, prin aliantele incheiate de USL cu adversarii de ieri, atat in
Guvern , in MApN si in alte structuri si-au facut loc, sau au ramas, cei care
au initiat si /sau au pus in opera mizeriile indurate de noi: dl.Oprea, dna.
gl.Lupu, conducerea Casei de Pensii Sectoriale a MApN etc.;
-
am ajuns la limita rabdarii!
-
situatia grava a sistemului de aparare si ordine publica generata de
subfinantare.
S-au
cerut, in esenta, urmatoarele:
-incetarea
emiterii de noi decizii de revizuire a pensiilor;
-emiterea
OUG pentru revenirea pensiilor diminuate la nivelul din dec.2010;
-emiterea
OUG pentru abrogarea prevederilor Legii 329 care limiteaza dreptul la munca, acesta
neimplicand nici un effort bugetar;
-adoptarea
de urgenta a noii Legi a pensiilor militare de stat , pe baza proiectului
elaborat impreuna cu SCMD, prin care sa se redea pe deplin statutul de militar
in rezerva ;
-finalizarea
auditului ce se desfasoara la CPS a MApN
-renuntarea
la “serviciile” celor care au initiat , au participat etc la producera situatiei
actuale si in urma finalizarii cat mai rapide a auditului la CPS a MApN,tragera
acestora la raspundere admministrativa, civila sau penala , dupa caz.
A
fost inmanat un document cu propuneri in sensul celor mai sus aratate ce
cuprinde si propuneri de termene privind rezolvarea problemelor respective.
Reprezentana
Ministerului Muncii dna secretar de stat Georgeta Bratu a afirmat
dorinta ministerului pe care il reprezinta de a “scapa” de problematica
pensiilor militare, avand suficiente probleme pe actuala legislatie in sistemul
de pensii civile. A afirmat de asemenea ca amestecarea militarilor cu civilii
intr-un sistem unic de pensii a fost o grava eroare, avand in vedere
caracteristicile specifice ale profesiei de militar, precum si situatia
legislativa anterioara datorita careia, militarii necontribuind la sistemul de
pensii ci la bugetul de stat, nu li se poate aplica principiul
contributivitatii .
A
afirmat ca ministerul sau sprijina rezolvarea problemelor noastre, recte
infiintarea unui sistem de pensii militare de stat.
Dnul
secretar de stat in MApN Vasile Costea a afirmat urmatoarele:
-actuala
conducere a MApN recunoaste marea nedreptate ce s-a facut prin desfiintarea
pensiilor militare de stat, precum si consecintele acesteia atat la nivelul
rezervei Armatei cat si la nivel individual ;
-se
defasoara inca auditul la CPS a MApN . Pana in prezent s-au constatat mari
nerguli, mergand pana la fapte penale, care au generat pagube insemnate prin
calcularea incorecta a multora din pensiile care au crescut;
-exista
vointa de a rezolva problema pensiilor militare, dar au o dilema in privinta
actului normativ prin care se poate rezolva cel mai bine: prin OUG sau
prin LEGE ? Optiunile MApN s-ar indrepta catre rezolvarea prin noua Lege a
pensiilor militare de stat;
-in
plus, nu au avut avizul de la Ministerul Finantelor (de la dl Gherghina!!!)
pentru a promova OUG despre care vorbim.
In
acest moment al dialogului, eu am intervenit aratand urmatoarele:
-
este o falsa dilema cea descrisa de dl secretar de stat;
- rezolvarea problemelor noastre
trebuie sa se faca in doi pasi:
a)
primul pas - OUG prin care pensiile diminuate sa revina la cuantumul din dec.
2010,
cat mai curand cu putinta. Aceasta ar insemna inlaturarea imediata a
incalcarilor grosolane a principiilor de drept unanim recunoscute:
neretroactivitatea si principiul dreptului castigat. S-ar inlatura astfel nedreptatea
sub aspectul cuantumului pensiilor.
In
plus, s-ar crea astfel premisele de aplicare corecta , echitabila, a
prevederilor noii Legi a pensiilor militare, prevenind perpetuarea
nedreptatilor actuale;
b)
al doilea pas – elaborarea, adoptarea si punera in aplicare in acest an a noii
legi a pensiilor militare de stat, prin care sa se redea pe deplin si
statutul de mlitar in rezerva.
Emiterea
ordonantei de urgenta ca prim pas al rezolvarii problemei noastre este mai mult
decat necesara pentru ca :
-
noua Lege a pensiilor militare de stat nu va fi identica cu legea 164/2001.
Proiectele studiate pana acum au continut unele diferente in baza si
procedurile de calcul a pensiilor militare fata de Legea 164/2001.
Diferentierile respective duceau invariabil la scaderea cuantumului pensiilor
ce se vor recalcula conform noii legi.
-
Prin urmare, la recalcularea pensiilor pe baza noii Legi a pensiilor
militare, se va obtine un efect pervers, de perpetuare a nedreptatii astfel:
-pensiile
recalculate conform noii legi vor fi mai mici decat cele rezultate conform
Legii 164/2001;
-
pentru stabilirea cuantumului avantajos cu care va ramane fiecare din noi, se
vor compara:
-
cuantumul aflat in plata , adica;
-
cel scazut prin revizuire in baza OUG nr.1/2011 pentru unii
- cel crescut in baza revizuirii pentru
altii;
-
cuantumul rezultat in urma recalcularii conform noii legi a pensiilor militare,
foarte probabil mai mic decat cel pe care l-am avut conform Legii 164/2001.
Rezulta
ca aceia carora pensiile le-au crescut in urma revizuirii conform OUG
nr.1/2011, datorita faptului ca cuantumul aflat in plata (cel marit ) este mai
mare decat cel recalculat conform noii Legi a pensiilor militare, vor ramane cu
cuantumul marit, rezultat din revizuire.
Iar
aceia carora prin revizuire li s-au micsorat pensiile, probabil vor primi
cativa lei in plus fata de cuantumul aflat in plata, fara insa a ajunge la
cuantumul avut pe baza Legii 164/2001.
Poate
fara sa vrea, dna secretar de stat Georgeta Bratu de la Ministerul Muncii
aonfirmat, prin inclinarea capului, cele pe care le-am expus.
In
schimb, secretarul de stat de la MApN dl Vasile Costea ne-a asigurat ca nu se
va promova proiectul noii Legi a pensiilor militare de stat pana cand nu se vor
face toate simularile din care sa reiasa toate efectele aplicarii acestei legi.
Deasemenea,
a cerut SCMD sa desemneze un grup de reprezentanti, specialisti in domeniile “drept”
si “financiar –contabil” care sa participe la elaborara proiectului noii Legi a
pensiilor militare de stat.
In
continuare , ofiterii care l-au insotit pe secretarul de stat dela MApN au
incercat, oarecum iritati, sa dea raspunsuri la unele intrebari punctuale
adresate de noi, ca de exemplu:
-
Intrebare : De ce se mai emit decizii de revizuire?
-
Raspuns: Noi respectam legea!
-
Intrebare : De ce nu rapundeti la contestatii?
- Raspuns: Sunt prea multe, nu putem sa
respectam legea!
Si
altele de acest gen care au aratat clar atitudinea nu prea favorabila a
acestor cadre militare in activitate fata de noi. Probabil ca sunt inca
unii din “garnitura lui Oprea”, bantuiti de teama pentru ca stiu ce au facut.
Si cum ei sunt “specialistii” care pregatesc deciziile …
In
final dl senator gl.(r) Dobritoiu :
-
a aratat ca acest inceput de dialog trebuie continuat;
-
a reamintit ca sunt deja elaborate proiectul OUG si al noii Legi a pensiilor
militare de stat, de catre comisia complexa formata pe timpul ministeriatului
sau. Continutul si forma acelor proiecte au fost agreate de institutiile care
au avut reprezentanti in comisie.
Prin
urmare, a intrebat domnia sa, de ce este nevoie sa o luam de la capat cu alte proiecte?!?
-
oricand va fi deschis oricarei actiuni care sa duca la rezolvarea corecta,
echitabila a problemelor discutate.
In
opinia mea, cred ca se pot concluziona urmatoarele:
Ca
idee de actiune pentru recastigarea drepturilor noasatre, initierea (si speram,
dezvoltarea) acestui dialog, este excelenta .
Din
pacate insa, nu am uzat de ea in mod oportun. Atfel de actiuni cred eu ca
trebuiau desfasurate anul trecut, in perioada august –octombrie.
In
situatia in care ne aflam, este neaparat nevoie de ridicarea nivelului
contactelor SCMD - Guvern prin dialogul unei delegatii a SCMD cu Primul Ministru
Victor Ponta, in aceasta luna (februarie 2013!) pe parcursul careia sa se
lamureasca clar care sunt intentiile Guvernului in privinta problemelor
noastre, urmand ca apoi sa decidem in consecinta.
In
plan practic, intalnirea la care am participat , desi poate parea
paradoxal,apreciez ca are elemente de SUCCES, deoarece:
-a
deschis dialogul SCMD cu autoritatile guvernamentale;
-
am obtinut (din nou!) statutul de parte la elaborarea priectului noii Legi a
pensiilor militare de stat;
INSUCCES,
deoarece:
-
am dialogat cu reprezentanti de nivel “esalon II” care pot doar sa transmita
cele discutate celor care hotarasc. Cei cu care am discutat nu pot hotara!
-
nu am reusit sa obtinem (deocamdata, cel putin) vreun angajament din partea autoritatilor
cu privire la termene clare pentru rezolvarea problemelor noastre.
Se
contureaza tot mai clar faptul ca Guvernul nu agreeaza ideea emiterii unei OUG pentru
revenirea pensiilor micsorate la cuantumul din dec. 2010 deoarece:
-
emitera OUG ar angaja si restituirea sumelor abuziv taiate incepand cu 01.01.
2012;
-
prin noua Lege a pensiilor militare de stat se va reconstitui statutul de
pensionar militar si, probabil intr-o anumita masura, va creste cuantumul
pensiilor micsorate prin revizuire, cred eu fara sa ajunga la nivelul din dec.
2010;
Prin
aplicarea prevederilor noii legi, nu se vor restitui sumele taiate din pensii
pana la data intrarii in vigoare a acesteia;
–
pana la data intrarii in vigoare a noii Legi a pensiilor militare, se vor
definitiva lucrarile auditului la CPS a MApN. Prin inlaturarea erorilor,
fraudelor etc se vor disponibiliza noi sume pentru a micsora efortul bugetar.
Comunicat CRAIOVA –SECTOR 6
cu privire la întâlnirea dintre o parte a reprezentanţilor
filialelor SCMD care au semnat protocoale de colaborare cu filiale
ale USL şi Domnul Preşedinte al Comisiei pentru Apărare Ordine Publică şi
Siguranţă Naţională a Senatului domnul Corneliu DOBRIȚOIU
Sindicaliştii filialelor menţionate s-au
întâlnit cu domnul preşedinte Corneliu DOBRIȚOIU și cu reprezentanţi ai
ministerelor care au ca obiect de activitate problematica pensiilor militare -
secretari de stat de la Ministerul Muncii, Ministerul Apărării Naţionale, MAI,
SRI. Discuţiile s-au purtat pe parcursul a aproximativ două ore având ca obiect
principal intenţiile actualei conduceri în ceea ce priveşte pensiile
militarilor.
De la bun început trebuie menţionat faptul că
din partea sindicaliştilor ideea principală a fost nu atât rezolvarea imediată
a situaţiei pensiilor militare care prin prisma ultimelor declaraţii ale
Avocatului Poporului, Ministrului Duşa şi doamnei ministru Câmpeanu, ca şi ale
domnului general Dobriţoiu în ceea ce priveşte unele fapte penale comise în
procesul de revizuire a pensiilor, a devenit explozivă, cât obţinerea unui
răspuns tranşant în ceea ce priveşte intenţiile actualei conduceri politice şi
guvernamentale în ceea ce priveşte rezolvarea acestor aspecte pe care chiar
primul ministru Ponta le-a numit încă din 2011, drept „categorică
încălcare a legii şi un abuz fără precedent împotriva unei categorii sociale”.
Deşi toţi cei prezenţi au căzut de acord
asupra necesităţii rezolvării acestor aspecte care prin concluziile Auditului
de la M.Ap.N. se adeveresc a fi penale, nici unul dintre reprezentanţii
ministerelor menţionate nu a putut sau nu a fost mandatat să dea un răspuns
tranşant în ceea ce priveşte elaborarea unei ordonanţe de urgenţă. Toţi însă au
fost de acord şi au menţionat că există preocupări pentru emiterea unei legi a
pensiilor militare în spiritul legilor existente în covârşitoarea majoritate a
ţărilor europene democrate. Mai mult, domnul Vasile Costea, secretar de stat la
M.Ap.N. a menţionat că aşteaptă sprijin din partea sindicaliştilor, cerând ca
săptămâna ce vine să fie înaintate propuneri cu rezervişti care au lucrat în
domeniul financiar sau juridic pentru a se alătura membrilor M.Ap.N. pentru a
lucra la noua lege a pensiilor.
Reprezentanţii pensionarilor militari au
înaintat un documentar amplu care cuprindea atât aspecte privind necesitatea
revenirii la sistemul de pensii ocupaţionale cât şi alte aspecte privind
reformele în armată şi readucerea Apărării la nivelul cerinţelor.
A fost înaintat un set de propuneri cu măsuri
ce ar trebui luate în acest an şi anume :
În
regim de urgenţă: ( maxim două săptămâni pentru punctele 1 şi 3,
imediat pentru punctul 2)
1. Emiterea de
către conducerea politică aflată la putere a unui comunicat prin care să
exprime clar, fără dubii, fără vorbe goale, fără promisiuni deşarte punctul de
vedere şi intenţiile faţă de aspectul pensiilor militare cu termene şi etape de
îndeplinire, atât în ceea ce priveşte obiectivele pe termen scurt cât şi cele
pe termen mediu şi lung, cu date şi încadrări în timp concrete cu
responsabilităţi specifice şi responsabili;
2. Sistarea
emiterii altor decizii de pensie până la încheierea auditului şi stabilirea
întregii imagini a pagubelor, abuzurilor, încălcării legilor şi nedreptăţilor
comise;
3. Emiterea unei
Ordonanţe de Urgenţă sau Hotărâri de Guvern care până la apariţia unei noi legi
bazate pe Constituţie, Declaraţia Universală a drepturilor Omului, legile şi
instrucţiunile europene în domeniu, să redea (celor cărora le-au fost diminuate
pensiile printr-o lege ILEGALĂ) cuantumul pe care îl primeau până la apariţia
şi punerea în aplicare a acestei legi.
4. Emiterea unui
act legislativ (care a mai fost de altfel iniţiat şi există chiar un proiect în
acest sens) pentru anularea cap IV din Legea 329 privind cumulul pensie-salariu
lege ce constituie o îngrădire a dreptului fundamental la muncă şi de asemenea
reprezintă o discriminare faţă de cei care lucrează în sistemul privat, o
măsură populistă la vremea ei dar care nu respectă principiul valorii şi
competenţei ci pe al unei griji faţă de agramaţii care nu se pot angaja din
cauza valorilor.
Pe termen mediu: (imediat pentru punctul 2 ca finalitate,
60 de zile pentru punctul 1)
1. Continuarea
auditului şi determinarea întregului prejudiciu adus atât interesului public
cât şi personal aşa cum reiese din concluziile preliminare, prezentarea
concluziilor într-un document elaborat fără părtinire, care să nu se constituie
nici într-o vânătoare de vrăjitoare dar nici într-o acţiune de acoperire a
faptelor unuia sau altuia sau găsirea unor acari Păun care să plătească pentru
ordinele date de alţii. Luarea măsurilor ce se cuvin în funcţie de natura şi
dimensiunea infracţiunii sau greşelii, celor ce au comis abuzuri, inclusiv
pentru încălcarea Art. 246. CP sau Art. 8, punctul b, alin. 3 din Legea nr.
80/1995. În acest sens să se aibă în vedere inclusiv anularea pe părţi sau
integral a unor ordine, norme şi metodologii interne de aplicare a legii, norme
sau metodologii care au fost emise împotriva principiilor de drept, inclusiv a
legii în sine, sau au restrâns abuziv aplicarea unei dispoziţii din interese
obscure. Să se ia măsurile de rigoare împotriva celor ce se fac vinovaţi de
astfel de acte de-a dreptul ILEGALE.
2. Dacă este
posibil, având în vedere că cei prejudiciaţi sunt în speţă pensionarii
militari, pentru o mai mare transparenţă a actului de audit să fie cooptaţi în
comisia de audit şi pensionari militari care au executat astfel de activităţi
în perioada cât au fost activi, selecţionaţi şi apoi avizaţi de către
specialişti din MApN, care îi cunosc şi le cunosc calificarea, competenţa şi
imparţialitatea;
Pe termen lung: ( actuala sesiune parlamentară, aşa cum
a declarat domnul ministru Duşa deci până în luna Iulie)
1. Elaborarea
unei noi legi a pensiilor militare şi ale celor din Sistemul Naţional de
Apărare care lucrează în sistem militarizat, poartă grade militare şi se supun
unor obligaţii, rigurozităţi, privaţiuni şi restricţii deosebite, care ţin de
interzicerea unor drepturi civile garantate Constituţie şi de Declaraţia
Universală a Drepturilor Omului, interziceri şi privaţiuni asumate prin natura
profesiei. Am dori ca noua lege să nu mai conţină discriminări, să respecte
întrutotul prevederile Constituţionale şi principiile de drept, prevederile
legislaţiei europene, să se aplice tuturor pensionarilor indiferent de momentul
ieşirii la pensie (acest lucru este posibil dacă la finele legii se specifică
expres acest lucru) pentru a evita diferenţele de pensii dintre cei ieşiţi la
pensie cu o lege sau alta. În felul acesta ar dispărea actualele discriminări
sau nedreptăţi care ţin cont de vechime fără a ţine cont de gradul, pregătirea,
responsabilităţile şi importanţa socială a activităţii pensionarului. De
asemenea în calculul pensiei să se ţină cont de toată legislaţia în vigoare
inclusiv aşa zisele legi secretizate (este cazul HG1019-2010), ceea ce impune
desecretizarea acestora şi punerea lor la dispoziţia celor interesaţi.
Realizarea şi prezentarea unui plan de acţiune şi punere în aplicare a
procesului de realizare a acestei legi, care să cuprindă CU TERMENE CLARE :
• Realizarea
proiectului. Propunem (pentru scurtarea perioadei) consultarea şi
chiar completarea proiectului început de comisia doamnei Simona Sîrbu având în
vedere că reprezintă punctul de vedere al coaliţiei, prevăzut în programul de
guvernare al USL, a fost realizat cu concursul reprezentanţilor ministerelor
interesate ca şi al reprezentanţilor ministerelor muncii şi finanţelor şi
ai asociaţiilor şi sindicatelor pensionarilor sau militarilor activi care
au fost anunţate şi au dorit să participe la elaborarea proiectului.
•
Consultarea acestuia de către cei interesaţi, atât cei din rezervă cât şi
activi;
•
Revederea şi revizuirea în funcţie de amendamentele sau propunerile făcute;
•
Discutarea şi aprobarea în guvern;
•
Înaintarea spre analiză şi aviz în comisiile camerelor parlamentului;
•
Supunerea aprobării camerei decizionale;
•
Înaintarea spre promulgare - termen 20 de zile înainte de terminarea sesiunii
parlamentare.
În concluzie în urma discuţiilor s-au reţinut
următoarele:
1. Realizarea unei comisii comune care va lucra
în regim de urgenţă la un proiect de lege a pensiilor, comisie în care
filialele prezente la discuţii îşi vor desemna reprezentanţii. Din
comisie vor face parte şi reprezentanţi ai M.A.I. şi S.R.I., ca şi în comisia
Sîrbu;
2. Conform celor spuse de domnul Vasile Costea,
Secretar de Stat în M.Ap.N., există trei variante de lege în discuţie, varianta
finală fiind decisă de Comisia ce va lucra la elaborarea legii;
3. Va fi analizată şi varianta legii la
care a lucrat Comisia Sîrbu;
4. Domnul secretar de stat Vasile Costea a mai
menţionat că este totuşi pregătită şi o Ordonanţă de Urgenţă sau Hotărâre de
Guvern care să fie introdusă până la apariţia legii, în varianta în care
decizia politică va fi luată pe această idee;
5. A fost acceptată ideea formării unui calendar
al lucrărilor comisiei şi un time-line pentru fiecare fază procesului ;
6. Analizarea în cadrul comisiei a prevederilor
HG-S 1019/2010 asupra cărora au fost puncte de vedere diferite atât în ceea ce
priveşte aplicabilitatea cât şi dacă a fost folosită sau nu în revizuirea
pensiilor ;
7. Conform declaraţiilor domnului colonel Cornel
Luca, şeful Casei de pensii a M.Ap.N.,se vor emite noi decizii de pensie pentru
acele pensii asupra cărora auditul s-a pronunţat că au fost au fost calculate
eronat sau fraudulos, pentru repararea greşelilor. În baza celor spuse de
domnul colonel, Auditul şi-a încheiat activitatea, urmând a se înainta
documentul final.
Atât domnul general(r) Corneliu Dobriţoiu,
Preşedintele Comisiei pentru Apărare Ordine Publică şi Siguranţă
Naţională a Senatului, cât şi ceilalţi reprezentanţi ai
ministerelor au menţionat faptul că vor înainta spre informare Senatului,
respectiv miniştrilor pe care îi reprezintă datele cuprinse în
documentarul primit, cât şi concluziile discuţiilor purtate.
În încheierea discuţiilor domnul Preşedinte
Dobriţoiu a ţinut să reitereze faptul că, aşa cum a promis, în ceea ce îl
priveşte nu va precupeţi nici un efort pentru realizarea angajamentelor luate
în primul rând în nume personal faţă de foştii colegi din armată. Întâlnirea,
în afară de informarea reciprocă a avut darul de a arăta guvernanţilor că
rezerviştii sunt dispuşi atât la discuţii cât şi la sprijin efectiv atunci când
există disponibilitate şi voinţă din partea guvernanţilor.
Amănunte privind desfăşurarea discuţiilor şi
punctele atinse se vor fi date sindicaliştilor de către reprezentanţii
filialelor prezenţi la întâlnire.
Colonel (r) Ioan Mișu Naon Preşedintele
filialei Craiova a SCMD
Colonel (r) Marian Tudor Preşedintele filialei Sect 6 a SCMD
COMUNICAT FOCSANI
S-a dorit o intalnire cu ministrii apararii,
internelor , directorul S R I (sau cum se numeste el) si cu reprezentanti
decizionali din structurile care pastoresc pensiile speciale, ocupationale sau
pe asistatii sociali dar in final a fost o intalnire cu niste (cu exceptia
domnului Dobritoiu) indivizi care in acea zi trebuiau sa faca si ei ceva.
Sindicaliştii filialelor menţionate s-au
întâlnit cu domnul preşedinte Dobriţoiu Corneliu si cu reprezentanţi ai
ministerelor care au ca obiect de activitate problematica pensiilor militare -
secretari de stat de la Ministerul Muncii, Ministerul Apărării Naţionale, MAI,
SRI. Discuţiile s-au purtat pe parcursul a aproximativ două ore având ca obiect
principal intenţiile actualei conduceri în ceea ce priveşte pensiile
militarilor.
In comentariile care circula pe paginile filialelor,
in urma discutiilor purtate de asa numitul ,,grup de dialog’’ injghebat
la nivelul SCMD (de fapt a fost un grup de initiativa fara teama - la nivel de
cateva filiale – si care au vrut sa rezolve o problema majora pentru cei mai
multi dintre noi). Cred ca la nivel central scmd nu a avut nici un merit pentru
aceasta intrunire. De aceea in cadrul sedintei unii s-au
trezit vorbind-discutii fara a spune nimic (a se vedea PRICINA care nu
a facut altceva decat sa ne dea o lectie despre… numai el stie despre ce,
pentruca eu nu am inteles ce mesaj a dorit sa transmita - dar de fapt nu este
prima data. Atat timp cat el este invatat sa vorbeasca pe bani este explicabil
de ce nu transmite nici un mesaj). Nici nu stiu de ce, si daca a fost invitat.
Initiativa intalnirii a fost a celor mentionati mai sus dar lucrarile au fost
conduse de excelenta sa Dobritoiu – mie nu-mi este clar nici acum cine pe cine
a invitat. In prima faza au vorbit aproximativ 30 minute cei ce au fost chemati
nu cei ce au chemat.
Am crezut ca trebuia sa-i conspectez pentru ca
ca voiau sa demonstreze ca deja stiau tot, si se minunau de ce am mai venit si
noi pe acolo. Daca unii se lauda ca a fost un succes eu am sa fiu un pic mai
realist si am sa explic cum au stat lucrurile.
Am intrat in sala la ora 09.30 pentru o
activitate ce trebuia sa inceapa la 10.00 si care de fapt a inceput la ora 10.
23 - fara nicio explicatie. Poate asa este la Bucuresti- ce ma bucur ca sunt
din provincie-am timp sa astept. Toti cei invitati aveau etichete, pentru a sti
cine sunt ei- noi eram plebea si n-am avut etichete, dar poate mai bine ca ca a
fost asa ca nu se stie ce ne rezerva viitorul- asa ca de multe ori este bine sa
fii anonim. Au intrat si ei in sala : unii foarte grabiti , in mod deosebit
doamna de la ministerul muncii…….si atii ( doi la numar) care au venit cu
mancarea de acasa - mestecau guma –a caror resturi cred ca le-au lipit
de scaun sau de piciorul mesei .
Lucrarile au fost deschise de excelenta sa
Dobritoiu care a facut cu noi o incursiune prin Iran. Cuba cu o mica escala pe
la Obama- unde lauda relansarea economica a SUA- si apoi o incursiune prin
Rusia, tara la care comenteaza pe larg bugetul alocat armatei. Ne vorbeste de
transformarea sistemului polar de putere in sistem bipolar , despre ,,focusul
concentrat in pacific” etc……parca de asta ne-am
adunat la Bucuresti. Ulterior face cateva referiri la sistemul actual
de pensii care trebuie reevaluat,. Afirma faptul ca cei ce se fac vinovati de
haosul produs , incepand cu luna martie vor fi chemati la audieri, si se
angajeaza sa promoveze un memorandum forurilor
superioare ale parlamentului (care ?) si afirma ca la ceea ce noi cerem –ei –
nu au putere sa de ordin ministerelor( la ce au mai venit ?).
Vorbeste grabita Georgeta Bratu,de
la ministerul muncii, familiei, protectiei sociale si persoanelor varstnice,
care este deacord cu repunerea in drepturi a militarilor dar afirma ca ei, ca
minister, nu au nici un amestec in problema pensiilor militare (apoi nu a stat
prea mult si a plecat) .
Col Vasile Costea s-a dovet a fi
cel mai destept secretar de stat pentru relatii cu parlamentul si dupa cum usor
se putea vedea vorbea cu cuvintele lui Oprea.
Ne-a spus ca este foarte incantat
ca a venit in fata noastra sa ne asculte (dar pana acum nu vorbise nimeni
dintre noi) si de aceea nu prea eram dumirit de ce venisem- sa-i ascultam
noi pe ei sau ei pe noi.
In sfarsit col. Naom a intervenit
si prezentat cauza noastra. A fost concret si la subiect. Bravo lui. Nu-si
poate explica, pe buna dreptate de ce am sustinut in alegeri U S L, nici eu
nu-mi explic dar.. de, si cere participantilor, desemnati de ministre sa–si
convinga sefii sa emita de fara prea multe asteptari OUG reparatorie al carui
text este deja pregatit, dupa afirmatiile lui Vasile Costea, stoparea emiterii
deciziilor ambigui care prostesc lumea, incadrarea corecta a militarilor in
grupele de munca in baza S.1019completata cu 1294 si emiterea Legii pensiilor
ocupationale in acesta sesiune legislstiva – iunie cel mai tarziu.
Ideea principală a fost nu atât rezolvarea
imediată a situaţiei pensiilor militare care prin prisma ultimelor declaraţii
ale Avocatului Poporului, Ministrului Duşa şi doamnei ministru Câmpeanu, ca şi
ale domnului general Dobriţoiu în ceea ce priveşte unele fapte penale comise în
procesul de revizuire a pensiilor,a devenit explozivă, cât obţinerea unui
răspuns tranşant în ceea ce priveşte intenţiile actualei conduceri politice şi
guvernamentale în ceea ce priveşte rezolvarea acestor aspecte pe care chiar
primul ministru Ponta le-a numit încă din 2011, drept „categorică încălcare
a legii şi un abuz fără precedent împotriva unei categorii sociale”.
Au intervenit pe rand apoi reprezentanti din
diferite filiale care au aratat starea de fapt si au cerut sa se faca
reparatiile mult asteptate ,sa dispara legea 263-,,legea hotiei parlamentariste
cu rezonanta europeana”,sa se inteleaga ca rabdarea celor cu pensii sfasiate
s-a epuizat. Cerinta de baza a fost aceea ca stabilirea pensiilor sa se faca pe
baze reale , aspect insusit de col . Costel Luca seful casei de pensii a
ministerului apararii cat și de reprezentantii celorlalte case de pensii
participanti la intrunire.
Interesant a fost faptul ca dupa fiecare
interventie acest Vasile Costea a avut raspunsuri si interventii pentru
vorbitor mai putin dupa interventia lui Pricina care desi a vorbit mult nu
aspus nimic. Cred ca asta si cand sunt doar scaune goale in sala el trebuie sa
vorbeasca.
Deşi toţi cei prezenţi au căzut de acord
asupra necesităţii rezolvării acestor aspecte care prin concluziile Auditului
de la MapN se adeveresc a fi penale, nici unul dintre reprezentanţii
ministerelor menţionate nu a putut sau nu a fost mandatat să dea un răspuns
tranşant în ceea ce priveşte elaborarea unei ordonanţe de urgenţă. Toţi însă au
fost de acord şi au menţionat că există preocupări pentru emiterea unei legi a
pensiilor militare în spiritul legilor existente în covârşitoarea majoritate a
ţărilor europene democrate. Domnul Costea Vasile, secretar de stat la MapN a
menţionat că aşteaptă sprijin din partea sindicaliştilor, cerând ca săptămâna
ce vine să fie înaintate propuneri cu rezerviştii care au lucrat în domeniul
financiar sau juridic pentru a se alătura membrilor MApN pentru a lucra la noua
lege a pensiilor.
Reprezentanţii pensionarilor militari au
înaintat un documentar amplu care cuprindea atât aspecte privind necesitatea
revenirii la sistemul de pensii ocupaţionale cât şi alte aspecte privind
reformele în armată şi readucerea Apărării la nivelul cerinţelor.
În concluzie în urma discuţiilor s-au reţinut
următoarele:
1.Realizarea unei comisii comune care va lucra
în regim ude urgenţă la un proiect de lege a pensiilor, comisie în care
filialele prezente la discuţii îşi vor desemna reprezentanţii. Din comisie vor
face parte şi reprezentanţi ai MAI şi SRI, ca şi în comisia Sîrbu;
2.Conform celor spuse de domnul Costea Vasile,
Secretar de Stat în MApN, există trei variante de lege în discuţie, varianta
finală fiind decisă de Comisia ce va lucra la elaborarea legii;
3.Va fi analizaţă şi varianta legii la care a
lucrat Comisia Sîrbu ;
4.Domnul secretar de stat Costea Vasile a mai
menţionat că este totuşi pregătită şi o Ordonanţă de Urgenţă sau Hotărâre de
Guvern care să fie introdusă până la apariţia legii, în varianta în care
decizia politică va fi luată pe această idee;
5.A fost acceptată ideea formării unui
calendar al lucrărilor comisiei şi un time-line pentru fiecare fază procesului
;
6.Analizarea în cadrul comisiei a a
prevederilor HG-S 1019/2010 asupra cărora au fost puncte de vedere diferite
atât în ceea ce priveşte aplicabilitatea cât şi dacă a fost folosită sau nu în
revizuirea pensiilor ;
7.Conform declaraţiilor domnului colonel
Cornel Luca, şeful Casei de pensii a MApN,se vor emite noi decizii de pensie
pentru acele pensii asupra cărora auditul s-a pronunţat că au fost au fost
calculate eronat sau fraudulos, pentru repararea greşelilor. În baza celor
spuse de domnul colonel, Auditul şi-a încheiat activitatea, urmând a se înainta
documentul final;
Atât domnul general(r) Dobriţoiu Corneliu,
Preşedintele Comisiei pentru Apărare Ordine Publică şi Siguranţă Naţională a
Senatului, cât şi ceilalţi reprezentanţi ai ministerelor au menţionat
faptul că vor înainta spre informare Senatului, respectiv miniştrilor pe care
îi reprezintă datele cuprinse în documentarul primit, cât şi concluziile
discuţiilor purtate.
În încheierea discuţiilor domnul Preşedinte
Dobriţoiu a ţinut să reitereze faptul că, aşa cum a promis, în ceea ce îl
priveşte nu va precupeţi nici un efort pentru realizarea angajamentelor luate
în primul rând în nume personal faţă de foştii colegi din armată. Întâlnirea,
în afară de informarea reciprocă a avut darul de a arăta guvernanţilor că
rezerviştii sunt dispuşi atât la discuţii cât şi la sprijin efectiv atunci când
există disponibilitate şi voinţă din partea guvernanţilor.
COMUNICAT al Filialei 1
Timişoara a SCMD
Col(r) Radu AROMÂNESEI
Rundă
de discuţii la Senat,
În
data de 15 februarie a.c., între orele 10.00-13.00, în Bucureşti, la sediul
Senatului României, în sala „Avram Iancu”, din iniţiativa filialelor
Sindicatului Cadrelor Militare Disponibilizate (SCMD) din Bucureşti, Ilfov şi
din Zona de Sud-Vest, a avut loc o nouă rundă de discuţii
referitoare la modalitatea de rezolvare a solicitărilor SCMD, cuprinse în
cadrul Acordurilor de colaborare din perioada (pre)electorală încheiate între
organizaţiile USL şi filialele SCMD din teritoriu.
Din
partea structurilor guvernamentale au participat :
- Domnul VASILE COSTEA, secretar de stat în Ministerul Apărării
Naţionale
pentru Relaţia cu Parlamentul, Informare
Publică şi Creşterea Calităţii Vieţii Personalului;
- Domnul CONSTANTIN CĂTĂLIN CHIPER, secretar în Ministerul
Afacerilor
Interne;
- Doamna GEORGETA BRATU, secretar de stat în Ministerul Muncii,
Familiei şi Protecţiei Sociale;
- Preşedinţii Caselor Sectoriale de Pensii din cadrul MApN, MAI,
SRI ;
- Alţi generali, ofiţeri cu grade superioare şi înalţi
funcţionari din structurile guvernamentale mai sus menţionate.
Din
partea SCMD au participat vicepreşedinţi ai Biroului Operativ, preşedinţii şi
reprezentanţii filialelor organizatoare, preşedinţi şi reprezentanţi ai
filialelor din teritoriu.
Zona
de Vest a fost reprezentată de Gl.Bg.(r) Mircea MÂNDRU din partea Filialei
Lugoj, Col(r) Mihail-Adam MAFTEI- preşedintele Filialei Ineu şi Col(r) Radu
AROMÂNESEI -preşedintele Filialei 1 Timişoara, coordonator pentru Zona de Vest.
Activitatea
a fost moderată de Gl.lt.(r) Corneliu DOBRIŢOIU, senator PNL, preşedintele
Comisiei de Apărare, Ordine Publică şi Siguranţă Naţională din Senatul
României, fost Ministru al Apărării Naţionale.
De
la începutul discuţiilor, reprezentanţii guvernamentali au fost de acord cu
necesitatea rezolvării problermelor militarilor în rezervă şi au menţionat că
există preocupări pentru emiterea unei legi a pensiilor militare de stat, iar
domnul Vasile Costea , secretar de stat la MApN, a menţionat chiar faptul că
aşteaptă sprijin din partea sindicaliştilor pentru a primi propuneri cu
rezervişti care au lucrat în domeniul financiar sau juridic pentru a contribui
la realizarea noii legi ; cu toate acestea, niciunul dintre oficiali nu a putut
sau nu a fost mandatat să dea un răspuns tranşant în ceea ce priveşte
elaborarea ordonanţelor de urgenţă reparatorii solicitate de SCMD !
În
consecinţă, reprezentanţii militarilor în rezervă au înaintat următoarele
propuneri:
ÎN REGIM DE URGENŢĂ
1.
Sistarea emiterii
altor decizii de pensie până la încheierea auditului şi stabilirea pagubelor,
abuzurilor, încălcării legilor şi nedreptăţilor comise;
2.
Emiterea de către
conducerea politică aflată la Putere a unui comunicat prin care să-şi exprime
clar punctul de vedere şi intenţiile faţă de problemele militarilor în rezervă;
3.
Emiterea unei
Ordonanţe de Urgenţă a Guvernului prin care, până la apariţia unei noi Legi a
pensiilor militare, pensiile rezerviştilor care au fost diminuate abuziv în
urma aplicării OuG 1/2011să revină la cuantumul din decembrie 2010;
4.
Emiterea unei
Ordonanţe de Urgenţă a Guvernului pentru anularea capitolului IV din Legea
329/2009 privind interzicerea cumulului pensie-salariu.
PE TERMEN MEDIU
1.
Continuarea şi
finalizarea în termen de cel mult 60 zile a auditului şi stabilirea întregului
prejudiciu adus, atât interesului public cât şi celui personal, prezentarea
concluziilor într-un document şi luarea măsurilor legale împotriva celor care
s-au făcut vinovaţi de abuzuri şi de încălcarea legislaţiei;
2.
Cooptarea în comisia
de audit a unor militari în rezervă, din rândul celor care în activitate au mai
participat la astfel de acţiuni. Aceştia vor fi selecţionaţi şi apoi avizaţi de
către specialiştii din MApN, în scopul ca prin contribuţia lor să asigure o mai
mare transparenţă a actului de audit.
PE TERMEN LUNG (pe durata actualei sesiuni parlamentare, până în
iulie)
1.
Elaborarea unei noi
Legi a pensiilor militare de stat, aplicabilă întregului personal militarizat
din cadrul Sistemului Naţional de Apărare, care să ţină cont de specificul
activităţii celor care deţin grade militare, care se supun unor obligaţii,
rigurozităţi, privaţiuni şi restricţii deosebite faţă de ceilalţi cetăţeni ai
României.
În acest sens,
reprezentanţii militarilor în rezervă prezenţi, au propus consultarea şi chiar
completarea proiectului început de comisia condusă de fostul secretar de stat
din MApN, doamna Simona SÎRBU, având în vedere că la vremea lui acesta
reprezenta punctul de vedere al coaliţiei, cuprins în pogramul de guvernare al
USL, şi a fost realizat cu concursul reprezentanţilor ministerelor interesate
ca şi al reprezentanţilor ministerelor muncii, finanţelor, ai altor organizaţii
ale militarilor în rezervă cât şi a militarilor din activitate.
Ca urmare a discuţiilor şi
dezbaterilor susţinute cu argumente de ambele părţi, poziţia iniţial reticentă
a oficialităţilor s-a mai nuanţat, ajungându-se în final la următoarele
rezultate:
1.
Realizarea unei
comisii comune , cu reprezentanţi MApN, MAI, SRI, ai militarilor în rezervă şi
ai celor din serviciul activ (ca şi în comisia Sîrbu) care va lucra la
elaborarea în regim de urgenţă a unui proiect de lege a pensiilor militare de
stat. Conform informaţiilor furnizate de domnul Vasile Costea, secretar de stat
la MApN, există deja trei variante de lege în discuţie, se va analiza şi
varianta Sîrbu, urmând ca varianta finală să fie decisă de comisia care va
lucra la elaborarea legii;
2.
În cazul în care va
exista o decizie politică în acest sens, este pregătită şi o Ordonaţă de
Urgenţă a Guvernului care să fie introdusă până la apariţia legii;
3.
În cadrul comisiei se
vor analiza prevederile HG-S 1019/2010, în vederea stabilirii modului de
aplicare în mod unitar;
4.
Se va stabili şi
comunica un calendar de desfăşurare a activităţilor;
5.
Deoarece activitatea
de audit la MApN s-a încheiat, preşedintele Casei de Pensii Sectoriale a MApN,
Col. Cornel Luca, a declarat că se vor emite noi decizii de pensii pentru acele
situaţii când deciziile anterioare au fost calculate eronat sau fraudulos.
Domnia Sa a spus că nu poate influenţa activitatea Comisiei de contestaţii,
deoarece aceasta este o structură independentă, dar prin emiterea Deciziei
Curţii Constituţionale nr.956 din 13 noiembrie 2012, accesul în justiţie se
poate face şi fără îndeplinirea procedurii administrative prealabile ( deci se
poate merge în instanţă fără hotărâri ale comisiilor de contestaţii).
În concluzie, şi aceasta
este concluzia pe care o trage subsemnatul în virtutea calităţii de
reprezentant al membrilor Filialei 1 Timişoara, urmează să vedem ce se va
întâmpla până la data de 1 martie, conform termenului stabilit la şedinţa
Comitetului Director din data de 5 februarie. În această perioadă, conducerea
filialei va intensifica demersurile pe lângă reprezentanţii locali ai Puterii (
din administraţie şi din parlament), pentru a-i determnina ca la rândul lor
să-şi atenţioneze conducerile centrale asupra faptului că prin lipsa de acţiune
şi continuarea menţinerii nedreptăţilot şi abuzurilor, riscă să-şi atragă
ostilitatea unor parteneri care le-au fost alături la nevoie şi pe al căror
sprijin nu vor mai putea conta în viitor. Şi cine ştie câţi alţi aliaţi vor mai
pierde cu timpul...!