joi, 1 aprilie 2010

Guvernul Boc nu respectă termenul de răspuns la interpelări

Senatorul PSD de Satu Mare, Valer Marian, a depus luni, 29 martie, în plenul Senatului o interpelare adresată premierului Emil Boc, având ca obiect “Nerespectarea termenului de răspuns la interpelări“. Redăm integral conţinutul interpelării.

În data de 22 februarie 2010 am adresat domnului ministru al Apărării Naţionale, Gabriel Oprea, o interpelare în plenul Senatului, având ca obiect pensiile militarilor. Prin această interpelare i-am solicitat, în esenţă, să-mi comunice care este poziţia Ministerului Apărării Naţionale şi a Marelui Stat Major General în problema pensiilor militarilor, precum şi care este numărul militarilor pensionari ce vor fi afectaţi de proiectul legii privind sistemul unitar de pensii publice şi cu ce sumă este degrevat bugetul naţional prin reducerea pensiilor acestora. Deşi au trecut peste 4 săptămâni de la prezentarea interpelării, nu am primit răspuns de la ministrul Apărării Naţionale, acesta încălcând astfel prevederile art. 163 alin. 4 din Regulamentul Senatului, conform cărora Guvernul şi fiecare dintre membrii săi sunt obligaţi să răspundă la interpelări în cel mult două săptămâni. Potrivit aceluiaşi articol, pentru motive temeinice, Senatul poate acorda un termen de cel mult 3 săptămâni, dar ministrul Apărării Naţionale nu a solicitat acordarea acestui termen prelungit.
Din păcate, nerespectarea termenului de răspuns la interpelări a devenit o practică a membrilor Guvernului României. De exemplu, la o interpelare adresată domnului ministru al Justiţiei, Cătălin Predoiu, în data de 15 februarie 2010, având ca obiect respectarea statutului şi a dreptului la apărare al arestaţilor preventiv, am primit răspuns în data de 17 martie 2010, adică după 4 săptămâni şi 2 zile, iar la o interpelare adresată secretarului de stat pentru problemele revoluţionarilor din Decembrie 1989 în data de 1 martie 2010, având ca obiect refuzul executării unei hotărâri judecătoreşti definitive, am primit răspuns în data de 23 martie 2010, adică după 3 săptămâni. În fine, la o interpelare adresată domnului prim-ministru Emil Boc în data de 8 martie 2010, având ca obiect motivarea Memoran­dumului Guvernului din 17 februarie 2010, privind interzicerea publicităţii de stat pentru presă, nu am primit răspuns până în prezent, deşi a expirat termenul de 2 săptămâni.
În consecinţă, vă solicit să luaţi măsuri în vederea respectării de către membrii Guvernului a termenului de răspuns la interpelările parlamentarilor şi să-mi comunicaţi măsurile întreprinse şi sancţiunile aplicate în acest sens.
Senator Valer Marian