vineri, 30 martie 2012

CONSECVENȚA ca atitudine între interes și trăsătura de caracter

Nefericită și neinspirată „inițiativa” guvernului „Boc”, de a amputa pensiile militarilor din ianuarie 2011,a fost începutul unei mișcări de masă a celor loviți de ura și disprețul unor politicieni, care asemeni unei haite de maidanezi înfometați s-au năpustit, asupra unor oameni care în discreția care îi caracterizează trăiau liniștiți departe de politica și intriga din societate.
Atunci în ianuarie 2011 marea majoritate a militarilor au văzut în Sindicatul Militarilor, care ființa încă din 2009, (filiala Craioveană din decembrie 2009) ca singura soluție prin care își pot apăra un drept fundamental și anume dreptul la pensie.
Îmi sunt încă proaspete imaginile, cu “cozile” de la ușa filialei, când camarazii mei de ieri dădeau buluc să se înscrie în SCMD pentru a-și depune contestația către M.Ap.N. și dosarul în instanță. Am întâlnit atunci oameni revoltați și hotărați, să se lupte pentru a da jos puterea politică, am întâlnit colegi pe care cu ceva timp în urmă, îi contactasem pentru a-i atrage lângă noi, cei din sindicat și care mă refuzaseră cu fermitate și care în acele zile când făceau „anticameră“ la ușa SCMD, îmi evitau privirea pentru a nu fi datori cu un răspuns, am întâlnit atunci multe soții văduve ale camarazilor pe care bunul Dumnezeu îi scutise de umilința la care noi eram supuși, am întâlnit oameni și oameni….
Și m-am bucurat că suntem împreună și putem deveni o forță.
Din păcate ceea ce a urmat …. modul în care unii dintre colegii mei au înțeles să se implice în activitatea sindicală m-au făcut să înțeleg, că nu este așa și mulți au venit în organizație, numai pentru interesul personal și nu pentru a slujii interesul general, din care decurge și interesul lor.
Prin numărul mare de membrii ai sindicatului, prin acțiunile de protest desfășurate, prin atitudinea și mesajul transmis de liderii organizației de la nivel central și local, care s-au expus pe ei și familiile lor, chiar dacă unii camarazi nu înțeleg acest lucru, prin tot ce a făcut, face și urmează să facă SCMD, s-a reușit să se dea un semnal de unitate, s-a sensibilizat societatea civilă și nu în ultimul rând deși puterea nu a acceptat dialogul, s-a reușit „ameliorarea” situației prin obligarea guvernanților la luarea unor măsuri de cosmetizare, a situației prin emiterea OUG nr.1 fapt care evident nu rezolvă situația.
Dacă atunci în ianuarie 2011 sindicatul nu ar fi existat și nu am fi ripostat, azi dragi camarazi am fi avut pensiile stabilite prin aplicarea salariului mediu pe economie… adică diminuarea cu 50%. Păcat că nu toți înțelegem acest lucru și mai ales păcat că nu înțelegem că odată precedentul fiind creat, el se poate repetat oricând.
Atitudinea unor camarazi care deși s-au înscris în sindicat, nu împărtășesc valorile acestuia, pasivitatea și neimplicarea în viața de organizație, neparticiparea la ședințe și la activitățile organizației precum și neachitarea obligațiilor financiare (modice de altfel), adică plata cotizației au dus la slăbirea temporară a forței SCMD, fapt dorit și de „dușmanii” din toate mediile. Prin tot ceea ce nu faceți dragi camarazi, contribuiți la slăbirea organizației noastre, intr-un moment decisiv și anume bătălia finală adică CAMPANIA ELECTORALĂ, momentul în care noi împreună cu poporul putem face schimbarea.
Nouă militarilor ne place să credem că prin educația deosebită dobândită și prin sacrificiile pe care munca și viața noastră le impune, suntem o categorie cu spirit civic dezvoltat. Atunci dragi camarazi este timpul să dovedim acest lucru prin fapte și nu prin vorbe.
Pentru liniștea bătrâneților noastre, pentru siguranța zilei de mâine, pentru viitorul copiilor și al nepoților noștri vă rog dragi camarazi să înțelegeți că „trenul care poartă șansa națiunii române” a oprit in gara noastră. Să nu ratăm îmbarcarea.
Deși ar fi multe de spus și de comentat mă opresc aici cu gândurile mele către voi, convins fiind că veți da dovadă de consecvență în a continua ceea ce ați început în ianuarie 2011 când v-ați înscris în SCMD, pentru că la noi militarii consecvența în atitudine înseamnă TĂRIE DE CARACTER.

Cu deosebita considerație,
PRESEDINTELE SCMD Filiala 1 Craiova
Col.(r.)
Ioan Mișu NAON