luni, 7 mai 2012

SCENARII POLITICE ŞI PERSPECTIVE IMEDIATE
AUTOR
Preşedintele SCMD, Filiala 1 Braşov
Preşedintele Alianţei Pentru Respectarea Democraţiei – Octavian Paler
GL.mr.(r). Prof.univ.dr. Petrişor Mandu

 DRAGI CAMARAZI
Teoria riscului (specializarea universitară în care am profesat în ultimii 10 ani şi pentru care neregretatul şi impostorul regim Boc mi-a suspendat, pe aproape 2 ani, pensia militară de serviciu) fundamentează anumite instrumente de analiză, investigare şi previzionare a evoluţiei unor factori economici şi social politici care vor alcătui cadrul probabil de existenţă, al convieţuirii umane. Viitorul este întradevăr, greu de ghicit. Ştiinţa, deşi a înaintat serios în timp, nu a reuşit, pe unele direcţii, să confere mai multă predictibilitate unor fenomene ale căror cauze sunt necunoscute sau despre care avem prea puţine date. În asemenea situaţii, teoria riscului nu poate formula matematic, modul lor de manifestare şi nu poate exprima o anumită predicţie liniştitoare. Sunt situaţii în care, noi oamenii, nedispunând de un mare număr de date observaţionale, elaborăm prognoze chiar dacă lipseşte o anumită corelaţie între parametrii fizici ai fenomenului respectiv. Nu se poate vorbi despre o lipsă de responsabilitate ci, doar de necesitatea existenţei unui mijloc de prevedere. Orice previziune se bazează pe o funcţie probabilă care nu exprimă  o dependenţă funcţională riguroasă. Realizând o  mai eficientă intersecţie între problemele de corelaţie şi  cercetările practice, oamenii de ştiinţă au în vedere evoluţia unor fenomene periculoase şi greu predictibile cum sunt: agitaţiile şi frământările din interiorul planetei noastre; factorii cosmici mai importanţi; fenomenele şi evenimentele politice, economice şi sociale deosebit de importante , din perspectiva interesului public. Am lăsat, în final, fenomenele meteorologice deoarece acestea au loc în atmosfera terestră, despre care avem tot mai multe informaţii. Constatăm, pe zi ce trece că tot mai mulţi „analişti, evazionişti, parlamentari propulsaţi financiar pe listă la caseria partidului, sociologi, propagandişti şi foşti utecişti” vorbesc despre prognoze politice, necondiţionând sensul discursului lor, de unele cauze ştiinţifice, de care, habar nu au. Se poate spune că, „dacă s-ar aduna toţi oamenii de ştiinţă de pe planetă nu ar fi în măsură să stabilească cu exactitate, aprioric, traiectoria unei frunze care cade dintr-un copac”. Apreciez, în final, la această introducere că, oricât de puţin predictibilă ar fi o prognoză, aceasta reprezintă ceva mai mult decât ignoranţa.
Dragi camarazi,
Manipularea prin scenarii este la îndemâna oricărui om care dispune de ceva bani şi poate avea acces la una din sursele media. Pe măsură ce confruntarea electorală „umflă gogoaşa minciunii” în ambele tabere, iar sărăcia şi corupţia ajunse drept politici de stat, au născut un politicianism ipocrit, politicienii încearcă să ne convingă asupra bunelor lor intenţii. Fiecare grupare este gata să-şi asume rolul de „salvator al naţiunii”, se vorbeşte despre „apocalipsa după Boc”, „disoluţia statului”, „alianţe contra naturii, şubrede, temporare”, „presiunile baronilor locali”, „incapacitatea de a gestiona treburile ţării”, „suspendarea preşedintelui”, „spargerea borcanului cu miere bugetară”,” anihilarea  monopolului asupra numirilor clientelei în funcţiile publice”,”refacerea unei noi configuraţii a opoziţiei unite”, „alegeri anticipate”, „dizolvarea parlamentului” etc. Acest „ virus Troian – scenarita” pică bine la prostime aşa cum, scenele vieţii mondene lasă cu „gura căscată” o mare parte a „femeilor militante întru nimic”. Au fost deschise mai multe „fronturi de luptă politică” în care sunt poziţionaţi o serie de factori interni şi externi. În prezent, sunt activate trei scenarii care  satisfac , cel puţin simbolic, pe susţinătorii tandemului Băsescu – Boc şi anume:
a. Trece guvernul Ponta în Parlament, cu excepţia unor miniştri, asupra cărora , Primul Ministru desemnat va reveni; după investire, acest guvern va trece la aplicarea unor  „măsuri populiste” care vor eroda imaginea şi eficienţa de guvernare, iar până la alegerile parlamentare, se va reface puterea electorală a PDL; Acesta, va fi reformat prin MRU şi sprijinit masiv de UDMR, PNG şi UNPR şi ce mai rămâne din PPDD;
b. Cade guvernul Ponta în Parlament, iar pe fondul instabilităţii politice temporare, se amână alegerile locale până în noiembrie 2012, timp suficient pentru o nouă „înverzire a PDL reformat”;
c. Trece guvernul Ponta, au loc alegerile locale iar Preşedintele dizolvă Parlamentul. Au loc alegeri parlamentare, anticipate.

Pentru a nu rămâne inactiv la aceste scenarii virusate, am să vă prezint , în opinia mea, cum se vor desfăşura ostilităţile în următoarele 6 luni.
1. Mâine, 07.05.2012, în Parlamentul României, Guvernul format de Victor Ponta va primi investitura , fără niciun dram de emoţie. Sprijinul nemijlocit al majorităţii poporului va avea un impact pozitiv asupra conştiinţelor parlamentarilor din PDL, UDMR, UNPR şi minorităţi care vor vota, în mare parte, guvernul. Votul unanim al USL va fi, implicit. Guvernul va trece cu peste 260 de voturi, suficient pentru o nouă perspectivă şi speranţă politică. Primele măsuri luate de guvernul Ponta vor fi legate de scoaterea democraţiei din chingile portocalii „înverzite de putregaiul incompetenţei şi al imposturii” şi relansarea prin atitudine corectă , faţă de români, a statului de drept. Succesiv, vor fi anihilate efectele abuzurilor iresponsabile şi penale ale foştilor guvernanţi, asupra pensionarilor, bugetarilor, femeilor şi militarilor. Începând cu luna iunie 2012 , limitarea acestor efecte va fi resimţită treptat (primele măsuri vor viza restituirea banilor reţinuţi ilegal, de la pensionari şi refacerea salariilor bugetarilor, taiate  în mod criminal, de guvernul portocaliu.
2. Se vor armoniza eforturile tuturor demnitarilor aflaţi în funcţii, pentru evoluţia pozitivă a credibilităţii României pe plan extern, acţionându-se asupra vulnerabilităţilor interne care au şubrezit indicatorii de suveranitate naţională. Strategia politică a USL va contracara urgent şi progresiv: politizarea şi destructurarea educaţiei; precaritatea şi destructurarea prin desfiinţare a sănătăţii; insecuritatea socială, corupţia locală şi statală, evaziunea fiscală, ilicitul marilor averi, mafia în toate componentele ei, etc. Deşi nu se vor modifica şi corecta substanţial, pe termen scurt,  legile organice, vor fi depuse eforturi masive pentru redimensionarea funcţiilor statului de drept şi creşterea competenţei instituţiilor statului pentru îndeplinirea acestora. Toţi prefecţii care  care au fost  numiţi şi implicaţi în probleme de partid, mai ales electorale, vor fi revocaţi din funcţie iar posturile vor fi încadrate , prin concurs, de oameni competenţi, neafiliaţi politic.
3. Configuraţia din Parlamentul României va suferi modificări dinamice în defavoarea PDL, acest partid va fi supus unor presiuni generate de comportamentul dubios şi infracţional al unor membri ai săi, atât la nivel teritorial cât şi local. Justiţia are acum posibilitatea refacerii unei imagini publice  corecte, reale  şi persistente, eliberându-se de încărcătura inutilă a proceselor aflate pe rol, generate de abuzurile împotriva pensionarilor şi dictate de guvernul portocaliu, ocupându-se de aceia care, au şubrezit temelia statului, au secat visteria publică,  au nenorocit , prin fraudă, bunăstarea cetăţenilor şi au destructurat prin învrăjbire, armonia socială.
4. Alegerile locale din iunie 2012, vor decurge liniştit şi normal, pentru prima dată, din 1989. Esenţa acestei normalităţi va consta în liberalizarea mizei votării sub presiunea iminentă, a acţiunii legii asupra infractorilor electorali. Frica de sancţionare penală va preveni tentaţia mitei electorale  care, prin abundenţa ei, a alterat în campaniile electorale anterioare, votul popular. Limitarea mituirii voturilor, atitudinea conştientă a alegătorilor, creşterea conştiinţei civice liber exprimate, implicarea  din poziţia de neutralitate a prefecturilor şi organelor MAI, vor reda treptat, stabilitatea emoţională a electoratului. Ca urmare a intrării în normalitate şi a funcţionării statului de drept, rezultatele alegerilor locale vor avea probabil, următoarea configuraţie:
·       USL se va afirma ca primă forţă politică şi va obţine peste 68% dintre primării şi consilii judeţene;
·       A doua forţă va fi PDL care, în virtutea unei remanenţe electorale, va obţine în jur de 17%  dintre primării şi consilii judeţene;
·       PP-DD (al lui Dan Diaconescu) va obţine un scor slab de numai 5%; Acest rezultat va descuraja aproape complet electoratul OTV, la viitoarele alegeri parlamentare;
·       UDMR va resimţi la alegerile locale efectul negativ al cârdăşiei, până la capăt cu PDL şi va avea un rezultat de 3,5 – 4%.; acest rezultat va fi corectat la alegerile parlamentare unde scorul va fi mai bun datorită spiritului de solidaritate , la câştig, al electoratului maghiar;
·       Celelalte formaţiuni politice (PRM, PNG, etc) vor avea electorat conjunctural şi vor obţine , la un loc, 5,5 – 6 %.
5. Scorul realizat la alegerile locale nu va  mai da posibilitatea unor manevre politice strategice, deoarece sezonul favorabil, criza şi conjunctura internaţională va cantona preocupările în zona interesului public imediat, „îmbunătăţirea nivelului de trai”. Preşedinţia, ca instituţie, va utiliza, în mai mică măsură, arma dezbinării şi a mutărilor surpriză pe scena politică, spre dezamăgirea celor din media, care vor trebui să se implice mai mult în construirea viitorului decât în dărâmarea trecutului. Între Palatul Cotroceni şi Palatul Victoria va avea loc un schimb necontenit de replici, atitudini şi invitaţii către normalizare. Este posibil ca Preşedintele să-şi limiteze, din propria-i iniţiativă  mandatul,  până la alegerile parlamentare din noiembrie 2012. Rolul de jucător în treburile guvernului şi ale Parlamentului va fi abandonat  şi va fi înlocuit cu expunerea unor argumente care au condiţionat un asemenea rol în perioada anterioară.
6. Alegerile parlamentare din noiembrie 2012, vor aduce unele modificări în ce priveşte configuraţia tehnică şi procedurală a acestora. Cele două forţe politice principale din structura USL, anume, PSD şi PNL, vor participa la alegeri, de sine stătător şi vor obţine scoruri probabile de 36% pentru PSD şi 33% pentru PNL. Partidul Conservator se va cupla pe listele unuia dintre cele două. Singur , nu va accede în Parlament, la un prag electoral, menţinut la  5%. Aceste scoruri pot fi confortabile pentru PSD şi PNL, în măsura în care, vor consfinţi şi oficializa alianţa de guvernare centru – stânga, centru – dreapta. În situaţia în care tentaţiile de dominaţie politică şi ambiţiile personale vor triumfa, configuraţia scenei politice se va schimba radical, pe fondul unor turbulenţe amplificate de binevoitorii perdanţi. În această situaţie, oricare dintre cele două partide câştigătoare poate fi aruncat în opoziţie. Deşi nu sunt premise serioase în acest sens, rămâne o problemă cu grad de risc maxim.
Nucleul dur al PDL se va cantona în ideea remanierii şi reformării partidului, sub umbrela deloc protectoare a lui MRU şi va obţine un rezultat mai mic decât în alegerile locale, anume undeva pe la 12%. Multe primării portocalii şi înverzite ulterior, vor căuta după alegerile locale , umbrela roşie sau galben albastră. UDMR va reveni, prin solidaritate la câştig,  la procentul de 5,8 – 6%. Celelalte 13 procente vor fi acoperite de PRM, PNG, UNPR şi minorităţi, altele decât cea maghiară.
7. Este posibil ca din Noiembrie 2012, modelul democratic american de echilibru procentual între putere şi opoziţie să nu mai funcţioneze, în condiţiile unei alianţe stânga –dreapta. Opoziţia va fi oarecum asimetrică şi se va manifesta prin angajarea răspunderii şi libertăţii votului parlamentar. Liderii grupurilor parlamentare de talia lui „Toader din Galaţi” nu-şi vor mai amesteca degetul arătător în semnificaţia votului şi nu vor mai fi artizanii deformatori ai democraţiei.
8.  Baronii locali din toate partidele vor continua să mimeze democraţia, egalitatea şi fraternitatea cu cetăţenii exprimând, printr-un limbaj incredibil de fals, nevoia de unitate în jurul interesului public. Rezistenţi la votul uninominal, figurile lor vor fi, cu siguranţă, „bătute în cuie” şi  menţinute în topul implicărilor, structurilor de autoritate şi candidaturilor succesive la funcţii şi onoruri publice. Aceştia vor „face cărţile” în Consiliile locale şi judeţene care vor fi de două categorii, monocolore şi multicolore. Pentru a se evita situaţiile de blocaj în structurile multicolore, va fi necesară ca şi până acum, „coabitarea la vârf”. Interesul baronilor locali faţă de bugetul judeţului, contractarea de împrumuturi, stabilirea taxelor şi impozitelor, elaborarea şi finanţarea programelor de dezvoltare economică –socială şi administrarea comunităţilor va fi permanent inoculat şi celor care au fost trimişi cu destinaţie partinică în aceste consilii. Deşi lista candidaţilor comuni ai USL la şefia primăriilor din municipiile reşedinţă de judeţ şi la şefia Consiliilor Judeţene a fost elaborată şi aprobată în funcţie de poziţionarea în sondaje,datorită unor schimbări de strategii electorale ( înscrierea unui număr mare de pretendenţi pe un loc eligibil), în unele judeţe apreciate ca fiind monocolore, vor fi surprize. În situaţia în care, la nivel teritorial, va fi menţinută şi promovată acordarea şi semnarea contractelor tot în maniera coruptă (mită, favoritisme, nepotisme), comportamentul baronilor locali va constitui „călcâiul lui Ahile” pentru guvernul Ponta.
9. Componentele active ale societăţii civile, nesubordonate politic, vor fi tot mai puţin încurajate, iar în plan teritorial, izolate şi ţinute departe de media. În cazul în care guvernul nu va abandona clientelismul, rubedeniile şi spăgarii teritoriali, nota de plată a acestuia se va încărca rapid şi toată ura populară se va revărsa împotriva lui.  Din aceste considerente este necesară aplicarea viziunii lui Victor Ponta, de a „se termina definitiv cu incompetenţa şi clientelismul politic”. Un sector extrem de vulnerabil este sectorul educaţiei. După episodul Funeriu care a dezactivat o mare parte din componentele educaţionale, sper să nu ne confruntăm acum, cu episodul Dumitrescu. Este suficient timp până luni, la investirea guvernului, să se facă lumină în acest caz.
Dragi camarazi,
Schimbarea regimului politic de orientare doctrinară cameleonică, reprezentat, în mod paradoxal, de cetăţeanul Emil Boc şi continuat într-o formă salutară „de scurtă durată” de MRU, va  şterge din atenţia opiniei publice „jalnica poveste a salariilor şi pensiilor nesimţite”. Necazurile pricinuite militarilor în rezervă din toate structurile de apărare, ordine şi siguranţă naţională vor gasi o rezolvare politică care să stopezepunerea în aplicare a consecinţelor de ordin pecuniar, provocate unor pensionari militari, prin aberantul şi ilegalul proces de  revizuire/regularizare. Având în vedere nenumăratele petiţii semnate de mii de pensionari militari , adresate Parlamentului, Instituţiei Pesidenţiale, Primului Ministru, în care sunt semnalate greşelile de ordin tehnic şi procedural din sistemul de pensii militare, intrarea în funcţiune a unei comisii interministeriale care împreună cu Corpul de Control al Primului Ministru si Curtea de Conturi sa execute un control de fond pe problematica pensiilor militare la ministerele si structurile implicate în acest proces fraudulos, va fi o chestiune de timp şi nu de voinţă politică. Pentru că aceste consecinţe sunt prea dureroase vor fi şi nişte factori răspunzători, participanţi cu voie, sau fără voie, la haosul produs. Se vor face eforturile legislative necesare, prin care, legile ocupaţionale şi statutul militar pentru personalul  din sistemele apărării, ordinii publice şi siguranţei naţionale să devină operaţionale cel mai târziu la începutul anului 2013. Principiul iluzoriu al “aşazisei contributivităţi” pe care subsemnatul l-a  criticat, în fiecare analiză,  nu va mai constitui unitatea de măsură a cuantumului pensiei decât pentru aceia care au contribuit sau vor contribui. Neretroactivitatea legilor va redeveni principiu general valabil în statul de drept, reaşezat în parametri săi fireşti , de către guvernul Ponta. Componenta de rezervă a armatei îşi va ocupa locul şi rolul ei, iar acest popor sper să înţeleagă, prin prestaţia politică a aleşilor săi, că apărarea ţării costă iar cei care “garantează, cu viaţa lor, libertatea şi suveranitatea ei, precum şi onorarea angajamentelor internaţionale, merită onoraţi şi plătiţi ca atare”. În prima urgenţă, guvernul USL îşi va respecta angajamentul faţă de noi în măsura în care va solicita şi va susţine proiectul  de modificare legislativă în vederea menţinerii cuantumurilor pensiilor din decembrie 2010 pentru militarii în rezerva cărora le-au fost diminuate drepturile, în procesul de recalculare/revizuire asa cum era prevazut în  Legea 19/2001 abrogată. După câştigarea alegerilor parlamentare pachetul legislativ care se referă la legile ocupaţionale şi statutul nostru trebuie să devină o realitate. Aceste deziderate au stat la baza acţiunii noastre comune din Piaţa Victoriei, la  1 Mai 2012. Celelalte comentarii şi neînţelegeri sper să fie rezolvate de membri CD şi preşedinţii de Filiale ai SCMD. Toate le-am comentat în aceste zile sub forma unor relaţionări prin gândurile scrise  şi adresate dumneavoastră, prieteni şi adversari. Acum, mă voi retrage discret din acest efort a cărui utilitate sper să fi vă fie benefică celor care, aţi suferit mai mult. Aştept reacţia şi manifestarea nevoii de solidaritate care acum este aproape anihilată de spiritul de confort relativ. Până nu voi constata că se manifestă o asemenea dorinţă de refacere a unităţii noastre atât la nivel central, cât şi la nivel teritorial, voi aştepta. Să nu vă lăsaţi numai pe mâna politicienilor. Politica este necesară, fie că sunt politicienii eficienţi sau nu. Politica este cea care reglează mecanismele sociale fie că ne plac sau nu politicienii. Dar societatea civilă suntem noi toţi! Numai că ne manifestăm atât de firavi în unitate! Din aceste considerente, vă propun să facem ordine între noi membri SCMD, să vedem cu cine mai rămânem, iar apoi, după „curăţenia din vară”( pe cea de primăvară am ratat-o) să revenim cu o nouă forţă şi atitudine civică, revigorată. Aşa cum ne manifestăm acum, nu se poate merge mai departe. Cel puţin subsemnatul, nu mai poate fi eficient. Sper să ne mai revedem pe această pagină în alte condiţii mai prielnice . Până atunci, vă adresez toate gândurile bune!
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhdjdbg0c1h_gxOl-HRpKjQpoky5XMEsn1tyMejCeihJFhesYz1xeeODZP9R0PQGeS1G_JR7T9fv7g49M5x-SXSi8nRbtQRIPEIV6RKCN0FbwDnIHPztLTlcIY9QQ43I6Zu8iwXSv2OB6G7/s640/scenarii.jpg