marți, 3 iulie 2012

DISCURS ASPRA REVENIRII DIN DERAPAJ
AUTOR
Presedintele Filialei Brasov
Gl. mr(r) prof. univ. dr. Petrisor Mandu

Argument la discurs


Prin materialul intitulat” Strategia noastră şi păcatul social” publicat în ziua de 29 iunie 2012, am încercat să poziţionez situaţia actuală a realizărilor obiectivelor SCMD, în raport cu puterea (cea care  a fost până la 07 mai 2012 şi faţă de actualul executiv condus de Victor Ponta). După cum observaţi, diferenţiez cele două noţiuni şi anume  „puterea” de „executiv” şi nu intenţionez să dau explicaţii. Dacă cei mai mulţi dintre domniile voastre apreciaţi că, în cele două luni de la „instalarea la guvernare” au dispărut din justiţie, poliţie, armată, învăţământ, administraţie, sectorul privat căpuşat de evaziune fiscală, sectorul de sănătate publică, pensii şi asigurări sociale, preocupările baronilor locali, palatul Cotroceni, parfumul portocaliu şi intenţiile de revanşă , la succesul ultimei moţiuni de cenzură, trebuie să vă dezamăgesc!  În analiza „Scenarii politice şi perspective imediate” publicată de subsemnatul în 06 mai 2012, arătam „Au fost deschise mai multe „fronturi de luptă politică” în care sunt poziţionaţi o serie de factori interni şi externi.... Aceste scoruri (cele previzionate a fi obţinute în alegeri)  pot fi confortabile pentru PSD şi PNL, în măsura în care, vor consfinţi şi oficializa alianţa de guvernare centru – stânga, centru – dreapta. În situaţia în care tentaţiile de dominaţie politică şi ambiţiile personale vor triumfa, configuraţia scenei politice se va schimba radical, pe fondul unor turbulenţe amplificate de binevoitorii perdanţi. În această situaţie, oricare dintre cele două partide câştigătoare poate fi aruncat în opoziţie. Deşi nu sunt premise serioase în acest sens, rămâne o problemă cu grad de risc maxim”.
La data de 07 mai 2012, guvernul condus de Victor Ponta a înlocuit pe cel de - al doilea guvern portocaliu căzut prin moţiune de cenzură. Nu cumva apreciaţi că poporul, prin vocea Parlamentului, este suveran în această decizie strategică de schimbare a cârmuirii?  Cu siguranţă, aţi constatat că acest nou guvern are susţinerea Uniunii Social Liberale formată din Partidul Social Democrat şi Alianţa de Centru Dreapta (Partidul Naţional Liberal şi Partidul Conservator). Nu cumva am identificat noi, SCMD, în aceste forţe politice aliaţii pe care i- am sprijinit în campania electorală  şi în care ne-am ancorat toate speranţele de luptă şi victorie împotriva abuzurilor?
Scăderea încrederii românilor (noţiune atât de des şi fals rostită de Boc) a cauzat , în principal, plecarea din PD-L şi UNPR a unor parlamentari la USL. Consideraţi că pot fi abordate şi implementate unele măsuri urgente de limitare a „riscului de ţară portocaliu” fără ca USL să refacă raportul politic de forţe, în Parlamentul României, în favoarea sa?  Poate ar fi normal să încercăm unele formulări de răspuns şi la următoarele întrebări ţinând cont de orizontul de aşteptare de două luni:
a.    Se putea realiza un mix eficient între politicile de stimulare a creşterii economice şi obiectivul asigurării stabilităţii economice şi financiare a ţării?
b.    Se putea realiza execuţia bugetară de o manieră prudentă, concomitent cu respectarea obligaţiilor asumate către diferite categorii de cetăţeni, şi anume, în cursul acestui an, reîntregirea salariilor personalului bugetar la nivelul din iunie 2010 și restituirea sumelor reţinute fără bază legală pensionarilor, inclusiv militarilor?
c.      Puteau creşte încasările bugetare prin eficientizarea administrării fiscale, îndeosebi prin aplicarea de proceduri moderne de control, lupta fermă împotriva evaziunii fiscale şi a corupţiei, precum şi prin utilizarea cu rezultate cuantificabile a banului public (reducerea drastică a cheltuielilor materiale ale instituțiilor bugetare şi ierarhizarea investițiilor publice în funcție de influențele economico-sociale favorabile ale acestora, fără a fi puse pe masă rezultatele auditului ordonat de Primul Ministru?
d.    Se putea finaliza: creşterea substanţială a gradului de absorbţie a fondurilor structurale şi de coeziune până la 31 decembrie 2012; demararea implementării schemei privind reabilitarea termică a clădirilor; finalizarea, promovarea şi aprobarea noului proiect de lege a sănătăţii; implementarea unui proiect pilot cu privire la salarizarea diferenţiată, în funcţie de performanță, a personalului din sistemul sanitar; creşterea accesibilităţii populaţiei vulnerabile la servicii medicale; înfiinţarea centrelor multifuncționale în zonele în care şi-au încetat activitatea spitalele considerate ineficiente, pentru creşterea accesibilităţii populaţiei la servicii medicale de specialitate; auditarea şi evaluarea tuturor contractelor de achiziţii de bunuri şi servicii; îmbunătăţirea cooperării dintre instituţiile abilitate în combaterea evaziunii fiscale şi a contrabandei (ANAF, IGPF și IGPR); implementarea strategiei sectoriale pentru combaterea corupţiei în structurile MAI; demararea consultărilor cu societatea civilă pentru reconstrucţia sistemului de pensii ocupaţionale; reîntregirea salariilor personalului bugetar, etc?????
Cu siguranţă NU!
1. Factorii care au exercitat  presiuni asupra comportamentului politic, strategic al guvernului USL, în perioada 07 mai 2012 -  01 iulie 2012
Vă vorbesc în cunoştinţă de cauză, nici din amintiri , nici din auzite. Tot ce spun este fundamentat matematic, prin fapte, scheme logice,  intenţii, previziuni şi rezultate. Iată cum văd eu situaţia! În cele două luni, asupra guvernării Ponta (USL) au acţionat o serie de factori interni cum sunt: eternul meci iraţional dintre cele două Palate; efortul mediatic de discreditare pe plan intern şi necesitatea unei reacţii; atenţionarea publică a preşedintelui că ”reformele făcute in ultimii ani nu vor mai putea fi intoarse”; examenul alegerilor locale şi necesitatea trecerii acestuia atât din perspectiva organizării ireproşabile cât şi a rezultatelor favorabile hotărâte de popor, prin exprimare liberă; contracararea acţiunilor baronilor locali uniţi transpartinic, prin logica intereselor de grup; reacţia fermă la atacurile de imagine produse prin vectorii de manipulare a opiniei publice; şuntarea elanului şi imaginii lui Victor Ponta prin asocierea cu „infractorul favorizat, Adrian Năstase”; atragerea unor vectori ai societăţii civile în sfera de influenţă a găştii PE- DE-  LISTE; critica severă a lui Victor Ponta pe temeiul acordului cu UNPR; acuzaţia de plagiat  multiplicată şi difuzată de reţeaua propagandistică portocalie, mai ales pe plan extern şi necesitatea formulării unei strategii de răspuns; existenţa unui cod inerţial de rezistenţă în toate structurile administrative portocalii; presiunile exercitate de primăriile portocalii blagoslovite financiar de MRU şi obligate să returneze banii; abandonarea marjei de majorare a salariilor de 16% cât promisese MRU pentru vara lui 2012 şi adoptarea unei decizii de eşalonare a reântregirii salariilor în două etape în luna iunie, şi 8% după desfăşurarea alegerilor guvernamentale din noiembrie 2012; scandalul generat de nominalizarea unor miniştrii (cel de la educaţie şi cultură) de care se fac vinovaţi unii lideri cu vechime ai PSD; precaritatea constructiilor politice, dar si caracterul ascuns şi perfid al jocurilor actuale de putere din Romania; senzaţia de izolare a instituţiilor statului de partide, precum  Parchete, Parchetul General şi DNA, serviciile de informaţii, ICCJ şi CSM;  compromiterea imaginii de redresare economică printr-o agresiune imagologică speculată de media, în interes financiar. Vă mai aduceţi aminte de conţinutul discursului de felicitare al domnului Preşedinte la investirea guvernului Ponta? Vă redau un mic fragment: (ora 23.03): "Incep prin a vă felicita. 284, vă apropiaţi de 322 o cifră care v-a adus noroc data trecută. Aveţi o misiune grea în condiţiile în care Europa nu e stabilizată economic. Aş vrea să vă spun la ce m-aş aştepta de la un Guvern fie şi el de Opozitie fata de mine. M-as astepta la o continuare a ceea ce s-a făcut bun în mod deosebit în reforma statului". NU uitaţi că legea 329/2009 şi legea 263/2011 sunt legi organice care “au reformat, prin abuz şi furăciune, statul”.
Dar sunt şi o serie de factori externi care au exercitat presiuni asupra guvernului Ponta: mirajul proiecţiei de putere al liderului român  în Consiliul European; disputa de putere stânga – dreapta în toate statele Uniunii Europene; mesajele ambasadorului SUA; efortul mediatic de discreditare pe plan extern; negocierile cu FMI; stabilirea din exterior, a indicatorilor macroeconomici, financiari, şi sociali; pierderea din potenţialul de suveranitate naţională prin integrare şi lipsa autorităţii politice naţionale; criza economico-financiară şi jocul european al „falimentului elen”; comportamentul duplicitar al unor ţări democratice faţă de interesele României; atacul brutal extern asupra privatizărilor şi asupra resurselor; manipularea  şi intoxicarea românilor din diaspora împotriva noii guvernări de către un aparat bine structurat şi condus de la palat. Factorii externi pot fi enumeraţi în continuare.
2. Noi , SCMD, am semnalizat public  în permanenţă la stânga socială iar acum, ne aflăm într-un mic derapaj
Deseori, confundăm lupta pentru apărarea drepturilor şi libertăţilor cetăţenilor cu lupta pentru egalitate. Am putea susţine că noi, SCMD, prin sprijinul public acordat USL, am conexat cele două aspecte ale luptei în sensul că , prin doctrina PSD am susţinut lupta pentru egalitate şi dreptate socială iar prin cea liberală, apărarea drepturilor şi libertăţilor cetăţeneşti. Aceste aspecte ar putea conduce, logic, la un paradox dar, numai în situaţia în care ne-am deconecta de la celelate stări paradoxale ale lumii contemporane şi anume: cea dintre resursele limitate şi încurajarea consumului şi cea dintre gândirea economică unică şi fragmentarea politică. Lumea noastră, stimaţi camarazi, este o lume a paradoxului, aşa este ea concepută şi într-o astfel de lume este necesară intervenţia de urgenţă a spiritului de TOLERANŢĂ! Acceptarea acestui spirit este specifică pentru toate entităţile umane care nu acţionează în plan public, sub influenţa excesivă a prostiei, răutăţii, imposturii şi  care nu fac din răutate şi duşmănie „alianţe monstruoase” nedemne pentru o morală normală. Mass-media internă, în cea mai mare parte diversionistă, abia aşteaptă să facem pasul greşit în strategia sindicală. Derapând de la poziţia consolidată, în conştiinţa opiniei publice, de vector important al alianţei USL, noi SCMD ne îndepărtăm artificial de axa sa, puternic orientată către dreptatea socială iar prin frustrările personale vom face să ni se închidă actualele oportunităţi deschise prin truda, sacrificiul stradal, financiar şi  psihic al tuturor camarazilor noştri. La ce a fost util tot efortul nostru „revoluţionar” din 2009 şi până în prezent? Cum se poate defini o entitate care îşi schimbă principiile şi partenerii după cum îi sunt satisfăcute mofturile? Nu cumva, căldura verii şi confortul social  ne anihileaza pofta de dezbatere publică a  unor aspecte legate de starea "morala" a societăţii din care facem parte? A dispărut cumva la orizont pericolul instaurării unei societăţi administrate de politicieni corupţi şi incompetenţi? A încetat suferinţa populaţiei de pe urma deciziilor incompetente sau direct interesate ale politicienilor sau abuzul marilor corporaţii sau instituţiilor financiare?  A luat sfârşit reforma morală sau continuă înfrăţirea dintre politicienii cu afacerişti , mafioţi şi excroci, corupţi mai vechi sau mai noi?  Nu observaţi cum liderii ONG-urilor s-au compromis iremediabil prin tăcerea suspectă în faţa abuzurilor patronate de cei pe care i-au ajutat să ajungă la putere? Nu simţiţi starea de convalescenţă din interiorul filialelor noastre? Doriţi să ajungem şi noi, SCMD,  apendicele însărcinat cu propaganda politică a unui partid de buzunar? Sunt mult mai multe întrebări care aşteaptă un răspuns comun, cetăţenesc şi  moral  care să influenţeze viaţa a milioane de români ajunşi la limita suportabilităţii, după şase decenii de experimente efectuate, în mod barbar, asupra lor. Renaşterea României va putea fi posibilă şi prin implicarea responsabilă a SCMD, a noastră în  luarea deciziilor economice şi politice în dispariţia de pe scena politică a acelor partide duşmănoase împreună cu personajele incompetente şi corupte care le conduc.  Renasterea Romaniei va putea avea loc doar în situaţia în care, din partidele politice actuale vor dispare de pe scena politica unele personajele incompetente şi corupte. Dar, odata cu acestea trebuie sa dispara şi actualele organizaţii care se autointitulează reprezentante ale Societatii Civile şi care s-au dovedit, în cele din urmă, a fi doar nişte apendice insarcinate cu propaganda, în favoarea unor partide politice. Pe locul lasat liber, trebuie să apară o reţea de organizaţii care, să îşi ia în serios, rolul de supraveghetoare a modului în care se iau deciziile politice şi economice cu impact direct asupra vieţii a milioane de români, deja ajunsi la limita suportabilităţii după aproape 60 de ani de experimente asupra lor.
3.  Vă supun atenţiei următoarea strategie de redresare rapidă şi  de câştigare a iniţiativei strategice de acţiune publică  şi menţinere a credibilităţii comportamentale a SCMD:
a. În primul rând, recunoaşterea greşelilor şi revenirea la principiul fundamental care ne-a unit „lupta împotriva abuzurilor şi a dictaturii”;
b. Readucerea urgentă în SCMD a tuturor camarazilor care, din diferite motive, au fost excluşi sau marginalizaţi;
c. Activarea tuturor blogurilor filialelor SCMD prin trezirea la realitate a preşedinţilor de filiale; cu mare atenţie şi grijă la acele filiale unde au rămas cu mesajul de Anul Nou;
d. Trecerea pe blogurile filialelor a adresei de e-mail a preşedintelui de filială; după cum aţi observat, subsemnatul are postată adresa de e-mail din prima zi şi telefonul personal; (altfel cum putem comunica unii cu alţii?);
e. Exprimarea adeziunii pe fiecare blog de filială, până la 07.07.2011, de SPRIJIN TOTAL ŞI FĂRĂ ECHIVOC A GUVERNULUI USL ŞI PRIMULUI MINISTRU VICTOR PONTA cu toate limitele generate obiectiv, aşa cum am arătat anterior; Sprijin total pentru Generalul CORNELIU DOBRIŢOIU în buna sa credinţă şi intenţie de a readuce pensiile diminuate la nivelul lui decembrie 2010;
f. Asigurarea ordinii de drept şi promovarea rolului de lider al SCMD în mitingul din 14.07.2012, prin măsurile organizatorice din care să nu fie excluşi acei camarazi „mai incomozi”;
g. Asigurarea prezenţei la miting a cel puţin jumătate plus unul dintre filiale, chiar în condiţiile suportării cheltuielilor de transport; în acest scop dorim să fie suficient de transparente , hotărârile tuturor filialelor din Bucureşti şi judeţul Ilfov; nu cred că 40 de lei , cheltuieli individuale de transport ne vor afecta nivelul de trai în raport cu satisfacţia de a te exprima democratic , în Piaţa Victoriei;
h. Dispozitivul de miting trebuie să fie realizat la orele 11.00 şi să nu dureze mai mult de 90 de minute; să fie stabilite locurile în dispozitiv, în faţă SCMD (responsabil de organizare) iar în planul 2, elementele societăţii civile;
i. Ordinea noastră, ţinuta decentă, asigurarea propagandistică, disciplina şi numărul mare de participanţi vor demonstra că suntem demni de Sigla şi statutul nostru;
j. Toate aceste date şi informaţii ar trebui să ajungă la Comitetul director al SCMD, până la 07.07.2012; Este numai un proiect de sugestii, în lipsa unor alte posibilităţi de armonizare a idealurilor cărora, mulţi le-am rămas fideli! După ce trece ziua de 14 iulie 2012, vom avea timp să punem punct rătăcirilor temporare în cadrul unui CNR, aşa cum propune distinsul camarad din Craiova, domnul colonel Ioan Mişu NAON
În loc de Epilog
Dragi camarazi, guvernul Ponta străbate etape dificile printr-o furtună mediatică generată de hărţuirea permanentă produsă de unele structuri în care continuă”să bată un vânt portocaliu”. Nu sunt adeptul dictonului CHI SEMINA VENTO REACCOGLIE TEMPESTA”( cine seamănă vânt culege furtună) însă apreciez că, din când în când, este necesară o scuturare a scenei politice pentru a scăpa de secături şi uscături. Sistemul politic, fără intervenţia societăţii civile, nu este capabil de autocontrol. Din aceste perspective au luat fiinţă, începând cu prima Europă, Elada, marile democraţii ale lumii. Dacă hotărâm să ajungem în piaţa Victoriei de 14 iulie, ziua căderii Bastiliei atunci mesajul nostru de unitate trebuie să fie pentru sprijinul USL iar mesajul de sancţionare publică, democratică şi legală pentru aceia care au în sânge, curent portocaliu. În acest scop trebuie să ne îmbunătăţim comunicarea, să definim un set comun de măsuri, să ne mobilizăm operativ, să evităm confruntările şi răutăţile care ne împing adesea, în afara solidarităţii, să recunoaştem dreptul natural al fiecăruia de a se apăra, să ne rostim reciproc numele cu mândrie şi respect, să nu mai fim atât de singuri, să nu aşezăm baricade între noi şi să ne producem răni, să nu ne schimbăm opţiunile de la o zi la alta, să analizăm şi să comentăm faptele noastre cu atenţie şi toleranţă, să nu uităm că toţi oameni au idei şi le pot promova, să nu dăm material brut isteriilor televiziunilor, să nu ne pronunţăm asupra a ceea ce nu cunoaştem, să ne asigurăm reciproc, liniştea sufletească, pacea socială, recunoaşterea meritelor şi demnitatea. Mulţi dintre dumneavoastă apreciază stilul meu direct şi respectuos de exprimare. Mulţi apreciază că un asemenea stil este prea elegant şi nu produce efecte. Ştiu că în adâncul sufletelor toţi gândiţi astfel numai că, viaţa ne-a contaminat cu un soi de răutate. Acest proiect de comportament vi-l propun. Simpla aşezare pe blogul filialei a textului Comunicatului SCMD de convocare la miting nu este suficientă,fără implicarea fiecărei filiale. Altfel, mă tem că nu mai am nimic de făcut, rolul meu pe această scenă sindicală poate fi considerat încheiat şi mă voi gândi la un anumit mod de protecţie morală interioară.