miercuri, 11 iulie 2012

ŞAH LA „REGELE INTERIMAR”
Autor
Preşedintele SCMD, Filiala 1 Braşov
Preşedintele "Alianţei Pentru Respectarea Democraţiei - Octavian Paler"
Gl.mr.(r). prof.univ.dr. Petrişor Mandu
 
CCR: Referendumul este valid doar cu prezenţa a jumătate plus unu din cei înscrişi pe liste. În urma deliberărilor de azi, 10.07.2012, Curtea Constituţională a decis, că Legea prin care s-au făcut modificări la articolul 10 din Legea nr.3/2000 privind organizarea şi desfăşurarea referendumului este constituţională „în măsura în care asigură participarea a cel puţin jumătate plus unu din numărul persoanelor înscrise în listele electorale permanente”. Vă mai aduceţi aminte de conţinutul deciziei Curţii Constituţionale a României nr. 1414 din 4 noiembrie 2009, referitoare la obiecţia de neconstituţionalitate a Legii 329/2009 privind reorganizarea unor autorităţi şi instituţii publice....? Curtea constată mai întâi că acestea nu pot viza persoanele pentru care durata mandatului este stabilită expres în Constituţie „ Ca urmare, numai în măsura în care reglementarea prevăzută în cap. IV al legii nu se referă la aceste categorii de persoane, soluţia legislativă adoptată de legiuitor în privinţa reglementării cumulului pensiei cu veniturile salariale sau, după caz, asimilate salariilor, este în concordanţă cu prevederile constituţionale”. Deşi, Constituţia României , la art. 147 prevede că în asemenea situaţii, legea trebuie modificată în termen de 45 de zile de la publicarea în M.Of., în sensul arătat de Decizia CCR , nr.1414/2009, puterea portocalie dicriminatorie şi duşmănoasă nu a modificat nimic în textul legii ( dl. Boc, de fapt, nici nu înţelegea despre ce este vorba) a aplicat-o fără nicio jenă. Legea 329/2009 trebuia retrasă atunci însă domniile lor nu au fost afectate. Situaţiile sunt identice, din perspectiva necesităţii unei analize constituţionale şi rezolvării litigiului juridic însă  comportamentul deontologic al liderilor portocalii, este jalnic. Guvernul consideră firească decizia Curţii Constituţionale în cazul Legii referendumului şi se angajează la respectarea acesteia. Guvernul consideră că este sarcina Parlamentului să pună cât mai repede în acord legislaţia privind referendumul cu decizia luată astăzi de Curtea Constituţională. Numai că, referendumul din 29 iulie privind demiterea preşedintelui Traian Băsescu se va desfăşura în baza Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului care reglementează acest domeniu şi nu a iniţiativei legislative asupra căreia s-a pronunţat CCR. Aceasta s-a pronunţat asupra Propunerii legislative semnată de senatorul PSD Georgică Severin şi senatorul PNL Cornel Pieptea care modifică în Legea referendumului condiţia ce trebuie îndeplinită pentru ca şeful statului să poată fi demis prin referendum. Astfel, preşedintele ar putea fi demis, dacă în favoarea acestei propuneri s-ar înregistra jumătate plus unul din voturile valabil exprimate, spre deosebire de condiţia aflată în prezent în vigoare, anume aceea ca în favoarea demiterii să se exprime jumătate plus unul din cetăţenii cu drept de vot ( impusă de Ordonanţa de Urgenţă care a modificat legea Referendumului şi care, odată cu intrarea în procedură parlamentară, a devenit valabilă). Prin urmare, este de competenţa Parlamentului României să pună de acord, cât mai repede, legislaţia privind referendumul cu decizia luată de CCR (inclusiv, modificarea OUG nr.41/2012). Nu-mi propun să mă pronunţ asupra litigiului juridic  existent între USL şi PDL la acest moment.
 Dar, pot face anumite previziuni care ar fi bine de ştiut şi, mai ales, de contracarat. Liderii PDL vor cere, pe toate canalele de televiziune şi în toate întâlnirile publice stradale, retragerea Ordonanţei de Urgenţă aflată în vigoare  şi care spune că preşedintele poate fi suspendat cu jumătate plus unu din numărul celor care se prezintă la vot., precum şi a Ordonanţei de Urgenţă a guvernului prin care Curtea Constituţională a României nu mai are voie să controleze constituţionalitatea hotărârilor Parlamentului.  Vor fi trimise, din nou, în cele patru zări străine mesaje dure privind  încălcarea jurisprudenţei şi necesitatea eliminării acestui „derapaj legislativ” care nu mai poate fi contestat la CCR.
Cele două Ordonanţe de Urgenţă ale Guvernului nu vor fi retrase aşa cum şi-ar dori liderii PDL, deoarece toată strategia USL, va fi anihilată şi ne putem întoarce în punctul iniţial. Prin retragerea textelor celor două Ordonanţe se vor „activa” contestaţiile la hotărârile Parlamentului de schimbare a lui Vasile Blaga şi a Robertei Anastase precum şi cea de suspendare a preşedintelui. Va urma motivarea deciziilor CCR şi publicarea Hotărârilor în M.Of. al României. In măsura în care se reuşeşte readucerea în fotoliul avocatului poporului a preferatului PDL, acesta poate ataca la CCR ordonanţele de Urgenţă ale guvernului. Până atunci, mai avem de aşteptat câteva săptămâni.
Referendumul va avea loc pe 29 iulie 2012, va fi organizat şi se va desfăşura în conformitate cu Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului României nr.41/2012 pentru modificarea şi completarea Legii nr.3/2000 (publicată în M.Of. al României, partea I, nr.452 din 5 iulie 2012).  De asemenea, au fost restrânse atribuţiile CCR cu privire la controlul constituţionalităţii actelor adoptate de Parlament, prin O.U.G. nr.38/2012, pentru modificarea legii nr.47/1992 privind organizarea şi funcţionarea CCR. Aceste ordonanţe de urgenţă sunt perfect valabile , ele nefiind atacate la CCR de către Avocatul Poporului.
Manevra politico-juridico a USL a fost suprinzătoare, din punct de vedere strategic şi năucitoare din  perspectiva impactului asupra gândirii pedeliste. Se pune problema dacă, deliberările de azi, 10.07.2012, ale CCR, vor afecta numai textul iniţiativei legislative de modificare a Legii nr.3/2000 sau şi sensul validării suspendării preşedintelui la referendumul din 29 iulie 2012 (reglementat de OUG nr. 41/2012). PDL va duce bătălia pentru refacerea „aliniamentului pierdut” (după părerea mea definitiv) utilizând două strategii evidente: presiuni  interne şi externe exercitate asupra USL pentru retragerea O.U.G. nr.41/2012 şi a O.U.G. nr.38/2012; extinderea textului deliberărilor de azi, 10.07.2012, ale CCR  şi anume, desfăşurarea referendumului este constituţională „în măsura în care asigură participarea a cel puţin jumătate plus unu din numărul persoanelor înscrise în listele electorale permanente” de la iniţiativa legislativă, la referendumul  din 29.07.2012. Această extindere, deşi nu poate surprinde clasa politică, poate arunca USL într-o situaţie paradoxală. Se cunoaşte faptul că în 18 mai 2007, pe listele electorale (primul referendum de suspendare) erau înscrişi 18.212.000 cetăţeni români cu drept de vot. Ultimul recensământ din 2011, a concluzionat că pierdem un român din 5 şi că suntem mai puţin cu 2.000.000, însă INS nu a reuşit să proceseze indicatorii necesari pentru o previziune electorală corectă. Am pierdut din 1992 (când eram 22,6 milioane de cetăţeni), până în 2011, aproximativ 4 milioane de concetăţeni. Prin urmare, se pune problema câti cetăţeni cu drept de vot avem din cei aproximativ 18,6 milioane de români. În niciun caz, "tot 18 milioane" aşa cum vor invoca greii PDL.  Dacă prima strategie nu are şanse de izbândă (retragerea de către USL, a OUG nu se realizează) iar sondajele de opinie vor poziţiona preşedintele suspendat „în zona gri”, atunci se va dezlănţui propaganda de neparticipare la vot şi agăţarea, în ultimă instanţă, de cea de-a doua strategie PE-DE-listă  neparticiparea a cel puţin jumătate plus unu din numărul persoanelor înscrise în listele electorale permanente”. Prin această manevră , în condiţiile unui rezultat complet nefavorabil, vor ataca, din nou, la CCR rezultatul votului.  Această strategie poate conduce la două variante de consecinţe: să scăpăm de Traian Băsescu, sau acesta  să revină în forţă cu toate celelate „victime colaterale” şi „figuri legendare”. Preşedintele suspendat  Băsescu poate fi acuzat de orice însă, de laşitate, NU! Întoarcerea la electorat şi confruntarea publică va fi asumată de preşedintele suspendat iar greii PDL trebuie să mediteze serios, la acest eveniment. Pentru USL, există o singură soluţie: MOBILIZAREA EXEMPLARĂ ŞI PARTICIPAREA LA VOT A PESTE  10 MILIOANE DE ROMÂNI!. Rezultatul votului va fi, cu siguranţă, pentru suspendare: 70% la 30%. Acesta va fi raportul de forţe electoral!

Vor fi multe dezbateri, multe scenarii, multe influenţe, o foarte dulce manipulare, multă apatie şi bălăcăreală politică. În centrul argumentelor vor fi aşezate temporar, „dragostea faţă de ţărişoara mea, apărarea statului de drept şi marile binefaceri trecute , nesesizate de nimeni şi abandonate”.

CE-I DE FĂCUT?
Să-i lăsăm pe politicieni să se bată în argumente politice, juridice şi fizice!
Să ieşim din apatia şi laşitatea civică şi să participăm la mitingul din 14.07.2012!
Să ne implicăm în acţiunile civice prin care  să combatem propaganda portocalie şi  dorinţa ei de a se agăţa de putere!
Să demascăm impostura şi răutatea cu care am fost trataţi noi militarii în rezervă!
Să încurajăm prin respect şi încredere instituţiile fundamentale ale statului, baza reconstrucţiei sale!
Să nu ne mai prefacem că suntem patrioţi, chiar trebuie să fim prin atitudine şi implicare directă!
Să nu mai invocăm motive de doi bani atunci când ţara geme sub loviturile unor politicieni, infractori de drept comun!
Să fim uniţi aşa cum am fost în timpul vieţii active( dacă am fost vreodată sau dacă sunt numai vorbe)!
Să nu pierdem prin atitudine „ultimul tren al vieţii noastre” care ne poate readuce în halta demnităţii!
Să avem curajul de a înţelege ce se petrece în aceste momente cu ROMÂNIA!
Să abandonăm locul spectatorului şi să intrăm hotărâţi pe scenă, avem încă, un rol social istoric de jucat!
 Am încercat să vă explic  prin argumente, uneori prea elegante şi să vă conving asupra unei atitudini de implicare. Astăzi am dat 47 de telefoane la 47 de militari în rezervă, ale căror pensii sunt diminuate,  pentru a-i invita la mitingul din 14.07.2012. Am primit 1 răspuns pozitiv şi 46 negative, motivate în fel de fel de culori. Din răspunsul lor, am înţeles că nu le pasă! Nu ştiu de ce, dar tare mă tem , că dragostea pentru ROMÂNIA, a rămas şi la noi , pe locul doi! Dacă este aşa, atunci, Domnul Traian Băsescu va ieşi victorios în alegeri şi nu doresc decât „SĂ TRĂIŢI BINE” sub cârmuirea domniei sale în  acest „apus” penibil al vieţii noastre! Acesta este un scenariu pentru „ŞAH LA REGE”.  Cu siguranţă, domnului  Antonescu i se va aduce la cunoştinţă acest scenariu.
 În ce mă priveşte, cred în schimbare, voi  merge, pe 14.07.2012,  la Bucureşti în Piaţa Victoriei, cu aceia care încă mai luptă pentru ROMÂNIA, mi-au rămas prieteni pentru todeauna şi voi striga , pentru ultima dată,